Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německé srovnání prémiových SUV střední třídy vyhrál vůz s nejlepším turbodieselem pod kapotou
25.8.2023 | Petr Prokopec
Na diesely slýcháme už roky z různých stran různá nepěkná vyjádření, když ale přijde na lámání chleba v případě některých typů aut, je těžké je v celé jejich komplexitě nahradit čímkoli jiným. SUV střední třídy jsou jedněmi z takových aut.
Někteří lidé mají pocit, že dieselový motor se v autech nikdy neměl objevit. Asi by ale mluvili jinak, kdyby motory označované zkratkami typu TDI, HDi či CRDi náhle zmizely ze světa. Veškeré zásobování by totiž bylo třeba řešit skrze benzinový či elektrický pohon, životní náklady by tak znovu letěly radikálně nahoru, neboť zvládat podobou manipulaci s jinak koncipovanými vozy by bylo nesrovnatelně dražší.
Nejde však pouze o nákladní vozy, diesely jsou vhodnější než cokoli jiného také pro řadu osobních aut, hlavně těch větších a těžších. Mezi ně patří SUV, u nichž je obvykle volit také pohon všech kol. Dá se totiž předpokládat, že tato auta se nebudou pohybovat pouze ve městech. Navíc si je pořizují lidé, kteří čas od času potřebují dozadu zaháknout přívěs. Ten pak slouží nejen k odvozu lodě k moři či jezeru, ale také k výletům do lesa, kde si naděláte zásobu topného dřeva na celou zimu.
Tím nechceme říci, že koupit SUV s čímkoli jiným než s dieselem je šílenství. Ostatně pokud skutečně počítáte pouze s městským provozem, je to celkem jedno, pokud se ale na věc podíváme širší optikou, většina lidí u SUV volí právě dieselový pohon zcela racionálně. Tedy pokud se k němu dotyčná automobilka ještě neobrátila zády. Z oficiálních prohlášení to může vypadat, že motorová nafta má u novinek utrum, jenže takové Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC a Volvo XC60 s dieselem koupit i nadále můžete. Jejich objem i výkon je navíc takřka stejný, což kolegy z Auto Bildu vedlo k uspořádání srovnávacího testu.
Největší stádo lze čekat u GLC220d. SUV třícípé hvězdy díky tomu zvládne utáhnout až 2,5tunový přívěs, zatímco Audi a Volvo jsou na tom o metrák a BMW dokonce o pět metráků hůře. Spotřebou 6,8 l/100 km však X3 xDrive20d svého soupeře ze Stuttgartu dorovnává, zatímco XC60 B4 je na tom o deci hůř. Q5 40 TDI je pak na tom nejhůř, při aktivnější jízdě si říká až o 10 litrů.
Se čtyřmi kruhy je nicméně spojeno nejlepší sezení, ať již na předních nebo na zadních sedadlech. Mercedes oproti tomu kontruje nejprostornějším zavazadelníkem, zatímco na BMW prší chvála v rámci multimédií. Volvo pak sice zabodovalo v srdcích kolegů a zároveň je rovněž nejlevnější, nicméně ani to jej nakonec na pódium nedostalo. Cenné body Švéd ztratil v rámci komfortu, v rámci dynamiky pak naráží na omezovač zasahující již při 180 km/h.
Ve hře o trůn tedy zůstala pouze německá produkce, přičemž lidé ze Stuttgartu nejspíše pomýšleli na první příčku. O tu je ovšem připravilo přílišné sebevědomí, za GLC je totiž třeba vysázet na stůl o takřka čtvrt milionu korun víc než za Q5. Jenže zástupce čtyř kruhů již v mnoha ohledech nedokáže utajit svůj věk. Vítězem se tedy stalo BMW, jenž boduje v řadě ohledů. Hlavním trumfem je ale nakonec nejlépe hodnocený dieselový motor - takový podle Němců u SUV v celé komplexitě jen těžko nahradíte.



Pokud zatoužíte po nejlepším dieselovém SUV střední třídy, je podle Auto Bildu X3 20d trefou do černého. Foto: BMW
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Klasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před hodinouKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 2 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 4 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch