Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Neúspěch nástupce dělá z majitelů starší Toyoty Supra stále větší boháče, i s orezlým spodkem se prodávají za miliony
9.6.2024 | Petr Prokopec
Svého času stála v maximální možné specifikaci třetinu ceny tehdy srovnatelného Ferrari, dnes je to ale italský vůz, který musí na současné ceny Supry čtvrté generace koukat se závistí v očích.
První díl dnes již popravdě kultovní série Rychle a zběsile viděl asi každý. Zejména pro tuningovou scénu šlo o zlomové dílo, jakkoli o realističnosti jsme si mohli nechat jen zdát. Ve finále ale nikomu nevadilo, že při sprintech na 400 metrů řadí závodníci pomalu milionkrát, hlavní bylo, když u toho bylo nejprve zelené Mitsubishi Eclipse a posléze oranžová Toyota Supra. Druhé zmíněné japonské kupé se přitom zvládlo vypořádat i s Ferrari, jakkoli jeho majitel měl díky mnohem vyšší ceně pocit, že to bude on, komu patří kalifornské silnice.
Právě scéna, ve které zazní fráze jako: „More than you can afford pal, Ferrari,“ je poměrně klíčová. Na sklonku 90. let minulého století totiž F355 stálo o poznání víc než Supra, která v podstatě byla jeho levnou japonskou náhražkou. Jenže od té doby se mnohé změnilo, a to kupodivu nikoli ve prospěch vzpínajícího se koníka. Italské kupé (či kabriolet nebo targu) je totiž dnes možné v dobrém stavu s manuální převodovkou koupit za ceny okolo 2 milionů korun.
Ve srovnání s tím ale Supra čtvrté generace, která se vyráběla v letech 1993 až 2002, již dávno není lidovým sporťákem. Místo toho si člověk začíná říkat, kam se její ceny vyšplhají v blízké i vzdálenější budoucnosti. Bude se jednou nějaký kus prodávat za 10 nebo 20 milionů korun? K tomu skutečně může i dojít, soudě na základě vývoje z posledních let. Tuningem nepolíbené exempláře, což je paradox, neboť Supru proslavilo ono tuningové Rychle a zběsile, totiž cenově šplhají do nebeských výšin. Starší Supře navíc - znovu paradoxně - pomohl příchod nástupce v podstatě z dílen BMW, který fanoušky „echt” japonských aut do kolen neposlal a nasměroval jejich pozornost ještě víc ke čtvrté generaci auta. I to dělá z jeho majitelů stále větší boháče.
Důkazem budiž exemplář z roku 1995, který je aktuálně nabízen aukčním webem Cars & Bids. Najeto má pouhých 9 981 mil neboli 16 059 km. Navíc zůstává v sériovém stavu, což znamená, že jeho legendární třílitrový přeplňovaný šestiválec 2JZ-GTE posílá na zadní kola skrze šestistupňový manuál 324 koní. Tovární jsou jak jeho 17palcové ráfky, tak ikonický zadní spoiler. Chybět nemůže ani odnímatelný střešní panel, který měl znovu v Rychle a zběsile klíčovou úlohu.
Do konce aukce dnes pořád zbývá jeden den a nejvyšší dosavadní příhoz přesto činí už 150 tisíc dolarů, tedy asi 3,4 milionu Kč. Supra se tak aktuálně prodává pomalu dvakrát dráž než Ferrari, zatímco v roce 1995 stálo F355 třikrát tolik co plně vybavené kupé Toyoty. Nabízený kousek má přitom „drobná poškození“ vpředu i vzadu, stejně jako na střeše. S předním nárazníkem jsou pak spojené menší nepřesnosti, zatímco podvozek již začal ohlodávat „hnědý mor“ neboli koroze.
Nového majitele tedy rozhodně čeká ještě dodatečná investice, mimo jiné i do pneumatik, které byly vyrobeny v roce 2015. Vůz tedy nějakou tu chvíli nejezdil, v provozuschopném stavu nicméně je. Za sebou má navíc aktuální servis, ovšem i tak bude třeba vrazit dodatečné peníze také do techniky. Je tak možné, že tu rázem máme auto, které se zanedlouho může objevit v prodeji i za víc než 5 milionů korun. A nejspíše i tak nového vlastníka najde vcelku rychle, ostatně už v této aukci se cena může dostat za hranici 4 milionů korun jako nic. Fascinující.


















Supra čtvrté generace začíná být pomalu vyvažována zlatem, za tento exemplář je totiž již nyní nabízeno přes 3,3 milionu korun. A to přitom do konce aukce ještě nějaká ta chvíle zbývá. Foto: Cars & Bids, tiskové materiály
Zdroj: 1995 Toyota Supra Turbo@Cars & Bids
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 9 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 10 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva