Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nevídané se stává skutečností, lidé odmítají přebírat nejnovější Tesly
18.6.2020 | Petr Prokopec
Problémy s kvalitou jsou Teslám vlastní již od jejího vzniku a ač se situace postupem času nelepší, lidé je tolerovali. U nejnovějšího Modelu Y už to zjevně neplatí, vůz je na tom s kvalitou ještě hůře.
Až dosud se zdálo, že neexistuje naprosto nic, co by mohlo otřást důvěrou v Teslu. Kalifornské automobilce dávali palec nahoru investoři i zákazníci, a to přesto, že se již více než deset let mluví o jejích potížích s kvalitou. Nad tím však každý fanoušek mával rukou, neboť problémy zjevně převyšovala image průkopníků a ochránců planety. Jenže každá kosa jednou dopadne na kámen. V případě Tesly se pak oním šutrem stává nový Model Y, který dle Elona Muska měl po stránce prodejní překonat všechny dosavadní modely značky. Možná se to stane, dobře ale nezačal.
V čem je problém? Nic nového nečekejte, stále zde máme problémy s kvalitou, které před pár dny detailně vykreslil jeden z kupců. Tyto potíže se ovšem zdají být ještě horší, než tomu bylo třeba u Modelu 3. Oba vozy mají stejný mechanický základ, načež by mnohý počítal s tím, že Tesla se u sedanu poučila, napravila veškeré porodní bolístky a malé SUV pustila do světa v naprosto dokonalém stavu. Nic z toho se ovšem nestalo, a tak začíná docházet k dříve nevídanému a neslýchanému - tedy že zákazníci odmítají svá auta převzít.
S touto zkušeností se aktuálně na webu reddit přihlásil uživatel s přezdívkou crabasa. Ten vyrazil převzít vysněný Model Y s celou rodinou, ovšem nakonec se musel domů vrátit bez elektrického crossoveru. Jak následně uvedl, vůz prošel jen velmi malou či vůbec žádnou kontrolou kvality. Celá karoserie byla pokryta škrábanci a vrstvami špatného laku, neseděly spáry mezi jednotlivými panely karoserie a v jedné z mlhovek kondenzovala voda.
Tím problémy neskončily, dále bylo povadlé těsnění dveří, jehož vybledlá čerň nekorespondovala se zbytkem lemů. Špatně uchycené bylo i zadní světlo. Tím zákazník raději svou kontrolu ukončil, přičemž od předávajícího se dozvěděl, že pokud si vůz vezme, bude jeho a bude moci pouze doufat, že Tesla v rámci záruky vše uvede do správného stavu. Pokud by vůz vrátil do sedmi dnů, dostane sice zpět peníze, ale druhý takový si rok nemůže koupit.
Na převzetí tedy nakonec nedošlo, přičemž zástupce Tesly uvedl, že servisní centrum se pokusí dát vše do pořádku. Crabasa nicméně nakonec odmítl i opravený vůz a místo toho požadoval zcela nový s odlišným identifikačním číslem, díky čemuž by měl jistotu, že kvalita již bude lepší. Od zástupce značky se však dočkal poněkud překvapivé odpovědi. Tesla po týdnech odstávek nezvládá auta vyrábět, a proto lze podobné problémy čekat i od dalších exemplářů.
To potvrzuje třeba Riley Dove z Marylandu, který si taktéž objednal Model Y. Ovšem i on jej odmítl převzít, neboť vůz měl rovněž problémy s lakem. Mimo to byl uvolněný i jeden bezpečnostní pás a co je též zajímavé, zadní sedadla nebyla řádně uchycena. Právě na tento nedostatek odkazuje velké množství lidí, přičemž většina si nakonec elektrické SUV převzala v naději, že Tesla snad jednou své chyby napraví. Nic takového se ale neděje.
Aktuálně se tak již na diskuzních fórech a klubech majitelů Tesly objevují instrukce, nač si lidé mají dát pozor při přebírání novinky. Aktuální seznam má 32 bodů, což připomíná seznam úkonů, které člověk musel vykonat po převzetí vozu se socialistického AZNP. Proti automobilce se tak začíná zvedat nebývalá vlna nevole a Musk by již měl raději přestat o kvalitě pouze mluvit, ale měl by přijít i s činy. Otázkou je, zda se tak někdy stane, neboť tohle opravdu není problém.
Uživatel crabasa sice nedal do placu snímky svého problematického vozu, který odmítl převzít, ovšem jeho popis plně odpovídá takové Tesle Model Y, jejíž špatnou kvalitu musí řešit Ryan Shaw
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva