Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nesmrtelný VW Passat B5.5 se silným motorem je k mání dodnes zánovní od 1. majitele, není drahý
22.10.2022 | Petr Miler
Lidé tímto Passatem nepoznamenaní asi nebudou mít pocit, že jde o výjimečnou, natož pak výhodnou nabídku, ti zbylí ale pochopí velmi rychle. Při stáří a typickém způsobu využití tohoto vozu je velmi neobvyklé, aby se hezká specifikace dožila dneška v takovém stavu.
Věřte nebo ne, ale letos uplynulo už 25 let od chvíle, kdy do prodeje vstoupil Volkswagen Passat páté generace zvaný také B5. Vydobyl si pověst velmi kvalitního, mimořádně odolného vozu, se kterým můžete najet statisíce kilometrů bez větších komplikací. Osobní zkušenost nemám, ale patrně o něm mnozí takto nesmýšlí náhodou - i mezi statisticky nezničitelnými auty posledních dekád se vždy umísťoval mezi premianty.
Stále tak existuje spousta lidí, kteří na něj nedají dopustit, koupili si postupně už několik exemplářů a nechtějí přepřáhnout ani na novější generaci B6. Tento vůz už se ale 17 let nevyrábí a narazit na trhu ojetin na zachovalý kousek je velmi složité, zvlášť při typickém způsobu jeho využití. V Evropě tak dost často nenajdete žádný dodnes krásný Passat B5 mimo extra verze typu W8, který by bylo možné koupit a kterému byste jeho malou kilometráž mohli věřit. Teď ale jeden k mání je.
V Německu nabízí jeden z tamních prodejců ojetin VW Passat B5.5 (tedy už jeho faceliftované provedení), který je skutečně jako nový. Zní to samo o sobě podezřele, ale až si prohlédnete přiložené fotografie, uvěříte udávanému nájezdu jen 49 tisíc kilometrů velmi snadno. Vůz měl dodnes jediného majitele, který si jej koupil v roce 2001 jako nový, až dosud jej neprodal a velmi pečlivě ho garážoval i servisoval. A je to od pohledu opravdu velmi zachovalé, neopotřebované auto, pro příznivce bé-pětky skoro Svatý grál.
Bohužel opravdu jen skoro, neboť obliba B5 bývá spojena také s motorem 1,9 TDI, kterým tento stroj nedisponuje. Motorizace přesto není nezajímavá, pod kapotou najdeme i u nás dobře známý, dvacetiventilový benzin 1,8 turbo, která generuje až 150 koní a ve své době to byl pro Passat už silný pohon. Někdo se může pousmát, 150 koní... Ale v dobách Euro 4, kdy ani takové auto nemuselo být těžké (tento Passat váží jen 1 320 kg pohotovostní hmotnosti dle DIN) to byl dost vysoký výkon. Akceleraci na stovku tak vůz zvládal za 9,2 sekundy a rozjel se až na 221 km/h, to není nijak marná dynamika ani dnes.
Tento motor navíc platí za podobně odolný jako ony turbodiesely, takže vám může opravdu vydržet ještě dlouho. Je to zkrátka zajímavá nabídka, která se nevídá. Ano, je to 21 let staré auto, ale nikoli 21 let stojící, pravidelně lehce ježděné. Velmi pravděpodobně s ním tedy můžete urazit statisíce kilometrů bez větších potíží s veškerým jeho prostorem a komfortem. V nabídce je za cenu 6 850 euro, tedy asi 167 tisíc Kč. Při dnešních cenách nových i ojetých aut nám to přijde dobrá cena, však se na tento vůz podívejte sami.
Nabízený VW Passat B5.5 je nejen ve výjimečně dobrém stavu po 1. majiteli, je to na tak málo jetý vůz i výjimečně vysoká specifikace. Cenu v přepočtu 167 tisíc Kč tak je třeba vnímat jako velmi příznivou. Foto: Jargstorf-Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva