Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nikiho Laudu dostihly následky jeho 42 let staré nehody. Teď už může jít o všechno
7.1.2019 | Petr Prokopec
Sám rakouský šampión přiznává, že tohle je nejtěžší boj, který kdy v životě vedl. Po dvojité transplantaci plic jej trápí oslabená imunita, po krátkém pozitivním období je znovu v nemocnici.
V létě loňského roku trojnásobný světový šampión Niki Lauda zamířil do nemocnice na plánovanou dvojitou transplantaci plic. Rekonvalescence po této operaci se ovšem zkomplikovala, rakouský pilot a nevýkonný šéf týmu Mercedes F1 tak zůstal v ozdravném zařízení prakticky až do Vánoc. Poté byl propuštěn do domácího ošetřování, přičemž s rodinou zamířil na svátky na Ibizu. K tomu měl i svolení lékařů, neboť teplé počasí a mořský vzduch byly pro jeho uzdravení prospěšné. Stejně tak měl navíc Lauda k dispozici i dva fyzioterapeuty, se kterými musel cvičit šest hodin denně.
Bohužel, nic z toho nakonec neochránilo nejen slavného pilota, ale také podnikatele v letecké přepravě před chřipkou. Tato nemoc by pro něj za jiných okolností nebyla velkou hrozbou, nicméně Laudův imunní systém je po oné náročné operaci zeslaben, a to kvůli lékům, které mu byly podávány, aby jeho tělo nové plíce neodmítlo. I z toho důvodu se doktoři ještě před jeho propuštěním obávali možné infekce. Ta nakonec dorazila ve chvílích, kdy ji již nikdo z ošetřujícího personálu neočekával, z dovolené se tak Lauda vrátil rovnou zpátky do vídeňské nemocnice.
„Věděl jsem, že to bude těžké, opravdu hodně těžké. Za těchto okolností můžu udělat jedinou věc, a to bojovat. Bojovat jsem musel každou chvíli v životě, a tak to i zůstane,“ uvedl Lauda loni krátce po svém propuštění. Zároveň dodal, že jeho poslední pobyt v nemocnici byl překvapivě horší než léčba, jíž postoupil ihned po svém hrozivém incidentu na Nürburgringu v roce 1976, od něj v létě uplyne 43 let. Tehdy málem uhořel, přičemž současné komplikace jsou stále důsledkem této nehody, při které byly jeho plíce poškozeny.
„Tehdy jsem ovšem v nemocnici strávil jen měsíc. Ano, měl jsem popáleniny, ale dostal jsem se z toho velmi rychle. Tentokráte to ale bylo opravdu dlouhé,“ dodal Lauda s tím, že jeho aktuální patálie jsou tím nejtěžším bojem, který kdy v životě vedl. A to si během něj prošel nespočtem radostí i strastí. Rakouská legenda mimo to uvedla, že během rekonvalescence mu náladu zlepšovaly vzkazy od fanoušků. Z jednoho byl přitom nadmíru překvapen, zaslal jej totiž jezdec Ferrari Sebastian Vettel. Ten prý Laudovi poslal „ručně psaný dopis plný milých slov. A to jsem nečekal. Jezdci toto obvykle nedělají. Jen jezdí.“
Zda se s něčím podobným vytasili Lewis Hamilton a Valtteri Bottas, to již Lauda, který dříve za Ferrari jezdil rovněž (a právě v barvách této stáje na Ringu havaroval) nedodává. Každopádně od Vettela šlo o neskutečně lidský krok. My doufáme, že s Lauda brzy uzdraví a z nemocnice bude opět propuštěn, lékaři ale v tuto chvíli konstatují jen tolik, že nejde o banalitu - v jeho věku (69 let) a aktuálním stavu se boj s chřipkou může rychle proměnit v boj o holý život...



































Nikiho Laudu loni dohnaly následky havárie na Ringu v roce 1976. Po náročné dvojité transplantaci plic přišla komplikovaná rekonvalescence, nakonec však byl Rakušan z nemocnice propuštěn. Nyní je ale kvůli chřipce ve špitálu zpátky
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před hodinouDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom