Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nordschleife přemýšlí, kudy dál. Ve hře je i změna samotné trati
6.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jak bude nadále vypadat Nordschleife, máme snad možnost ovlivnit v dotazníku. Na výběr je zlepšení bariér, vytvoření šikan nebo úprava aut.
Současná situace kolem Severní smyčky Nürburgringu je vám pravděpodobně dobře známa. Po březnové tragické nehodě při závodě byly postupně zavedeny rychlostní limity na 200 či 250 km/h, a to napřed jen při závodech, později i při turistických jízdách. Omezení pak začala platit i na dobu, kdy si někdo - typicky automobilka - pronajme celý okruh sama pro sebe, aby mohla testovat svá auta. Nebo se pokusit o rekord na kolo, čímž podobné pokusy byly v podstatě zakázány.
Před pár dny se nicméně objevila informace, že právě tohle pravidlo bude zrušeno, že když si pronajmete trať sami pro sebe, budete moci jezdit, jak rychle chcete. A také dalo současné vedení okruhu dohromady dotazník, ve kterém se fanoušků táže, jaké by podle nich bylo nejlepší opatření pro zamezení nehodám podobných té březnové.
Otázek tu je spousta, například za jakým účelem na Ring jezdíte, kolik vám je a jestli máte raději Audi nebo BMW. Ty podstatné ale směřují k tomu, že dotazovaný zvolí, jaké úpravy Ringu jsou podle něho vhodné či nevhodné. Možnosti jsou tři: vylepšení bariér okolo trati, změna půdorysu samotné trati či zachování současných rychlostních limitů, a konečně omezení výkonu aut či aerodynamické „Nürburgring kity”, které by zajistily, aby auta vždy zůstala na silnici.
Vezměme to od konce. Každý výrobce či závodní tým chce, aby jeho auto zůstalo na silnici při všech myslitelných podmínkách u daného auta, protože vzlétnutí znamená dost velký problém, ať už jedete 250 km/h po okruhu nebo po Autobahnu. A co největší přítlak také znamená vyšší rychlost v táhlých zatáčkách a že takových je na Nordschleife dost. Jenže přítlak musíte nastavit tak, aby auto také bylo schopno dosáhnout nějaké použitelné maximálky.
Druhá možnost je nesmysl ještě více, protože úprava jediného horizontu či zatáčky by v praxi znamenala, že bychom mohli všechny dosavadní rekordy zahodit a začít úplně od nuly. A takový Stefan Bellof už svých 6:11,13, dosud absolutní rekord Smyčky, vážně nezajede. Všechny automobilky, které by chtěly být v žebříčku, by si musely okruh pronajmout znovu a znovu po něm jezdit. A také bychom přišli o unikátní kus historie motorsportu.
Jako jediná rozumná varianta se nám zdá první volba, zlepšit ochranu diváků před auty, nad kterými piloti ztratili kontrolu. V klíčových místech by tak mohla být zvýšena a zesílena svodidla či provedeny podobné úpravy, aby se auto mělo mnohem menší šanci dostat ven, mezi diváky. Ovšem, riziko tragédie nelze eliminovat nikdy, lze je jen co nejvíc snížit.
Zdá se také, že automobilky, které na zachování Ringu bez omezení a se současným půdorysem mají teoreticky velký zájem, se moc nesnaží nějak se do rozhodování vedení okruhu vměšovat. Přitom to vypadá, že popostrčení správným směrem by se vedení vážně hodilo. Snad takhle nicméně zafunguje onen dotazník, který můžete vyplnit v němčině zde nebo v angličtině zde. Jak to dopadne, se nechme překvapit - a snad to překvapení nebude příliš nepříjemné.



Jaké změny čekají Nordschleife, máme snad možnost ovlivnit v dotazníku (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 9 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 3 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva