Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes
29.7.2019 | Petr Prokopec
Zejména u výkonných aut je žádoucí, aby měla peprný zvukový projev, alespoň po zmáčknutí tlačítka. Dosud to možné bylo, teď už ale není a na vině jsou tradičně evropské předpisy.
První generace Mercedesu-AMG A45 sice nebyla nejlepším hot hatchem historie, rozhodně však měla co nabídnout. Především jsme tu měli přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který dával k dobru nejprve 360 a po faceliftu dokonce 381 koní. S ním byl spojen jeden z nejukřičenějších výfuků své doby, který uměl za příplatek na kilometry dopředu dávat vědět, že se blíží nejmenší AMG. A čím blíže A45 bylo, tím větší kanonáda výstřelů, práskání a mohutného hřmění okolí zasypávala. U nové generace je s tím konec.
Mercedes působivého projevu dosahoval za pomoci příplatkového výfukového systému Performance Sound, který se ale do nabídky nového A45 AMG již nevrátí. Problém ovšem není v tom, že by o něj zákazníci Mercedesu nestáli, nebo že by jej německá automobilka z jiného důvodu nabídnout nechtěla, ona jej už nabídnout nemůže. A není to problém jen ostrého Áčka.
Firma ústy šéfa produktového plánování AMG Bastiana Bogenschutze konstatuje, že nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře, jako doposavad, budou citelně tišší. Sama automobilka s tím nenadělá zhola nic, neboť za tím stojí přísnější hlukové normy Evropské unie. Mercedesu tak nezbývá, než dělat auta navenek tišší, ztráta to ale má být jen pro lidi mimo kokpit. Řidič a ostatní cestující by si naopak neměli ničeho všimnout, a to díky obvyklému triku.
Jak už asi tušíte, řeč je o zvukovém generátoru. Jeho příchod Bogenschulz potvrdil, když uvedl, že „sportovní divize vzala skutečný zvuk z výfukového systému i vibrace skutečného zvuku a přesunula je dovnitř. Vše bude fungovat v součinnosti s výfukovým systémem“. To jinými slovy znamená, že reálný zvuk bude opravdu výrazně utlumený, nejspíše až do té míry, že při klidné jízdě byste motor uvnitř neslyšeli. To by ale mařilo šance vozu na úspěch, proto Mercedes vyrukoval s jistou falší.
Výrobci jsou konfrontováni s přísnějšími normami stále častěji a pokud toužíte po skutečně hlasitém voze, máte víceméně poslední šanci na pořízení některého z modelů homologovaného podle dosavadních pravidel, popř. budete muset v budoucnu zamířit na trh s ojetinami. U Mercedesu na každý pád nepochodíte ani za předpokladu, že byste si chtěli objednat sportovní výfuk z ciziny - žádný takový totiž nebude k dispozici, alespoň ne tovární, automobilka pojede podle evropských pravidel i mimo Evropu.
„Globální nabídka bude stejná, vychází z evropských regulací. Můžeme sice navrhnout specifický výfuk pro každý trh, ale bylo by to příliš drahé i příliš náročné,“ osvětlil stav věcí Bogenschutz. Zároveň zdůraznil, že nová pravidla ovlivní i veškeré další modely AMG, stejně jako s nimi musí počítat konkurence. „Pro každého platí stejné regule.“ Ač tedy nové A45 nabídne až 422 koní a 500 Nm, zvukově se začne blížit stavu F1 - tedy enormně výkonným „vysavačům“.










Nový dvoulitr M139 sice nabídne až 422 koní...
...ovšem jeho zvukový projev bude vůči minulosti patřičně utlumený, a to jak v případě hatchbacku A45, tak u modelu CLA45. Jak tomu bylo dosud, prozradí níže přiložené video
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 2 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před hodinouStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 2 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 4 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva