Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes
29.7.2019 | Petr Prokopec
Zejména u výkonných aut je žádoucí, aby měla peprný zvukový projev, alespoň po zmáčknutí tlačítka. Dosud to možné bylo, teď už ale není a na vině jsou tradičně evropské předpisy.
První generace Mercedesu-AMG A45 sice nebyla nejlepším hot hatchem historie, rozhodně však měla co nabídnout. Především jsme tu měli přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který dával k dobru nejprve 360 a po faceliftu dokonce 381 koní. S ním byl spojen jeden z nejukřičenějších výfuků své doby, který uměl za příplatek na kilometry dopředu dávat vědět, že se blíží nejmenší AMG. A čím blíže A45 bylo, tím větší kanonáda výstřelů, práskání a mohutného hřmění okolí zasypávala. U nové generace je s tím konec.
Mercedes působivého projevu dosahoval za pomoci příplatkového výfukového systému Performance Sound, který se ale do nabídky nového A45 AMG již nevrátí. Problém ovšem není v tom, že by o něj zákazníci Mercedesu nestáli, nebo že by jej německá automobilka z jiného důvodu nabídnout nechtěla, ona jej už nabídnout nemůže. A není to problém jen ostrého Áčka.
Firma ústy šéfa produktového plánování AMG Bastiana Bogenschutze konstatuje, že nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře, jako doposavad, budou citelně tišší. Sama automobilka s tím nenadělá zhola nic, neboť za tím stojí přísnější hlukové normy Evropské unie. Mercedesu tak nezbývá, než dělat auta navenek tišší, ztráta to ale má být jen pro lidi mimo kokpit. Řidič a ostatní cestující by si naopak neměli ničeho všimnout, a to díky obvyklému triku.
Jak už asi tušíte, řeč je o zvukovém generátoru. Jeho příchod Bogenschulz potvrdil, když uvedl, že „sportovní divize vzala skutečný zvuk z výfukového systému i vibrace skutečného zvuku a přesunula je dovnitř. Vše bude fungovat v součinnosti s výfukovým systémem“. To jinými slovy znamená, že reálný zvuk bude opravdu výrazně utlumený, nejspíše až do té míry, že při klidné jízdě byste motor uvnitř neslyšeli. To by ale mařilo šance vozu na úspěch, proto Mercedes vyrukoval s jistou falší.
Výrobci jsou konfrontováni s přísnějšími normami stále častěji a pokud toužíte po skutečně hlasitém voze, máte víceméně poslední šanci na pořízení některého z modelů homologovaného podle dosavadních pravidel, popř. budete muset v budoucnu zamířit na trh s ojetinami. U Mercedesu na každý pád nepochodíte ani za předpokladu, že byste si chtěli objednat sportovní výfuk z ciziny - žádný takový totiž nebude k dispozici, alespoň ne tovární, automobilka pojede podle evropských pravidel i mimo Evropu.
„Globální nabídka bude stejná, vychází z evropských regulací. Můžeme sice navrhnout specifický výfuk pro každý trh, ale bylo by to příliš drahé i příliš náročné,“ osvětlil stav věcí Bogenschutz. Zároveň zdůraznil, že nová pravidla ovlivní i veškeré další modely AMG, stejně jako s nimi musí počítat konkurence. „Pro každého platí stejné regule.“ Ač tedy nové A45 nabídne až 422 koní a 500 Nm, zvukově se začne blížit stavu F1 - tedy enormně výkonným „vysavačům“.










Nový dvoulitr M139 sice nabídne až 422 koní...
...ovšem jeho zvukový projev bude vůči minulosti patřičně utlumený, a to jak v případě hatchbacku A45, tak u modelu CLA45. Jak tomu bylo dosud, prozradí níže přiložené video
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 9 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 6 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 8 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 9 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 11 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva