Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka již dříve řekl, že pokud někdo CTR na Nordschleife porazí, vezme si rekord zpátky. Nyní svá slova mírní, ale jen trochu.
Pro dosahování rekordních časů na Severní smyčce Nürburgringu nejsou stanovena prakticky žádná pravidla. Automobilky respektují jen to, že auta jsou dělena na ta silniční a okruhová, v rámci těch prvních ale dělají možné i nemožné, aby dosáhly na co nejlepší čas. Nemusí přitom jít hned o podvody jako použití jiného řídícího software motoru, který zvenku nikdo nepozná, spíše o drobné kontroverze, které se s dosaženými časy pojí.
Poměrně obsáhle jsme o tom ostatně informovali ve chvíli, kdy Renault Mégane RS 275 Trophy-R pokořil Seat Leon Cupra. Zatímco španělský hot hatch měl tehdy blízko k vozu, který jste si běžně mohli pořídit v showroomech a jeho specifická rekordní verze se lišila jen prvky jako jsou pneumatiky, francouzský stroj jako by byl stvořen jen pro jedno rekordní kolo. K modifikacím mimo standard ovšem přistoupil jen Renault, Volkswagen zvolil podobný přístup. Jeho Golf GTI Clubsport S je svou povahou někde mezi rekordní Cuprou a Méganem, blíže má ale k tomu druhému - není to ani ani GTI, ani Clubsport, je to dále upravená verze, jejíž specifika ji nepomohly k jednomu rekordu, ale hned ke dvěma.
Volkswagen vyhodil ven zadní sedadla, na jejichž místě přistála ochranná klec. Padáka dále dostala centrální loketní opěrka, koberečky i odhlučnění kabiny. Mimo to byla zmenšena i baterie, načež hmotnost vozu zcela stoprocentně poklesla pod 1 285 kg, jíž se pyšní sériové provedení bez řidiče a náplní (po jejich započítání jsme na 1 360 kilogramech). Dosažení rekordu se tak nemůžeme divit.
Proč o tom ale hovoříme? Důvod je prostý a spočívá v příchodu nové Hondy Civic Type-R. Její dosluhující verze se totiž rovněž nějaký čas pyšnila rekordem z Ringu, než o něj přišla ve prospěch Volkswagenu. Japonské automobilce přitom bylo velmi často vytýkáno, že daného úspěchu dosáhla s předprodukčním prototypem, ze kterého byla kvůli redukci hmotnosti odstraněna klimatizace a který dostal bezpečnostní rám.
Je však třeba dodat, že Honda k prvnímu opatření přistoupila z bezpečnostních důvodů a k tomu druhému - tedy alespoň podle svých slov - pouze proto, aby kompenzovala kila, které na palubu přihodila právě ona klec. Jinak měl motor a podvozek zůstat zcela ve standardu, sériové bylo také obutí - Japonci tvrdili, že výsledku CTR lze dosáhnout s jakýmkoli vozem koupeným v showroomu, což je sice u všech výše zmiňovaných aut pravda též, jde ale vždy o specifické verze, Type-R je jen jeden. Ve srovnání se zmiňovaným Golfem GTI Clubsport S lze tedy hovořit o běžném modelu, jehož čas 7 minut a 50,63 sekund je tak ještě působivější.
Nicméně jak jsme zmínili v úvodu, pravidlo pro časy z Ringu platí jediné, nepsané - musí jít o sériově vyráběný vůz se silniční homologací. Celý svět tak nyní zajímá hlavně to, kdy Honda zvedne hozenou rukavici a rekord si vezme zpátky. Naši kolegové z webu Car Buzz tedy značku oslovili a dostalo se jim pozitivní odpovědi, tedy alespoň co se týče zlepšení času.
O tom ostatně již dříve mluvil šéf projektu Type-R Hisayuki Yagi, dle nějž si Civic měl vzít rekord zpátky, pokud bude překonán jiným výrobcem. Tiskové oddělení Hondy jeho slova nyní trochu mírní s tím, že „zkusíme zlepšit náš osobní rekord, a pokud přitom porazíme i jiné automobily, které se vydaly na Ring, tím lépe“. Tedy jinými slovy, značka bude primárně útočit na čas 7:50.63.
S ohledem na aktuální počasí je přitom stoprocentně jisté, že k danému pokusu dojde až v příštím roce. Jsme tedy opravdu zvědavi, zda Japoncům jejich snahy přinesou kýžené ovoce či nikoliv. Ještě více nás ale zajímá, zda Honda bude následovat francouzského a nově i německého příkladu a Civic Type-R patřičně „upraví“. Spíše ale tipujeme, že hodlá rekordu dosáhnout bez ztráty květinky, tedy znovu s jediným CTR, který nabízí. To by byl rozhodně sympatický přístup - takový Golf GTI Clubsport S je jistě zajímavé auto, ale VW jej vyrobil jen hrstku, dnes už nekoupíte jediné. Tak k čemu je nám nyní jeho rekordní zápis dobrý?























Nová Honda Civic Type-R má na Ringu překonat nejen stávající provedení, ale možná i konkurenci od Volkswagenu
Zdroj: Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
6.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva