Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8.1.2025 | Petr Prokopec
Dva miliony korun jsou už pořádná sleva, přesto ani ta nestačí k tomu, aby o supersportovní Maserati MC20 někdo zavadil pohledem. Přitom jde o velmi atraktivní auto, které má zdánlivě všechno, jen kupci mu pořád chybí.
„Máme ta správná auta a máme ty správné technologie. Pokud tedy prodeje momentálně váznou, je to záležitost marketingu,“ uvedl v září loňského roku Carlos Tavares k nezdarům značky Maserati. Tou dobou byl ještě šéfem koncernu Stellantis, který však pod jeho vedením chřadl a chřadl. A nejspíše by uchřadl, kdyby zbytek vedení společnosti nepřiměl Tavarese k okamžité rezignaci. Na tu došlo 1. prosince, přičemž od té doby řadu značek jako kdybyste polili živou vodou. Ta italská mezi ně ale evidentně neplatí.
Kolegové z Jalopniku si totiž všimli, že pokud chcete supersportovní Maserati MC20, můžete aktuálně nakupovat s takovými slevami, že místo jednoho nového vozu zařadíte do své garáže hned dva. To druhé pak sice nebude ozdobeno logem trojzubce, o nějaké levné „prdítko“ však rovněž nepůjde. Dealeři totiž skladové MC20 nabízí se slevami až 83 tisíc dolarů, tedy víc jak 2 miliony korun. A přesto se jich nemohou zbavit.
Třeba společnost Bishop Maserati v texaském Hurstu nabízí červené MC20 Cielo, tedy otevřenou verzi, za 250 000 USD (cca 6 milionů Kč). To samozřejmě pořád nejsou malé peníze, ovšem před 499 dny, po které vůz marně čeká u dealera na kupce, činila požadovaná částka 333 195 USD (přes 8 milionů Kč). Tak moc musel jít prodejce dolů, přidává dnes slevu, která vám pomalu stačí na pořízení třeba zcela nové Tesly Model S Plaid. Ani to ale nikoho ke koupi zatím nepřimělo.
Může se pochopitelně zdát, že tak obří slevy jsou spojené pouze s vozy, které se staly dealerskými ležáky, jichž je třeba se zbavit za každou cenu. Jenže pohled na nabídku společnosti Foreign Cars Charlotte ze Severní Karolíny prokazuje opak. Tento prodejce má totiž v nabídce bílé kupé MC20 z loňského roku, které je taktéž k mání za 250 tisíc dolarů. Původně za něj ovšem bylo požadováno o 75 395 USD (asi 1 825 000 Kč). I za to lze koupit Model S, byť v základní verzi.
Opravdu má tedy Maserati ta správná auta a ty správné technologie? Možná ano, ale něco mu přesto chybí. A lepší ceny to nutně být nemusí, pokud ani takové slevy nevedou k tomu, aby si MC20 někdo reálně pořídil. Jistě, konkurence umí být levnější a lepší, třeba výkonnější a rychlejší Porsche 911 Turbo S startuje o 13 000 USD (asi 315 tisíc Kč) níž než MC20, ale to bychom mohli říci i o kdejakém Ferrari. A přesto budou mnozí víc toužit po „férru”.
Italská automobilka se zdá být hluboko v problémech, neboť neprodává skoro nic, u i když má velmi moderní nabídku, ve které nechybí zdánlivě žádoucí zboží. A nic na tom nemění ani obrovské slevy. Něco se pokazilo. Těžko říci, co a kde to bylo, ale možná už prostě Maserati netáhne a táhnout ani nebude. Možná by nebylo od nechat značky Stellantisu generující roky především ztráty po nějaký čas spát, ne-li rovnou zemřít.



Maserati MC20 Cielo vypadá působivě, dobře zní a na kontě nemá ani špatnou dynamiku. Ale neprodává se. A cenou to nebude, ani milionové slevy z něj prodejné zboží nedělají. Foto: Maserati
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19