Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Maserati v interiérech tiše skrývají snad nejchytřejší řešení svého druhu
30.8.2018 | Mirek Mazal
Od Italů byste nečekali důraz na logiku a racionalitu, obvykle dávají přednost designu a stylu. V případě nových modelů Maserati se ale překonali a svým řešením ovládání strčí do kapsy většinu konkurence.
Zájem o nová Maserati v poslední době není valný. Proto se čas od času rozvíří spekulace o prodeji automobilky, koncern FCA ale jakékoli diskuze na toto téma odmítá. Sice by si asi přišel na slušný obnos, zbavit by se ale musel jedné ze svých nejcennějších značek, do níž v posledních letech investoval spoustu peněz.
Navzdory masivním investicím do vývoje není v nových vozech s trojzubcem všechno tak, jak by mělo být. Bylo by ale naivní si myslet, že se Italům nepodařilo vymyslet vůbec nic nového. Jednak jsou to vesměs vizuálně působivá auta, což byste od vozů tohoto ražení tak nějak čekali. Méně očekávat už byste ale mohli působivou ergonomii, jejímž symbolem je prvek, který se u modelu Levante a modernizovaných typů Ghibli a Quattroporte objevil na středovém tunelu.
Jde o způsob ovládání informačně-zábavního systému, který má daleko k tomu, co je dnes obvyklé. Moderní trendy diktují maximální použití dotykových obrazovek a minimální přítomnost fyzických tlačítek. Kam až tohle může zajít, nejlépe ukazuje nové Audi A8 - tlačítko už v něm na ovládání tradičních funkcí není ani jedno.
Možná to vypadá „cool”, ovládat v takovém autě něco za jízdy je ale za trest. Fyzický nedostatek tradičních přepínačů znepříjemňuje pohodlnou kontrolu klíčových funkcí zejména na méně kvalitních silnicích, kdy se s prstem marně snažíte trefit tu správnou dotykovou plošku bez možnosti se čehokoli „chytit”. Moudřejší návrháři kabin se drží více při zemi a svou kreativitu investují jiným směrem. A ti od Maserati udělali právě to.
Místo odstranění všech tlačítek jejich četnost jen omezili a uživatelskou přívětivost vozu tím paradoxně zvýšili. Vedle řadicí páky se totiž objevily dva otočné ovladače na sobě - jeden větší a jeden menší. Ten spodní, větší slouží k obsluze palubního systému. A ten horní, menší slouží k regulaci hlasitosti. Autu tak zůstala hned dvě zásadní fyzická tlačítka, která u jiných vozů chybí zcela nebo jsou dalece oddělena. Ať už vezmeme BMW, Mercedes, Audi či jiné vozy koncernu VW, buď nemáte k dispozici nic, nebo dva ovladače více či méně vzdálené od sebe. U Maserati stačí položit ruku na jedno místo a bez přehmatávání poslepu ovládnete vše podstatné. Je to jednoduše geniální a přitom se o tom prakticky nemluví. A tak jsme na to chtěli upozornit.
Listování v menu a regulace hlasitosti hudby vážně nemůže být jednodušší. Není tu žádné marné hledaní toho správného místa na displeji či jiné dotykové ploše, žádné špinavé otisky prstů na černém podkladu, nic takového. A přitom rozhraní s dotykovým displejem pro ty, kteří jej preferují, je tu též. Jak je vidět, není nezbytně nutné sázet jen na digitální rozhraní, pokud chcete udělat moderní interiér nepřeplácaný tlačítky. Stačí sdružit dva klíčové otočné ovladače na jedno místo a spojit příjemné s užitečným. Ostatní výrobci by se mohli inspirovat...











Dvě otočná kolečka na sobě jsou ukázkou jednoho z možných způsobů inteligentního ovládání palubních systémů moderních aut, ve kterých trendy diktují minimum fyzických ovladačů. V dobách dotykové mánie je to vážně nápad za milion
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zvěsti a fámy z brněnského paddocku - aktuálně včera 13:20
- Debut Poláka v MS-Moto2 včera 13:17
- Pre Brno - po 5 letech včera 11:15
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech 16.7.2025
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese 16.7.2025
Nejnovější články
Ford Evropě slibuje návrat dostupných aut. Už mu nevěříme, svůj klíčový model dál bez milosti hází přes palubu
před 56 minutamiNula lidí. Manažer automobilky poctivě sečetl počet zákazníků, kteří si od ní chtěli koupit elektrické auto, tím vývoj skončil
před 2 hodinamiPřiměla by vás sleva 3,2 milionu Kč oproti ceníkové ceně zadat si s téměř nikým nechtěným sporťákem Maserati?
před 3 hodinamiTragický výsledek Volkswagenu ID v dlouhodobém testu: Baterie ztratila skoro desetinu kapacity za pouhé 4 roky
včeraSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva