Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Tesla Model Y poprvé ukázala své zrychlení, na kompaktní SUV je to rachot
24.3.2020 | Mirek Mazal
O označování tohoto auta jako SUV by se dalo diskutovat, je to spíše mix MPV, SUV a hatchbacku, jakési CUV. O jeho dynamice ale diskutovat nelze, v prvním pořádném měření se Model Y předvedl výtečně.
Krátce poté, co zákazníci začali dostávat první vyrobené Tesly Model Y, otestoval Brooks Weisblat z kanálu DragTimes na Youtube dynamiku nejvýkonnější verze Performance. Majitel rudého vozu prodal svůj čtyřletý Model S P100D a už teď ví, že nové elektrické SUV stejného výrobce není tak rychlé. To ale neznamená, že by bylo pomalé, právě naopak.
Pohon Modelu Y Performance obstarává dvojice elektromotorů a Tesla slibuje akceleraci na 97 km/h za 3,5 sekundy. Při reálném testování na běžné ulici byl Brooks schopen zaznamenat měřený čas nezajetého vozu o desetinu lepší a zároveň připomněl, že SUV se nezdá být tak agresivní jako vzhledově podobný Model 3 Performance, což se vzhledem ke stejné technice a vyšší hmotnosti dalo čekat.
Čtvrtmílová prověrka pomocí telemetrie ukázala výsledek 11,96 sekundy s rychlostí 184 km/h, což už jsou čísla plně srovnatelná s Modelem 3. Zrychlení z 97 na 209 km/h elektrosoustava překoná za 13,11 sekundy, katalogová maximální rychlost novinky je 241 km/h, Brooks dokázal rozpohybovat Model Y na tempo o 3 km/h nižší dle GPS.
Těsně před předáváním prvních kusů Modelu Y automobilka zvýšila deklarovaný dojezd o 57 kilometrů na výsledných 507 kilometrů mezi elektrickými stojany, což zní slibně, vyžaduje to ale docela jinou než zaznamenanou jízdu. Trápení elektromobilu ostrou akcelerací v běžném provozu dojezd pochopitelně zkracuje na zlomek udávané hodnoty.




















Tesla Model Y Performance po převzetí z dealerství musela obstát v měřených jízdách, špatně si rozhodně nevedla
Zdroj: DragTimes@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva