Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel dvou Tesel zjistil, kolik Modelu S P100D ubylo výkonu po 160 tisících km
20.12.2019 | Petr Miler
Že elektromobilům s postupem času klesá kapacita akumulátorů a tím se i zkracuje dojezd, se ví, ale jak se mění výkon? I ten klesá a jak ukázal jeden z majitelů Tesel, ne zrovna málo.
Elektrická auta jsou dnes stále do značné míry neprobádaným územím. Zatímco vozy se spalovacími motory za sebou mají více jak století intenzivního používání po miliony kilometrů v rukách miliard řidičů, elektromobily se alespoň pozvolna rozmáhají teprve několik let. Bude tedy trvat ještě dlouho, než zjistíme, jaký vliv má čas a různé způsoby používání těchto vozů během něj na jejich kondici a další perspektivu.
Středobodem pozornosti je v tomto ohledu obvykle stav akumulátorů, což má svůj smysl, jde dnes o nejdražší a v mnoha ohlede nejproblematičtější komponent. Na degradaci baterií se tak zaměřují rozličné studie, ale co samotný výkon vozu? Na ten se s odstupem času dívá málokdo, neboť se obecně má za to, že elektrický motor ztrácí svou kondici jen velmi pozvolna a je případě docela jednoduše nahraditelný.
To může být pravda, vyvozovat z toho ale, že výkon elektromobilu postupem času neklesá, by bylo mylné. Připomíná to Brooks Weisblat z DragTimes, který při pohledu do jeho garáže může působit dojmem fanouška konvenčních aut, ale není tomu tak. Má i dvě Tesly, jmenovitě Model S P100D a Model 3 Performance, které se rozhodl porovnat ve sprintu. Proti své „trojce” s asi 6 tisíci najetými km ovšem nepostavil vlastní Model S, ale exemplář svého známého, který má na tachometru už skoro 160 tisíc km.
Za normálních okolností jsou tyto dva vozy nesrovnatelné, ve sprintu s trochu lepším reakčním časem řidiče Modelu 3 ale najednou Model S nezvládá ukázat svou nadvládu. Je nakonec lepší, ale výsledný čas už není tak dobrý, jako býval kdysi. Důvod? Uhádli jste, vůz už není tak výkonný a protože jej Brooks měl k dispozici jak jako úplně nový v roce 2016, tak nyní po oněch 160 tisících km, mohl porovnat jeho výkon tehdy a nyní.
Rozdíl je poměrně drastický - vůz za tu dobu pozbyl 39 kW, tedy asi 51 koní. To je u dnešních konvenčních aut nevídaná věc, ani tak výkonné stroje, jako je Model S, nepřijdou za pouhých 160 tisíc km obvykle o žádný výkon, natož pak o 51 koní. Zkrátil se samozřejmě i dojezd úbytek z maximálních 317 mil (510 km) na 283 mil (455 km) už je obvyklejší, třebaže přijít za 3 roky a zmíněnou kilometráž o takový „dosah” též nelze brát na lehkou váhu.
Pochopitelně nevíme, co přesně za snížením výkonu stojí, může to být motor, může jít i v tomto případě o akumulátory. Každopádně to berte jako další odkrytý dílek mozaiky tajemství elektrických aut - nejen na jejich původní dojezd, ale ani na jejich původní výkon se nelze spoléhat tak dlouho jako o vozů, které z valné většiny používáme i dnes.
Srovnání nejrychlejších verzí Modelů 3 a S může vypadat jako nesmysl, pokud má ale eSko na hrbu okolo 160 tisíc km, rázem tak jasným králem není
Důvodem je citelný úbytek výkonu (a dojezdu) za 3 roky ježdění
Zdroj: DragTimes@Youtube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva