Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Alfy Romeo budou stejná nebo vyšší liga nez Němci, říká šéf značky
17.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Harald Wester zastoupil na IAA Sergia Marchionneho se stejným sebevědomím. Některá jeho slova však mají hlavu i patu.
Je to možná překvapivé, ale šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se na letošním autosalonu ve Frankfurtu vůbec neukázal. Místo toho zůstává v zámoří, kde musí řešit nemalé problémy mezi americkou částí FCA a tamními odbory. Díky tomu milovník svetrů přišel nejen o možnost potkat se se šéfkou koncernu General Motors Mary Barra, ale zároveň také o slavnostní výstavní debut nové Alfy Romeo Giulia QV.
K řečnickému pultu se tedy nakonec postavil šéf automobilky (i spřízněného Maserati) Harald Wester, který očividně načichnul sebevědomím svého nadřízeného. Když ovšem některé jeho výroky jaksepatří rozpitváme, zjistíme, že by skutečně mohly zavánět realitou. Wester totiž naznačuje, že Giulia QV má velkou šanci se prosadit v prémiovém segmentu, neboť velká řada zákazníků touží po alternativě vůči německým vozům.
„Pokud s nimi jezdíte pět nebo deset let, je to… skoro jako manželství. Podle dnešních globálních statistik se ovšem 40 až 50 procent párů rozvádí. V případě automobilového světa by navíc toto číslo mohlo být ještě vyšší, pokud zde máte skutečně působivou alternativu,“ prohlašuje Wester, přičemž samozřejmě doufá, že zklamaná klientela přijde právě do showroomů italské automobilky.
Šéf značky zároveň dodává, že za pomoci nových modelů značky by Alfě Romeo mohla být navrácena její někdejší sláva. „Nechceme vyrábět chladné a technokratické produkty. Co do obsahu a výkonu chceme být na stejné či ještě vyšší úrovni (než Němci). Chceme prostě navrátit automobilovým nadšencům porci emocí, jakou je dnes již velmi těžké najít.“
Takový krok je jistě vítaný, nicméně by s ním nemusela být spojena poměrně vysoká cena. Odrazení klientely v tomto ohledu se ovšem Wester nebojí. Podle něj lidé, kteří jsou ochotni utratit dva miliony korun za nový vůz, nebudou mít problém zamířit jinam než obvykle, pokud jim bude nabídnuta dobře vypadající a slibná alternativa.
Naděje je tedy zjevně zásadním pilířem strategie značky, která by měla navýšit registrace na 400 000 kusů ročně. To možná ve srovnání s loňskými šestinásobně nižšími prodeji vypadá jako extrémně vysoké číslo, nicméně ve skutečnosti se jedná pouze o zlomek automobilů, které se v prémiovém segmentu každoročně prodají.
„V té části trhu, na kterou cílíme, se v loňském roce prodaly dvě třetiny z celkových osmi milionů nových vozů, tedy 5,4 milionu nových aut. Pokud toto číslo následně zasadíte do našich plánů, zjistíte, že musíme přesvědčit sedm nebo osm zákazníků ze sta, aby přešli od německých značek k té naší,“ upřesňuje situaci Wester.
S tímto výhledem by přitom Alfa Romeo skutečně mohla dosáhnout kýženého úspěchu, zvláště kdy reakce publika na nový sedan Giulia QV jsou „velmi pozitivní“. Jednou věcí je ovšem obdiv a tou druhou nakupování. Uvidíme tedy někdy v příštím a přespříštím roce, zda jsou Italové konečně na cestě dobré či do záhuby.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
























Alfa Romeo Giulia QV se ve Frankfurtu předvedla hned v několika barevných variacích
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB