Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi SQ5 má ty nejfalešnější z falešných výfuků. Nevšiml si toho nikdo
27.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Různé formy „neupřímných výfuků” jsou dnes něčím docela normálním. Audi ale s novou SQ5 dostalo pojem „falešný výfuk” na úplně novou úroveň.
Možná si říkáte, že jsme objevili Ameriku. Však o záplavě falešných výfuků moderních aut jsme psali už před dvěma léty a na první pohled může do této vřavy těžko někdo vnášet něco nového. Jenže nové Audi SQ5 sem něco nového vnáší a hned vám vysvětlíme, proč.
Jednak jsme před oněmi dvěma léty udělali chybu, když jsme do jednoho pytle hodili zcela falešné výfuky a jejich pouze falešné koncovky. Jsou zkrátka dvě jiné věci, když má třeba Škoda Octavia RS TDI vpravo věc vypadající jako vyústění výfuku a ve skutečnosti v její blízkosti není lautr nic, co by výfuk připomínalo, Či když cosi podobného stylizací nárazníku naznačuje VW Passat a výfuky jsou vyvedené úplně jinam kdesi za tím.
To je první případ, druhý je, když vůz naznačeným vyústěním výfuků zplodiny z motoru skutečně vypouští, akorát to, co vypadá jako koncovka, není vlastně koncovka, ale jen jakási orámovaná díra typicky v nárazníku, za niž reálně tkví mnohem ubožeji vyhlížející skutečný výfuk s nuznějším zakončením. Tomu jsme se podrobně věnovali nedávno a má to své technické opodstatnění - proto to také najdeme třeba i na Bugatti, Ferrari, Lamborghini a dalších autech, která je třeba brát vážně.
Upřímně řečeno, neadorujeme ani jedno, ale to druhé jsme zkrátka vzali na milost. Vidět je to už léta i na Audi s písmeny S a RS ve znaku, takže by nás nepřekvapilo, kdyby to i zmíněná nová SQ5 měla řešené takto, třebaže se předchozí generace vzadu chlubila dvěma skutečnými výfuky se čtyřmi skutečnými koncovkami. Tak nějak se už z pojetí zadních partií mělo za to, že tomu tak je, musí být, však i prezentační materiály Audi hovoří o tom, že „k dynamickému vzhledu tohoto vozu přispívají dvě dělené koncovky výfuku”, takže to nikdo nezkoumal ani při lednové premiéře v Detroitu. Byla to chyba.
Jeden Kanaďan si nyní v showroomu Audi všiml, že to, co na SQ5 vypadá jako výfuk, jako dvě dvojité koncovky v obvyklém stylu ostrých audin je... nic. Ony díry jsou o něco hlouběji v nárazníku zaslepené jakýmsi černým plastem a výfuk je reálně vyveden směrem k boku, navíc přímo do země. Tyto „koncovky” nemají s výfuky společného vůbec nic.
Možná už křičíte: „Však to je jako v onom Passatu.” Ano, v podstatě ano, ale je přece jen něco jiného, když toto řešení vidíme na rodinném naftovém sedanu či kombi, které se prostě tváří jako něco, čím nejsou a kdy je toto zvoleno pro ostrou verzi modelu Audi od divize Sport. Navíc nám nikdo od VW netvrdil, že na zádi vozu jsou „dvě dělené koncovky výfuku” - to si Audi prostě vymyslelo (je to v mnoha jazykových verzích webových prezentací nové SQ5, včetně té české) a snad doufalo, že si toho nikdo nevšimne.
Něco takového jsme dosud nepoznali a když si to spojíte s reálným provedením onoho falešného výfuku, zůstává nad tím rozum stát. Je to tak laciné...
Někteří „audisté” tomu dokonce odmítají věřit a říkají, že jde jen o nějaký showcar, který ve skutečnosti není SQ5, ale... mýlí se. Ukážeme vám také fotky SQ5 z Detroitu, na kterých jsou tytéž pseudokoncovky vidět už zdálky. Jen novináře tehdy vážně nenapadlo to zkoumat a falše si nevšiml ani nikdo jiný. Je to přitom vážně bizarně absurdní případ podobného řešení a můžeme jen doufat, že s ním facelift něco provede. Však se na to podívejte sami...


To, co na SQ5 vypadá jako klasické dvě dvojice výfuků eSkových Audi, není ve skutečnosti nic než loutka
A vážně to není výjimečnost jednoho kusu, i vůz představený při premiéře v Detroitu to měl viditelně stejně, nikdo si toho ale tehdy pořádně nevšiml
Na oficiálních fotkách to pochopitelně patrné není...
...technické nákresy ale potvrzují, že výfuky reálně míří směrem do boku a k zemi, ani směrem do nárazníku
Bizarní je, že předchozí SQ5 měla dvě dvojice kompletně skutečných koncovek výfuků, i když šlo o diesel
Zdroj: Imgur
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 3 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Čínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před hodinou„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 3 hodinamiOjetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včeraDalší den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
včeraLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.14. 22:44 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.14. 22:42 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch