Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové nejlépe zrychlující auto je ve skutečnosti ještě rychlejší, než se zdálo
21.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čas 2,3 sekundy zrychlení na stovku je excelentní, nejlepší na světě. Jenže ve světle toho, co dokáže Tesla, se nezdál tak ohromující. Vše je ale trochu jinak.
Odhalování nového Dodge Challenger SRT Demon trvalo déle než postupné „svlékání” jakékoli Škody. Leckomu během té doby došla trpělivost a na amerického pekelníka přestala být zvědavá, o to více ale značka kompletním odhalením ohromila celý svět. Nikoliv díky vzhledu, ten se vůči provedení Hellcat až tak moc nezměnil. A možná ani výkonem, který ve výsledku nepřekročil naznačovanou metu tisíce koní. Nicméně v akceleraci se verzi Demon nemůže nikdo na světě rovnat.
Dodge během odhalení oznámil, že stovku (přesněji 97 km/h, tedy 60 mph) pokoří novinka za pouhých 2,3 sekundy. To je rychleji než Bugatti Chiron, což je vůz ověnčený mnohonásobně vyšší cenou a disponující 1 500 koňmi i pohonem všech kol. Novinka je i rychlejší než drtivě akcelerující Porsche 911 Turbo a překonává také Teslu Model S P100D, která má v oficiálních údajích ve stejné disciplíně uváděný čas 2,5 sekundy.
Přesto výsledek fanoušky strojů Elona Muska na zadek neposadil. Oficiální údaj o akceleraci je jedna věc, jenže Motor Trend dokázal vozu naměřit i 2,28 sekundy, bez jakýchkoli speciálních úprav, pneumatik, ničeho z toho, co dělá Demon tak rychlým. Tento čas je tedy trochu specifický, není to kompletní zrychlení na stovku, není započítán tzv. one-foot-rollout, což jsme si podrobně vysvětlovali. Jenže to není nic neobvyklého a mělo se za to, že ani Dodge tento tuto první stopu jízdy (neboli 30,48 centimetru) do času nepočítal - během závodů ve sprintu se to nedělá a Demon je hlavně sprinter. Jenže realita je jiná.
Tim Kuniskis, který má u severoamerické části koncernu FCA na starosti osobní vozy, nově potvrdil, že Dodge provedl u modelu Demon měření akcelerace v obou případech a v oficiálních údajích použil čas bez onoho rolloutu. „Většina lidí neví, co to rollout je,” říká zcela správně, a tak se FCA nechce ohánět výsledkem, který běžný smrtelník bude vnímat jako skutečnou akceleraci z nuly na sto, ne z „něco víc než nula - nikdo neví kolik” na sto. Ona akcelerace za 2,3 sekundy je tedy skutečně z 0 na 97 km/h a to je disciplína, kterou Tesla za méně než 2,5 s vážně nedá. Konkrétně Motor Trend ji v tomto ohledu naměřil 2,54 sekundy.
Dodge přesto změřil i rychlení s oním rolloutem, ve kterém Tesla excelovala výsledkem 2,28 s a má svůj: 2,10 sekundy. Zapotřebí je sice v tu chvíli stooktanové závodní palivo a příplatkový systém Direct Connection, který vám odemkne maximálních 852 koní, nicméně stále zde mluvíme o sériovém voze se sériovým silničním obutím. A to je docela důležité, protože použití slicků určených pro závody dragsterů může čas dále zlepšit.
Jinými slovy: ačkoli se předpokládalo, že čas 2,3 sekundy je onen „rolloutový”, tedy sprinterský, není tomu tak. Je to skutečný čas akcelerace z klidu na 97 km/h a tomu se dnes vážně neblíží nic. I pokud srovnáme Demon s Teslou v kategorii „rollout vs. rollout”, jsme u rozdílu téměř 2 desetiny sekundy, skoro 10 procent času. To je na této úrovni akcelerace něco jako věčnost a nedá se tedy předpokládat, že by Demonu jeho tituly v dohledné době něco vzalo - tohle už jen softwarová úprava Tesly nesrovná...
Kompletní galerie fotek Dodge Challenger SRT Demon































































































































Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub