Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové palubní technologie aut zákazníky neoslovují, část z nich nikdy nepoužili
26.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Automatizované parkování nikdy nepoužilo 35 procent lidí, kteří je v autě mají. U asistenčních a informačních služeb je to dokonce 43 procent lidí.
Automobilky do svých nových vozů montují všemožné vyspělé technologie a prezentují je jako úžasnou novinku, kterou každý musí mít. Jenže majitelé aut tyhle věci nejen nemusí využít, ale ani je v autě vůbec nemusí chtít. Vyplývá to ze studie DrIVE (Driver Interactive Vehicle Experience), provedené společností J.D. Power.
Bylo dotazováno asi 4 200 lidí a minimálně 20 % majitelů nových aut ve Spojených státech nikdy nevyužilo polovinu - přesně 16 z 33 - technologií, které na palubě auta mají. „Vítězem” se zde stala asistenční a informační služba, přístupná vestavěným telefonem po stisknutí tlačítka. Tenhle typ služeb nikdy nepoužilo 43 % lidí, kteří ho v autě mají.
Na druhém místě skončily mobilní routery pro Wi-Fi na palubě auta, tohle prý nikdy nepoužilo 38 % dotázaných, a první trojici uzavírají systémy automatizovaného parkování, které nenajdou jediné využití ve 35 % aut, ve kterých jsou nainstalovány. Zrovna tohle není tak překvapivé, leckdy je zkušený člověk při parkování rychlejší než automatika. Co ovšem překvapit může, je, že na čtvrtém místě skončily head-up displeje s 33% „mírou absolutního nevyužití”. Tahle technologie přitom není zas tak nová, v USA se objevovala v automobilech už v 90. letech a umí být i přínosná.
Nadto v automobilech jsou také vymoženosti, které majitelé současných nových aut ve svých příštích strojích nechtějí. Těch není tolik jako těch nevyužívaných, 14 z 33, a právě asistenční a informační služby sem patří. Také ale dotázaní nechtějí palubní systémy technologických gigantů, tedy Android Auto nebo Apple CarPlay, a jsou skeptičtí i k hlasovému posílání SMS.
Podíváme-li se konkrétněji na Generaci Y, tedy podle JD Power lidi narozené v letech 1977 až 1994, je tu dokonce 23 z 33 věcí, které jsou v autech nežádoucí. Patří sem, opět trochu překvapivě, zejména technologie svázané s infotainmentem a konektivitou. „Ve spoustě případů majitelé jednoduše preferují vlastní telefon nebo tablet, protože lépe odpovídá jejich potřebám. Umí ho ovládat, rozumí mu a je přesný,” komentuje Kristin Kolodge z JD Power.
Důvod, proč lidé palubní technologie nevyužívají, ovšem nemusí být jen v nezájmu. Podle výsledků výzkumu je možné i to, že majitel auta danou funkci nebude používat, pokud mu prodejce její princip nevysvětlí při předávání auta. A pokud určitá věc není v době předání aktivována, majitel vůbec nemusí vědět, že je jí vůz vybaven.
To může ukazovat také trochu na celkový nezájem o vlastní automobil, nicméně vybavení, které je dle výzkumu žádoucí, to trochu vyvrací. Patří mezi ně totiž uživatelsky přístupná diagnostika auta. Kromě ní tu jsou také věci zlepšující aktivní bezpečnost a jízdní pohodlí, tedy třeba hlídač mrtvých úhlů nebo adaptivní tempomat.



Asistenční služba a automatické parkování jsou nejčastěji nepoužívanými prvky výbavy. Palubní elektronika si ale v tomto směru celkově nestojí příliš dobře
Zdroj: J.D. Power
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 3 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtoval přes 460 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
