Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové palubní technologie aut zákazníky neoslovují, část z nich nikdy nepoužili
26.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Automatizované parkování nikdy nepoužilo 35 procent lidí, kteří je v autě mají. U asistenčních a informačních služeb je to dokonce 43 procent lidí.
Automobilky do svých nových vozů montují všemožné vyspělé technologie a prezentují je jako úžasnou novinku, kterou každý musí mít. Jenže majitelé aut tyhle věci nejen nemusí využít, ale ani je v autě vůbec nemusí chtít. Vyplývá to ze studie DrIVE (Driver Interactive Vehicle Experience), provedené společností J.D. Power.
Bylo dotazováno asi 4 200 lidí a minimálně 20 % majitelů nových aut ve Spojených státech nikdy nevyužilo polovinu - přesně 16 z 33 - technologií, které na palubě auta mají. „Vítězem” se zde stala asistenční a informační služba, přístupná vestavěným telefonem po stisknutí tlačítka. Tenhle typ služeb nikdy nepoužilo 43 % lidí, kteří ho v autě mají.
Na druhém místě skončily mobilní routery pro Wi-Fi na palubě auta, tohle prý nikdy nepoužilo 38 % dotázaných, a první trojici uzavírají systémy automatizovaného parkování, které nenajdou jediné využití ve 35 % aut, ve kterých jsou nainstalovány. Zrovna tohle není tak překvapivé, leckdy je zkušený člověk při parkování rychlejší než automatika. Co ovšem překvapit může, je, že na čtvrtém místě skončily head-up displeje s 33% „mírou absolutního nevyužití”. Tahle technologie přitom není zas tak nová, v USA se objevovala v automobilech už v 90. letech a umí být i přínosná.
Nadto v automobilech jsou také vymoženosti, které majitelé současných nových aut ve svých příštích strojích nechtějí. Těch není tolik jako těch nevyužívaných, 14 z 33, a právě asistenční a informační služby sem patří. Také ale dotázaní nechtějí palubní systémy technologických gigantů, tedy Android Auto nebo Apple CarPlay, a jsou skeptičtí i k hlasovému posílání SMS.
Podíváme-li se konkrétněji na Generaci Y, tedy podle JD Power lidi narozené v letech 1977 až 1994, je tu dokonce 23 z 33 věcí, které jsou v autech nežádoucí. Patří sem, opět trochu překvapivě, zejména technologie svázané s infotainmentem a konektivitou. „Ve spoustě případů majitelé jednoduše preferují vlastní telefon nebo tablet, protože lépe odpovídá jejich potřebám. Umí ho ovládat, rozumí mu a je přesný,” komentuje Kristin Kolodge z JD Power.
Důvod, proč lidé palubní technologie nevyužívají, ovšem nemusí být jen v nezájmu. Podle výsledků výzkumu je možné i to, že majitel auta danou funkci nebude používat, pokud mu prodejce její princip nevysvětlí při předávání auta. A pokud určitá věc není v době předání aktivována, majitel vůbec nemusí vědět, že je jí vůz vybaven.
To může ukazovat také trochu na celkový nezájem o vlastní automobil, nicméně vybavení, které je dle výzkumu žádoucí, to trochu vyvrací. Patří mezi ně totiž uživatelsky přístupná diagnostika auta. Kromě ní tu jsou také věci zlepšující aktivní bezpečnost a jízdní pohodlí, tedy třeba hlídač mrtvých úhlů nebo adaptivní tempomat.



Asistenční služba a automatické parkování jsou nejčastěji nepoužívanými prvky výbavy. Palubní elektronika si ale v tomto směru celkově nestojí příliš dobře
Zdroj: J.D. Power
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1