Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Nový” tým F1 se ve své domovské zemi nesmí jmenovat tak, jak si sám zvolil, bylo by to nelegální. Aspoň ale nebude znít tak hloupě
8.2.2024 | Petr Prokopec
Tohle je další z bizarních kauz, které jako by musely rámovat poslední týdny před začátkem letošní sezóny Formule 1. Jako by nestačilo, jak se tým Sauber jmenuje po odchodu Alfy Romeo, nesmí švýcarská stáj nové jméno používat ve své domovině. A zřejmě nejen tam.
Letošní sezóna Formule 1 ještě ani nezačala, přesto se o královně motorsportu mluví pomalu na každé rohu. Nikoli jen kvůli přestupu Lewise Hamiltona od Mercedesu k Ferrari, Red Bull aktuálně řeší údajné nevhodné chování šéfa týmu Christiana Hornera, což by mohlo vyústit v jeho odchod. Že by si tím rudí býci dost možná vykopali vlastní hrob, dnes jako by málokomu docházelo. Bez Hornera by Red Bull jen stěží byl tím, čím je, ostatně by neměl ani Adriana Neweyho.
Není to nicméně jediná nová kauza hýbající paddockem. Tu další má na kontě stáj Sauber, která v letech 2019 až 2023 fungovala pod hlavičkou Alfy Romeo. S příchodem roku 2026 se pak stane továrním týmem Audi, které se rozhodlo do Formule 1 tímto způsobem vstoupit. Než se tak ovšem stane, Sauber si zajistil sponzorství od firem Stake a Kick. Oficiálně se tak pro letošní rok jmenuje Stake F1 Team Kick Sauber, což je jedno z nejbizarnějších jmen závodní stáje, které jsme kdy poznali.
Zelená barva spojená s druhou zmíněnou společností se již propsala do vizáže monopostu C44. Kick nabízí streamovací služby a důvodem problémů není, na rozdíl od firmy Stake. Jde totiž o společnost, která provozuje online kasina a sázkařské služby postavené okolo kryptoměn. Jako taková ale není evidována u švýcarské Federální komise kasin. A protože Sauber je švýcarská firma a hazard je v zemi sýrů, čokolád a hodinek silně regulovaným byznysem, nemůže stáj ve své domovské zemi používat své celé jméno. A pod označením Kick F1 Team bude působit i při některých závodech, kde by stáj mohla mít stejné problémy. Problém? No, aspoň to nezní tak hloupě.
Ale zpět ke Staku. Pikantní totiž je, že tato společnost sponzorovala Sauber i dosud, komisi ale nevadila, neboť byla jen malým sponzorem. Po odchodu Alfy Romeo a zvýšení její reklamní plochy však najednou vyvstal problém. A ani přejmenování pro Švýcarsko nemusí stačit, třebaže šéf Sauberu Alunni Bravi tvrdí, že všechno je v pořádku.
„V současné době jsou značky Stake a Sauber až příliš propojeny dohromady, případně je termín Stake tak silně zakořeněn v myslích sledujících, že pravděpodobně překročili červenou čáru a dostali se na pole nepovolené reklamy,“ uvedl profesor Patrick Krauskopf, jenž na univerzitě v Curychu vyučuje obchodní právo. Stáji tak i přes přejmenování může hrozit tučná pokuta.
Jak jsme již zmínili, na hazard se bez většího nadšení dívají i další země, kde se letos jedou závody F1. Do nich má Sauber nastoupit s upraveným zbarvením, přičemž logo firmy Stake bude zakryto nejen na voze, ale i na kombinézách jezdců a mechaniků. Ani něco takového ale nemusí stačit, asociace s online kasinem je zjevně stejná jako svého času u Ferrari a tabákové značky Marlboro.
Jak vše dopadne, je vskutku ve hvězdách. Na této i Hornerově kauze se nicméně jen ukazuje, kterak se z F1 stal podnik s až přílišným množstvím pravidel, ve kterém jde spíše o politickou korektnost než o samotný sport. Přitom kvůli takovému Sauberu asi jen těžko někdo prosází svůj dům. To bude spíše dílem oné komise, neboť až dosud řada lidí ani netušila, co název Stake znamená - ani my jsme to netušili. Lepší reklamu si tak online krypto-kasino vlastně ani nemohlo přát.








Do vzhledu monopostu C44 se propsalo hlavně partnerství se společností Kick, a to zelenou barvou. Nejvíce jsou ovšem patrný název online casina Stake, a právě v tom vidí švýcarské úřady problém, i když se tým ve Švýcarsku prezentuje jen jako Kick F1 Team. Foto: Stake F1 Team Kick Sauber, tiskové materiály
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva