Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Obří opuštěnou továrnu zkrachovalé automobilky nikdo nechce, je jako město duchů
24.1.2020 | Mirek Mazal
Rusové postupně snížili cenu za chátrající areál až na 4,7 procenta původně požadované sumy, ani tak jej ale nikdo nekoupil. Továrna je zřejmě zakletá a zůstává na pospas zlodějům i jiným pochybným existencím.
Ani opakované snižování kupní ceny nepomohlo najít kupce pro dlouho chátrající prostory automobilového závodu TagAZ (Taganrogskiy Avtomobilnyi Zavod). Dříve prosperující firma zkrachovala a zbytky továrních linek se konkurzní správce snažil prodat nejprve za čtyři miliardy rublů (1,5 miliardy Kč). O dva roky později částka padla na 1,022 miliardy rublů (374 milionů Kč) a další sleva stanovila cenu 432,3 milionu rublů (158 milionů Kč).
Zhruba 30 tisíc metrů čtverečných zaprášených dílen se starým vybavením nikoho neoslovilo, proto každý týden klesala prodejní suma o 10 % a minimální hodnota nesměla padnout pod 40 % poslední definované cifry. Ani požadovaná platba necelých 70 milionů Kč ale nevedla k úspěšnému nalezení dobrodruha s plánem využít levné pozemky či zchátralé budovy. Rusové budou muset ještě více zlevnit, možná i někomu zaplatit za revitalizaci rozsáhlého areálu.
Opuštěné haly tak zůstávají bez nového majitele. Dílny tak budou dál marně odolávat nájezdům zlodějů, kteří hledají zbytky cenných strojů. Většina techniky byla demontována a odvezena neznámo kam. Prodávané prostory vypadají jako město duchů po konci světa. Bývalí zaměstnanci jen těžko skrývají smutek, však ještě dobře pamatují plný provoz a montáže aut značek jako Hyundai, TagAZ, Chery, JAC nebo BYD. Návrat výroby aut do těchto míst je ale velmi nepravděpodobné.
Nesplacené závazky zkrachovalé firmy stále činí asi 30 miliard rublů (11,1 mld. Kč). Mezi největší věřitele patří ruské investiční kolosy VTB, Sberbank, Gazprombank a Doninvest. Ručitelem některých půjček je osobně bývalý vlastník společností TagAZ a Doninvest Michail Paramonov, který raději emigroval do Francie pokoušet znovu štěstí v automobilovém průmyslu mimo dosah svých věřitelů.




Fotky z úspěšného období firmy TagAZ s dneškem mnoho společného nemají
Po bankrotu v roce 2014 areál začal rychle uvadat a dodnes se jej nepodařilo zpeněžit, ani velmi levně. Vydražen tak nakonec může být třeba za korunu, i když původně byl nabízen za 1,5 miliardy Kč
Zdroj: Drom
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025Opuštěný sklad vydal poklad v podobě desítek nejetých automobilových pecek včetně zánovního BMW M5 E39 či nového Fordu GT
19.8.2025Majitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
19.8.2025VW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
19.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB