Odmítaný sporťák Toyoty je o dost rychlejší, než má být, kritiky to ale asi neobměkčí

Vzhledem ke své ceně i značce je pozoruhodně technicky a elektronicky vybavená a nakonec i překvapivě rychlá. Jenže na nové Supře lidem vadí, že není svá a s tím ani rychlost nic nenadělá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Odmítaný sporťák Toyoty je o dost rychlejší, než má být, kritiky to ale asi neobměkčí

26.5.2020 | Petr Prokopec

Odmítaný sporťák Toyoty je o dost rychlejší, než má být, kritiky to ale asi neobměkčí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzhledem ke své ceně i značce je pozoruhodně technicky a elektronicky vybavená a nakonec i překvapivě rychlá. Jenže na nové Supře lidem vadí, že není svá a s tím ani rychlost nic nenadělá.

Pátou generaci Toyoty Supra lze už pomalu považovat za symbol neúspěchu moderních hrátek se sdílením techniky mezi automobilkami. Návrat japonského kupé byl sice fanoušky po dlouhá léta vyhlížen, ovšem když na něj konečně došlo, bouřlivý aplaus se nekonal. Stojí za tím právě množství sdílených komponentů s BMW, které autu bere jakýkoli unikátní charakter a punc symbolu vrcholu japonské techniky.

Kupé je tedy již více než rok stíháno nemilosrdnými kritiky, kteří navíc objevují další a další komponenty, s nimiž Toyota nemá pranic společného. Nikoliv jen proto, že jde o díly od BMW, ale i s ohledem na výrobu, která neprobíhá v Zemi vycházejícího slunce, nýbrž v Rakousku v továrnách společnosti Magna Steyr. Zde se vyrábí i sesterské BMW Z4, které si nedávno připsalo jednu menší porážku. Souboj o srdce amerických zákazníků prohrálo, evropské registrace však již vyznívají ku prospěchu BMW.

Na starém kontinentu zůstaneme, neboť tu máme video mapující jízdu po německém Autobahnu. Zde se Supra rozjede až na 262 km/h skutečné rychlosti podle GPS, což je o hodně víc, než kolik má auto jet - také Toyota má být omezena elektronickým omezovačem na obligátní německou dvěstěpadesátku. Překonána tím je tedy předchozí čtvrtá generace, jejíž maximum končilo mimo Japonsko právě na oněch 250 km/h.

Dá se nicméně předpokládat, že ani dosažení takového tempa kritiky vozu neobměkčí. Supra se totiž hlavně díky prvnímu dílu ságy Rychle a zběsile stala automobilovou legendou, jež je schopná vyklepnout i Ferrari. Tedy značku, která je obecně spojována s nejvyššími rychlostmi přes 300 km/h. Takového tempa přitom Supra skutečně je schopná dosáhnout, ovšem musí již jít o tuningové provedení a nikoliv originál. To ale fanouškům nevysvětlíte, stejně jako fakt, že novinka nemá v předchůdci konkurenta ani ve sprintu.

Nelze se tomu nicméně divit, v případě Supry zkrátka věci nejsou jednoduché a náskok v přímém směru je jen jedním dílčím vítězstvím. V rámci vzhledu či duchovního odkazu však již novinka tahá za kratší konec provazu. Vůbec tedy nepředpokládáme, že jednou dosáhne stejného kultovního statutu, a to i za předpokladu, že je prokazatelně rychlejší, a to nikoliv jen v přímce, ale rovněž také na okruhu.


Odmítaný sporťák Toyoty je o dost rychlejší, než má být, kritiky to ale asi neobměkčí - 1 - Toyota Supra 2020 Autobahn videoscreen 01Odmítaný sporťák Toyoty je o dost rychlejší, než má být, kritiky to ale asi neobměkčí - 2 - Toyota Supra 2020 Autobahn videoscreen 02Odmítaný sporťák Toyoty je o dost rychlejší, než má být, kritiky to ale asi neobměkčí - 3 - Toyota Supra 2020 Autobahn videoscreen 03Odmítaný sporťák Toyoty je o dost rychlejší, než má být, kritiky to ale asi neobměkčí - 4 - Toyota Supra 2020 Autobahn videoscreen 04
Toyota Supra sice na německém Autobahnu výrazně překonala udávané rychlostní maximum, to jí však u fanoušků nejspíše jen těžko spraví reputaci

Zdroj: Cars on Autobahn@Youtube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše