Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ojeté BMW s vlastnostmi i technikou řady 7 lze mít ještě levněji než skutečnou sedmičku
15.3.2020 | Mirek Mazal
Není to žádný krasavec, pokud jste ale smířeni s tím, že na vzhled žádné auto nejezdí, můžete právě díky tomu dobrý obchod. Asi nejošklivější BMW posledních let, řada 5 GT, je totiž technicky totéž co řada 7.
Kandidátem na historicky největší přehmat designérů BMW je model 5 Gran Turismo kombinující snad všechny karosářské varianty aut z mnichovské produkce. Kříženec je mixem MPV, SUV, kombíku, liftbacku, sedanu a našly by se i jisté podobnosti s kupé, třeba bezrámová okna. Vzhledově nepovedený pokus vymanit se z obvyklých mantinelů automobilové produkce ale pod svým svým nevábným kabátem skrývá velice zajímavou techniku a fakticky to není vůbec špatné auto.
Ačkoli si totiž říká řada 5, ve skutečnosti jde o auto vzniklé úpravou techniky dobové řady 7 generace F01. Používá jeho platformu, motory, převodovky, zkrátka vše. Díky tomu je na jednu stranu ošklivé auto velmi pohodlným, prostorným a díky výklopným pátým dveřím i praktickým autem. Co „hatchback řady 7“ ztrácí stylingem, to získává plavnou jízdou ocenitelnou zejména po českých tankodromech. Gran Turismo se v zatáčkách kvůli vyšší světlé výšce a hmotnosti cca 2,1 tuny necítí úplně jako ryba ve vodě, kvůli tomu jej ale v Mnichově nevyvíjeli.
BMW 5 GT patří na dálnice, v nejtypičtější verzi dokáže pracovat se spotřebou 7,5 litru nafty na 100 kilometrů. Řeč je o provedení 530d xDrive vybaveném dieselovým šestiválcem o objemu tří litrů. S jedním turbem ústrojí N57D30 dodává výkon 190 kW (258 koní) a točivý moment 600 Nm na všechna kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Převlečená sedmička umí stovku překonat za 6,2 sekundy v maximálním komfortu, který BMW nabízí, přesto u zákazníků mnichovské automobilky neuspěla a předurčili ji k záhubě. Tento stav ale mohou ocenit velkorysejší zákazníci autobazarů, neboť nezájem na trhu nových aut se odráží i mezi ojetinami. I když má tedy řada 7 daleko k cenovému držáku, Gran Turismo páté řady lze koupit ještě o desítky procent levněji než srovnatelné dárcovské limuzíny generace F01. 530d GT xDrive z roku 2014 lze koupit za 20 tisíc Eur (520 tisíc Kč) už v lepším stavu, kdežto nejlevnější sedmička v obdobné specifikaci o více než 20 procent, konkrétně asi o 130 tisíc Kˇc více.
Pokud si tedy chcete užívat komfort BMW 7 a hodně ušetřit, třeba kus na fotkách níže z německého je vám po najetí 145 tisíc kilometrů bez nehod k dispozici. Nejde o žádnou zbídačenou ojetinu, prodejce slibuje plně udržovaného kočkopsa zdobeného M paketem, který vzhledu pomohl jen decentně.
Důležitý je čistý stříbrný lak bez škrábanců, také paprskové disky jsou bez podpisu obrubníků. Uvnitř koženého interiéru pěkně ladí černé plochy s tmavým dřevem a stříbrnými akcenty. Známé prostředí BMW je doplněno zajímavostmi jakými jsou například elektrické sedačky s pamětí, elektrický vyhřívaný volant, příplatkový infotainment včetně navigace, dálkové ovládání dvojdílného víka kufru, nebo zásoba asistentů méně schopného řidiče. Ten si může chválit i bi-xenonové světlomety, tažné zařízení nebo ovládání hlasem. Skutečně chybí jen dobrá reputace, běžnému člověku ale bude motor, podvozek i výbava bohatě stačit.















Toto BMW 5 Gran Turismo z roku 2014 stojí 20 000 Eur, tedy asi 520 tisíc Kč. A to je jeho cena vzhledem ke stavu hodnocená jako nadprůměrná














Stejně staré BMW 7 v obdobné specifikaci vychází v Německu nejméně na 24 799 Eur, tedy asi 650 tisíc Kč
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
