Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ojeté BMW s vlastnostmi i technikou řady 7 lze mít ještě levněji než skutečnou sedmičku
15.3.2020 | Mirek Mazal
Není to žádný krasavec, pokud jste ale smířeni s tím, že na vzhled žádné auto nejezdí, můžete právě díky tomu dobrý obchod. Asi nejošklivější BMW posledních let, řada 5 GT, je totiž technicky totéž co řada 7.
Kandidátem na historicky největší přehmat designérů BMW je model 5 Gran Turismo kombinující snad všechny karosářské varianty aut z mnichovské produkce. Kříženec je mixem MPV, SUV, kombíku, liftbacku, sedanu a našly by se i jisté podobnosti s kupé, třeba bezrámová okna. Vzhledově nepovedený pokus vymanit se z obvyklých mantinelů automobilové produkce ale pod svým svým nevábným kabátem skrývá velice zajímavou techniku a fakticky to není vůbec špatné auto.
Ačkoli si totiž říká řada 5, ve skutečnosti jde o auto vzniklé úpravou techniky dobové řady 7 generace F01. Používá jeho platformu, motory, převodovky, zkrátka vše. Díky tomu je na jednu stranu ošklivé auto velmi pohodlným, prostorným a díky výklopným pátým dveřím i praktickým autem. Co „hatchback řady 7“ ztrácí stylingem, to získává plavnou jízdou ocenitelnou zejména po českých tankodromech. Gran Turismo se v zatáčkách kvůli vyšší světlé výšce a hmotnosti cca 2,1 tuny necítí úplně jako ryba ve vodě, kvůli tomu jej ale v Mnichově nevyvíjeli.
BMW 5 GT patří na dálnice, v nejtypičtější verzi dokáže pracovat se spotřebou 7,5 litru nafty na 100 kilometrů. Řeč je o provedení 530d xDrive vybaveném dieselovým šestiválcem o objemu tří litrů. S jedním turbem ústrojí N57D30 dodává výkon 190 kW (258 koní) a točivý moment 600 Nm na všechna kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Převlečená sedmička umí stovku překonat za 6,2 sekundy v maximálním komfortu, který BMW nabízí, přesto u zákazníků mnichovské automobilky neuspěla a předurčili ji k záhubě. Tento stav ale mohou ocenit velkorysejší zákazníci autobazarů, neboť nezájem na trhu nových aut se odráží i mezi ojetinami. I když má tedy řada 7 daleko k cenovému držáku, Gran Turismo páté řady lze koupit ještě o desítky procent levněji než srovnatelné dárcovské limuzíny generace F01. 530d GT xDrive z roku 2014 lze koupit za 20 tisíc Eur (520 tisíc Kč) už v lepším stavu, kdežto nejlevnější sedmička v obdobné specifikaci o více než 20 procent, konkrétně asi o 130 tisíc Kˇc více.
Pokud si tedy chcete užívat komfort BMW 7 a hodně ušetřit, třeba kus na fotkách níže z německého je vám po najetí 145 tisíc kilometrů bez nehod k dispozici. Nejde o žádnou zbídačenou ojetinu, prodejce slibuje plně udržovaného kočkopsa zdobeného M paketem, který vzhledu pomohl jen decentně.
Důležitý je čistý stříbrný lak bez škrábanců, také paprskové disky jsou bez podpisu obrubníků. Uvnitř koženého interiéru pěkně ladí černé plochy s tmavým dřevem a stříbrnými akcenty. Známé prostředí BMW je doplněno zajímavostmi jakými jsou například elektrické sedačky s pamětí, elektrický vyhřívaný volant, příplatkový infotainment včetně navigace, dálkové ovládání dvojdílného víka kufru, nebo zásoba asistentů méně schopného řidiče. Ten si může chválit i bi-xenonové světlomety, tažné zařízení nebo ovládání hlasem. Skutečně chybí jen dobrá reputace, běžnému člověku ale bude motor, podvozek i výbava bohatě stačit.















Toto BMW 5 Gran Turismo z roku 2014 stojí 20 000 Eur, tedy asi 520 tisíc Kč. A to je jeho cena vzhledem ke stavu hodnocená jako nadprůměrná














Stejně staré BMW 7 v obdobné specifikaci vychází v Německu nejméně na 24 799 Eur, tedy asi 650 tisíc Kč
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 2 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
