Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ojeté BMW s vlastnostmi i technikou řady 7 lze mít ještě levněji než skutečnou sedmičku
15.3.2020 | Mirek Mazal
Není to žádný krasavec, pokud jste ale smířeni s tím, že na vzhled žádné auto nejezdí, můžete právě díky tomu dobrý obchod. Asi nejošklivější BMW posledních let, řada 5 GT, je totiž technicky totéž co řada 7.
Kandidátem na historicky největší přehmat designérů BMW je model 5 Gran Turismo kombinující snad všechny karosářské varianty aut z mnichovské produkce. Kříženec je mixem MPV, SUV, kombíku, liftbacku, sedanu a našly by se i jisté podobnosti s kupé, třeba bezrámová okna. Vzhledově nepovedený pokus vymanit se z obvyklých mantinelů automobilové produkce ale pod svým svým nevábným kabátem skrývá velice zajímavou techniku a fakticky to není vůbec špatné auto.
Ačkoli si totiž říká řada 5, ve skutečnosti jde o auto vzniklé úpravou techniky dobové řady 7 generace F01. Používá jeho platformu, motory, převodovky, zkrátka vše. Díky tomu je na jednu stranu ošklivé auto velmi pohodlným, prostorným a díky výklopným pátým dveřím i praktickým autem. Co „hatchback řady 7“ ztrácí stylingem, to získává plavnou jízdou ocenitelnou zejména po českých tankodromech. Gran Turismo se v zatáčkách kvůli vyšší světlé výšce a hmotnosti cca 2,1 tuny necítí úplně jako ryba ve vodě, kvůli tomu jej ale v Mnichově nevyvíjeli.
BMW 5 GT patří na dálnice, v nejtypičtější verzi dokáže pracovat se spotřebou 7,5 litru nafty na 100 kilometrů. Řeč je o provedení 530d xDrive vybaveném dieselovým šestiválcem o objemu tří litrů. S jedním turbem ústrojí N57D30 dodává výkon 190 kW (258 koní) a točivý moment 600 Nm na všechna kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Převlečená sedmička umí stovku překonat za 6,2 sekundy v maximálním komfortu, který BMW nabízí, přesto u zákazníků mnichovské automobilky neuspěla a předurčili ji k záhubě. Tento stav ale mohou ocenit velkorysejší zákazníci autobazarů, neboť nezájem na trhu nových aut se odráží i mezi ojetinami. I když má tedy řada 7 daleko k cenovému držáku, Gran Turismo páté řady lze koupit ještě o desítky procent levněji než srovnatelné dárcovské limuzíny generace F01. 530d GT xDrive z roku 2014 lze koupit za 20 tisíc Eur (520 tisíc Kč) už v lepším stavu, kdežto nejlevnější sedmička v obdobné specifikaci o více než 20 procent, konkrétně asi o 130 tisíc Kˇc více.
Pokud si tedy chcete užívat komfort BMW 7 a hodně ušetřit, třeba kus na fotkách níže z německého je vám po najetí 145 tisíc kilometrů bez nehod k dispozici. Nejde o žádnou zbídačenou ojetinu, prodejce slibuje plně udržovaného kočkopsa zdobeného M paketem, který vzhledu pomohl jen decentně.
Důležitý je čistý stříbrný lak bez škrábanců, také paprskové disky jsou bez podpisu obrubníků. Uvnitř koženého interiéru pěkně ladí černé plochy s tmavým dřevem a stříbrnými akcenty. Známé prostředí BMW je doplněno zajímavostmi jakými jsou například elektrické sedačky s pamětí, elektrický vyhřívaný volant, příplatkový infotainment včetně navigace, dálkové ovládání dvojdílného víka kufru, nebo zásoba asistentů méně schopného řidiče. Ten si může chválit i bi-xenonové světlomety, tažné zařízení nebo ovládání hlasem. Skutečně chybí jen dobrá reputace, běžnému člověku ale bude motor, podvozek i výbava bohatě stačit.
Toto BMW 5 Gran Turismo z roku 2014 stojí 20 000 Eur, tedy asi 520 tisíc Kč. A to je jeho cena vzhledem ke stavu hodnocená jako nadprůměrná
Stejně staré BMW 7 v obdobné specifikaci vychází v Německu nejméně na 24 799 Eur, tedy asi 650 tisíc Kč
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška včera 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy včera 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM 1.5.2024
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů 1.5.2024
- König testoval 3 dny v Mostě 1.5.2024
Nejnovější články
- Další automobilka zrušila plán prodávat od roku 2030 jen elektromobily, bylo to prý jen „prohlášení o misi”
před hodinou - Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
včera - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva