Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Opel přiznal, že software jeho dieselů vypíná emisní systém, prý však legálně
20.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přiznání německé automobilky je překvapivé a vysvětlení plave na vodě. Německé ministerstvo proto požaduje další informace.
Již od vypuknutí dieselového skandálu Volkswagenu poukazujeme na fakt, že německá automobilka je jen špičkou ledovce. Dosud se ovšem zdálo, že značky jako Renault či Opel budou všechna podezření prostě jen odmítat. V případě druhého zmiňovaného výrobce zde ale máme překvapivé rozuzlení - automobilka totiž, zřejmě pod tíhou nových zjištění úřadům přiznala, že dieselové motory některých modelů jsou skutečně vybaveny softwarem, který za jistých podmínek deaktivuje emisní systém vozu. Značka však dodává, že její chování zůstává plně v souladu s legislativou.
„Odpojovací zařízení nejsou v zásadě legální, pokud ovšem neslouží k nezbytné ochraně motoru,“ dodává k celé situaci německý ministr dopravy Alexander Dobrindt, který tak poukazuje legální prostor, v němž se Opel rozhodl operovat. Zároveň ovšem naznačuje, že úřady jen nezobají automobilce z ruky, neboť „vyšetřovací komise má pochyby, zda je tato praktika plně ospravedlnitelná právě snahou o ochranu motoru“.
Opel tak nyní dostal 14 dnů (termín vyprší příští středu 1. června), během kterých musí úřadům předat kompletní technickou dokumentaci, ve které bude jasně vysvětleno, že odpojovací zařízení pouze chrání motor. Dobrindt přitom dodává, že celá záležitost se netýká jen modelu Zafira. Ministerstvo dopravy se totiž značky dále ptá, zda podobné zařízení či jeho elementy nejsou užívány také u Opelu Astra, jehož se týká nové kolo obvinění.
Nad automobilkou se tak začínají stahovat mračna. Ačkoliv totiž její šéf Karl-Thomas Neumann dodává, že „naše motory plně vyhovují legislativě a neužívají žádný ilegální software“, dle Dobrindta si Opel i vláda vykládají dané zákony odlišně. Značka si tedy bude muset připravit opravdu důkladné vysvětlení, aby vyvrátila veškerá podezření. Zvláště poté, co na britském trhu došlo k již druhé svolávací akci modelu Zafira.
Na první pohled zde přitom chybí spojitosti, neboť Vauxhall, tedy tamní odnož Opelu, poukazuje na riziko požáru, jenž může vypuknout u přeplňovaných motorů. Důvodem jsou špatné rezistory a termální pojistky, souběžně s nimi však značka hodlá zrevidovat a vyměnit i filtry. Nelze tedy vyloučit, že automobilka tímto množstvím oprav kryje jiné úpravy staršího modelu, který může být vybaven ještě problematičtějším řešením.
To ale prozatím berte jako spekulaci, byť ne zcela nepravděpodobnou - svolání se týká 234 938 exemplářů druhé generace Vauxhallu Zafira. Značka přitom bude postižené majitele kontaktovat individuálně, přičemž veškeré modifikace provede zdarma. Zatím přitom nebylo zveřejněno, zda k podobným úpravám bude muset také kontinentální varianta německého MPV - pokud však ano, pak je spojitost s dieselovým podvodem o to pravděpodobnější.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že kromě Opelu se německé ministerstvo dopravy hodlá podívat na zoubek také koncernu FCA. Organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), jenž jako první přišla s nesrovnalostmi okolo dieselového motoru Zafiry, totiž nachytala na švestkách také Fiat 500X, jehož dvoulitrový motor taktéž překračuje emisní limity. Ačkoliv se tedy původně zdálo, že tyto reporty nic nezmění, nyní to vypadá, že minimálně na německé ministerstvo dopravy zapůsobily jako roznětka.






















Ač se to zpočátku nezdálo, obvinění organizace DUH nakonec padlo na úrodnou půdu. Opel tak nyní přiznal, že Zafira odpojovací software má, jen není nelegální
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 9 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025Opuštěný sklad vydal poklad v podobě desítek nejetých automobilových pecek včetně zánovního BMW M5 E39 či nového Fordu GT
19.8.2025Majitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
19.8.2025VW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
19.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch