Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Opel přiznal, že software jeho dieselů vypíná emisní systém, prý však legálně
20.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přiznání německé automobilky je překvapivé a vysvětlení plave na vodě. Německé ministerstvo proto požaduje další informace.
Již od vypuknutí dieselového skandálu Volkswagenu poukazujeme na fakt, že německá automobilka je jen špičkou ledovce. Dosud se ovšem zdálo, že značky jako Renault či Opel budou všechna podezření prostě jen odmítat. V případě druhého zmiňovaného výrobce zde ale máme překvapivé rozuzlení - automobilka totiž, zřejmě pod tíhou nových zjištění úřadům přiznala, že dieselové motory některých modelů jsou skutečně vybaveny softwarem, který za jistých podmínek deaktivuje emisní systém vozu. Značka však dodává, že její chování zůstává plně v souladu s legislativou.
„Odpojovací zařízení nejsou v zásadě legální, pokud ovšem neslouží k nezbytné ochraně motoru,“ dodává k celé situaci německý ministr dopravy Alexander Dobrindt, který tak poukazuje legální prostor, v němž se Opel rozhodl operovat. Zároveň ovšem naznačuje, že úřady jen nezobají automobilce z ruky, neboť „vyšetřovací komise má pochyby, zda je tato praktika plně ospravedlnitelná právě snahou o ochranu motoru“.
Opel tak nyní dostal 14 dnů (termín vyprší příští středu 1. června), během kterých musí úřadům předat kompletní technickou dokumentaci, ve které bude jasně vysvětleno, že odpojovací zařízení pouze chrání motor. Dobrindt přitom dodává, že celá záležitost se netýká jen modelu Zafira. Ministerstvo dopravy se totiž značky dále ptá, zda podobné zařízení či jeho elementy nejsou užívány také u Opelu Astra, jehož se týká nové kolo obvinění.
Nad automobilkou se tak začínají stahovat mračna. Ačkoliv totiž její šéf Karl-Thomas Neumann dodává, že „naše motory plně vyhovují legislativě a neužívají žádný ilegální software“, dle Dobrindta si Opel i vláda vykládají dané zákony odlišně. Značka si tedy bude muset připravit opravdu důkladné vysvětlení, aby vyvrátila veškerá podezření. Zvláště poté, co na britském trhu došlo k již druhé svolávací akci modelu Zafira.
Na první pohled zde přitom chybí spojitosti, neboť Vauxhall, tedy tamní odnož Opelu, poukazuje na riziko požáru, jenž může vypuknout u přeplňovaných motorů. Důvodem jsou špatné rezistory a termální pojistky, souběžně s nimi však značka hodlá zrevidovat a vyměnit i filtry. Nelze tedy vyloučit, že automobilka tímto množstvím oprav kryje jiné úpravy staršího modelu, který může být vybaven ještě problematičtějším řešením.
To ale prozatím berte jako spekulaci, byť ne zcela nepravděpodobnou - svolání se týká 234 938 exemplářů druhé generace Vauxhallu Zafira. Značka přitom bude postižené majitele kontaktovat individuálně, přičemž veškeré modifikace provede zdarma. Zatím přitom nebylo zveřejněno, zda k podobným úpravám bude muset také kontinentální varianta německého MPV - pokud však ano, pak je spojitost s dieselovým podvodem o to pravděpodobnější.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že kromě Opelu se německé ministerstvo dopravy hodlá podívat na zoubek také koncernu FCA. Organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), jenž jako první přišla s nesrovnalostmi okolo dieselového motoru Zafiry, totiž nachytala na švestkách také Fiat 500X, jehož dvoulitrový motor taktéž překračuje emisní limity. Ačkoliv se tedy původně zdálo, že tyto reporty nic nezmění, nyní to vypadá, že minimálně na německé ministerstvo dopravy zapůsobily jako roznětka.






















Ač se to zpočátku nezdálo, obvinění organizace DUH nakonec padlo na úrodnou půdu. Opel tak nyní přiznal, že Zafira odpojovací software má, jen není nelegální
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Nový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 3 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 4 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 6 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včera
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan