Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW

Nové obvinění poukazuje na obcházení testů emisí u dalšího vozu německé automobilky. Nyní jsou k dispozici i přesná data, kdy hází ručník do ringu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW

17.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové obvinění poukazuje na obcházení testů emisí u dalšího vozu německé automobilky. Nyní jsou k dispozici i přesná data, kdy hází ručník do ringu.

Od chvíle, kdy loni v polovině září vypukla kauza Dieselgate, jsme se dočkali řady obvinění, jež jsou spojeny s nadlimitními emisemi či spotřebou. Volkswagen se k podvodům přiznal, stejně jako nedávno Mitsubishi, pro které byly dopady skandálu asi nejtvrdší, značky jako Renault či Opel ale nadále neoblomně trvají na své nevině. Obě automobilky přitom poukazují na fakt, že jim oficiální cestou nic nebylo prokázáno.

Je samozřejmě otázkou, zda během policejní razie v ústředí Renaultu byly objeveny nějaké průkazné dokumenty. V tomto ohledu zatím nemáme žádné zprávy, ale pravděpodobně se to nestalo. Nově se ovšem vynořují nová fakta, která pro změnu souvisí s Opelem. Podle německého magazínu Der Spiegel je Astra osazena softwarem, který v závislosti na okolní teplotě či během prudké akcelerace vypíná systém, jenž redukuje vypouštěné emise.

Podle zdroje tak vůz činí ve chvílích, kdy motor točí více než 2 400 otáček. Stejně tak dochází k překračování limitů při rychlostech přesahujících 145 km/h či ve za situace, kdy barometrický tlak klesne na méně než 915 milibarů. To znamená, že vůz se pohybuje ve výšce 850 metrů nad mořem (kde nejspíše již není žádná certifikovaná laboratoř).

To v zásadě odpovídá předchozím obviněním, které to dále zpřesňuje a ukazuje, že Volkswagen zvolil možná až „příliš německé” řešení. Stvořil velmi složitý software, který komplexně rozeznával moment testu a podle něj přepnul řízení motoru do jiného režimu. Zdá se to být logické a chytré, ale je to spíše zbytečně složité a ve výsledku vlastně i hloupé.

Z takového řešení je totiž zjevné, že bylo stvořeno primárně pro obelhávání testů, zatímco pouhé vypínání systémů redukujících emise za určitých teplot či jako zde u Opelu Astra při jistých otáčkách, rychlostech či zátěži motoru nelze nikdy jednoznačně říci, že cílem bylo něco obelhat. Zákony umožňují výrobcům omezit efektivitu těchto systémů kvůli zvýšení životnosti techniky či s ohledem na bezpečnost posádky a na to se v těchto případech mohou vždy odvolat. A také to dělají.

K novým obviněním se automobilka prozatím nevyjádřila, nicméně můžeme předpokládat, že bude pokračovat ve svém dosavadním postoji. Ostatně, Volkswagen dostalo do současných patálií hlavně jeho přiznání a na podobnou cestu se Opel vydá jen stěží...


Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 1 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 01Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 2 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 02Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 3 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 03Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 4 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 04Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 5 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 05Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 6 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 06Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 7 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 07Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 8 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 08Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 9 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 09Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 10 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 10Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 11 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 11Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 12 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 12Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 13 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 13Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 14 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 14Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 15 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 15Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW - 16 - Opel Astra BiTurbo 2016 prvni sada 16
Podle magazínu Der Spiegel je také Astra osazena softwarem, který na základě okolního prostředí či při prudké akceleraci deaktivuje systém redukující emise

Zdroj: Der Spiegel přes Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.