Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW otočil. Výsledky interního šetření kauzy Dieselgate nezveřejní, proč asi?
26.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned dvě právnické kanceláře koncernu doporučují utajení kvůli „neakceptovatelným rizikům“. Ovlivněna by mohla být pozice VW i ekonomické výsledky.
Minulý týden došlo k zásadnímu průlomu v kauze Dieselgate. Koncern VW Group dosáhl shody s americkými úřady a nakonec dost možná vykoupí zpět až 482 000 vozů osazených motory TDI EA 189. Mimo to majitelům nabídne uspokojivou kompenzaci a bude muset i založit fondy, ze kterých bude financována ochrana životního prostředí. Dieselový skandál tím není definitivně u konce, přesto je to pro Volkswagen podstatný posun vpřed.
Jak jsme rovněž informovali již minulý týden, lidé z právnické kanceláře Jones Day provádějící interní šetření ve firmě zatím svou práci zcela nedokončili. Důvodem je nejen obří množství dat, které je třeba prostudovat, ale také kódy, jimiž se interní dokumenty hemží. Firma tak nyní naznačila, že finální report nejspíše bude k dispozici až ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Přesto měl být zveřejněn včetně předběžných výsledků. teď je vše jinak.
Volkswagen nyní v tiskovém prohlášení uvedl, že jak firma Jones Day, tak i další právní kancelář Sullivan & Cromwell, přišly s doporučením, aby výsledky zůstaly utajeny. Důvodem jsou „neakceptovatelná rizika“, jimž by automobilka musela čelit. A stále nebyly dokončeny výslechy všech zaměstnanců, pročež by mohlo dojít k ovlivnění svědků.
Mimo to by mohla být oslabena pozice Volkswagenu při vyjednávání s americkým Ministerstvem spravedlnosti, které koncern kvůli znečištění ovzduší a životního prostředí žaluje o 46 miliard dolarů (cca 1,1 trilionu korun). Obdobně se pak právníci vyjadřují v souvislosti s jednáním s organizacemi EPA, CARB, Hospodářskou komorou či státními návladními. A zmiňován je také možný negativní dopad na finanční výsledky, pochopitelně.
Formálních důvodů k utajení výsledků šetření je tedy více než dost, ty pravé jsou otázkou. Přímo se nabízí, že za vším stojí již nějaké konkrétní zjištění, které by situaci koncernu dále ztížilo či ukázalo na osoby, jenž jsou pro VW Group klíčové.
Na druhou stranu je třeba říci, že celé vyšetřování bylo iniciativou Volkswagenu a nikdo jej nenutil ani k němu, ani k avízu jeho pozdějšího zveřejnění. Spíše se tedy divíme, že VW nyní s touto zprávou přichází, má totiž přesně opačný efekt než případné pozitivní vnímání otevřenosti firmy veřejností při řešení celé kauzy. Kdyby VW zveřejnil cokoli nebo potichu nezveřejnil nic, pro svou image VW by zřejmě udělal více...

















Výsledky šetření kauzy Dieselgate hned tak zveřejněny nebudou, pokud vůbec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon včera 17:11
- Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi včera 12:32
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade včera 11:54
- Portimão test Moto3 - 1. den 10.2.2025
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao 10.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
před 11 hodinamiTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva