Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Otřesné nové logo jako symbol změn k lepšímu? Noví majitelé F1 zase šlápli vedle
27.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ze všech věcí na světě, které dnes Formuli 1 chybí, je nové logo tou úplně poslední věcí. A má-li jít o symbol změn k lepšímu, je zatím silně kontraproduktivní.
Na nového majitele Formule 1, společnost Liberty Media, prší v poslední době kritika ze všech stran. Nebylo by správné tvrdit, že neudělala nic dobrého, zejména my coby „internetoví lidé” můžeme být rádi, že je teď více online, než kdy byla. Jenže to jsou jen nové cesty, jak dostat k publiku stále stejně „vadné” představení - od problematických pravidel přes limity techniky až po ve výsledku buď monotónní nebo jen uměle dramatické závody se z niterních problémů tohoto sportu nepodařilo vyřešit vůbec nic.
A nezdá sel, že by je Liberty řešila. Sama nyní dokonce hledí do budoucnosti spojené s unifikovanými motory, což jde proti samotné podstatě Formule 1. Díky tomu by samozřejmě byly zvýrazněny rozdíly mezi piloty a upozaděny rozdíly v technice, nicméně i tohle patří k F1 - bez konkurence na poli techniky nikdy nebude tou královnou motoristického sportu, kterou chce být. Krom toho si nedovedeme představit důvod, proč by poté třeba takové Ferrari mělo vůbec v šampionátu zůstávat - a není tedy nikterak překvapivé, že Italové vyhrožují odchodem.
Nejde však o jedinou novinku, která se v poslední době objevila. Třeba Sean Bratches, obchodní ředitel F1, mluvil o tom, že by jezdce na startovní rošt mohly doprovázet děti. Sportovní událost víkendu by se tak rázem zvrhla spíše v jakousi pouť, čehož se staří harcovníci jako třeba Niki Lauda přímo děsí. Tím však seznam důvodů k nespokojenosti nekončí, dále tu máme i snížení příjmů pro týmy, což je něco, co účastníci seriálu za časů Bernieho Ecclestonea nepoznali.
Řada stájí to komentovala tak, že pokud investice ze strany Liberty Media budou patřičně vysvětleny a ve výsledku povedou k vyšším ziskům za nějaké dva tři roky, pak se jednoroční utahování opasků dá přežít. Jenže otázkou je, zda nový majitel investuje vskutku smysluplně a zda své jednání skutečně dokáže obhájit. Už samotný fakt, že v tuto chvíli, v záplavě jiných potíží přihází s novým logem, naznačuje spíše opak. A to ani nemluvíme o samotném logu.
To bylo představeno včera při finální letošní Velké ceně Abú Dhabí a třeba na sociálních sítích jej Liberty Media změnila již pár sekund po jeho odprezentování. Podle ředitelky marketingu Ellie Norman má symbolizovat dva automobily, které jedou po okruhu a bojují o to, který z nich jako první protne cílovou čáru. „Je zároveň výrazné i jednoduché, pročež jej lze lépe aplikovat v digitální éře.
Právě komplexnost starého loga, které šampionát používal během posledních 23 let, byla prý důvodem, proč muselo dojít k inovaci. Bratches navíc dodává, že „řada lidí za celou tu dobu nepochopila, že prázdné místo mezi levou a pravou částí loga je vlastně jednička“. I proto bylo třeba zjednodušení, ke kterému Formule 1 přistoupila prý po vzoru společností jako Coca-Cola či Starbucks.
Je sice pravdou, že když se nyní podíváme na staré logo, skutečně je složitější a onu jedničku uvidíte až ve chvíli, kdy do hry zapojíte mozek. Nicméně je třeba dodat, že právě ona dlouhověkost přispěla k ikoničnosti loga. Díky tomu bude mít nové provedení poněkud horší nástup na scénu, koneckonců třeba Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Valtteri Bottas jsou proti němu.
Také mezi fanoušky jen zřídka narazíte na někoho, kdo by jej obdivoval - padají slova od nevhodnosti takového kroku v současné chvíli před zastaralosti, přílišné primitivnosti až po neoriginalitu kvůli zjevné podobnosti s logem americké televize ESPN. Což bylo mimochodem dřívější působiště Seana Bratchese. Nakonec i video uvádějící nové logo, které si můžete pustit níže, má na Youtube přes 12 tisíc palců dolů, násobně více než kladných hodnocení. To se na Youtube obecně nevídá a nejoblíbenější komentáře jako „masivní změna k horšímu” nebo „odpočívej v pokoji, nejlepší sportovní intro všech dob” už si případně projděte sami.
Mohlo by se zdát, že jde o mnoho povyku pro nic, realita je ale složitější. Musíme se ptát co Liberty Media udělá dál. Pokud namísto změn, které jsou skutečně třeba, investuje nový majitel svůj potenciál do podobných věcí, není to zrovna pozitivní signál pro okolí. A lidé jej zjevně takto vnímají...


Takto vypadá nové logo Formule 1...
...jež nahradilo 23 let staré provedení. To prý bylo příliš komplexní a pro mnoho lidí i nepochopitelné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
před 4 hodinamiExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24.5.2025Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales