Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pancéřovaný speciál prezidenta Macrona selhal v Polsku, zavděk musel vzít klasikou
12.2.2020 | Mirek Mazal
Velké štěstí zatím neudělal Emmanuel Macron se svými prezidentskými speciály. Do Polska vzal ten, který nejezdí přes 80 km/h, nakonec ale přestal jezdit úplně.
Od nastěhování do Elysejského paláce se Emmanuel Macron poněkud trápí s volbou svého prezidentského auta. Začal s DS 7, později přesedlal do pancéřovaného Renaultu Espace. Ten však právě kvůli obrnění nejezdí více než 80 km/h, a tak prezident častěji používá upravený Peugeot 5008 s jinými omezeními. Při poslední návštěvě Polska tak sáhl po pancéřovaném Espacu v nejvyšší verzi Initiale Paris a mnoho štěstí s ním opět nenadělal.
Po setkání s polským protějškem Andrzejem Dudou měl pokračovat jeho plánovaný program, neprůstřelný Espace se ale přímo pod okny kanceláře polského prezidenta porouchal. Těžko by se hledal horší okamžik náhlého selhání techniky než během sledované státní akce, ale stalo se to.
Pro Macrona by asi bylo příliš potupné využít typicky německých náhrad z flotily polských bezpečnostních složek, a tak raději sáhl po autu francouzského velvyslance v Polsku. Ten používá starý Citroën C6 a Macron neměl problém s ním z polského prezidentského paláce odjet, přestože bývalá vlajková loď Citroënu nepoužívá žádnou mimořádnou ochranu.
Porucha Renaultu musela být vážná, pokud se prezident i ochranka rozhodli podstoupit riziko a dále pokračovali v nijak nechráněném automobilu. Netřeba dodávat, že polská veřejnost využila celou příhodu ke vtipkování na téma spolehlivosti francouzských aut a nepředpokládáme, že lidé u nás budou reagovat jinak.




Macronův pancéřovaný prezidentský speciál od Renaultu selhal




Francouzský prezident tak musel z místa odjet nechráněným Citroënem svého podřízeného
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
