Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pohádka o nejrychlejším „dědovi” Nürburgringu má smutný konec
29.7.2018 | Mirek Mazal
Když se na parkovišti u Nürburgringu potkáte s člověkem, který před chvílí na motorce předjel všechny, nečekáte po sundání přilby 72letého muže. Teď už ho tam bohužel neuvidíte.
Říká se, že na Severní smyčce Nürburgringu můžete potkat cokoli a kohokoli. Člověk, o kterém dnes bude řeč, to v žádném případě nepopírá. Je mu 72 let a přečíst si o něm jen tohle, představíte si zřejmě dřímajícího dědečka v papučích, který čeká na odpolední vysílání sedmisté reprízy Majora Zemana. Realita ale nemůže být odlišnější, neboť právě tento muž byl dlouho označován za nejrychlejšího důchodce okruhu. A co na něm předváděl, to skoro popíralo zdravý rozum.
Bohužel už ho tam nikdy neuvidíte. Nebojte se, nezemřel, s ježděním ale musel skončit kvůli špatnému zdravotnímu stavu. Jeho potíže začaly v roce 2015, kdy prodělal vážný infarkt, po kterém na 10 minut upadl do stavu klinické smrtí. Kvůli nedostatečnému zásobování kyslíkem utrpěl škody i jeho mozek. Trvalo mu celé dva roky, než se zotavil natolik, aby si znovu mohl udělat řidičák a opět vyrazit na Nordschleife. Není to ale návrat natrvalo, má stále velmi slabé srdce a špatně vidí.
Pokud byste za těchto okolností čekali, že ho na závěr života někdo okruhem provezl v autě, šeredně se mýlíte. Osedlal synovu Ducati V4 Panigale a při jízdě jí vyprášil kožich způsobem, před kterým musela smekat i hora mladíků v plné síle. Tenhle italský motocyklový supersport je vybaven čtyřválcovým motorem odvozeným od stroje jezdícího MotoGP. Agregát s objemem 1,1 litru a tradičním úhlem válců 90° pomocí desmodromického ventilového rozvodu dává maximální výkon 214 koní (157,5 kW) při 13 000 ot./min a točivý moment 124 Nm při 10 000 ot./min. Exemplář, který rychlý stařík osedlal, navíc prošel úpravami podvozku.
Tohle jednoduše není stroj pro kochání a jízda penzisty k ní měla nekonečně daleko. „Děda” to hned od začátku vzal pěkně zostra a ze všech ostatních na trati udělal statisty. Nezasvěcenému by se přitom mohlo zdát, že jede pomalu. Čísla na tachometru nejsou zrovna vysoká. Je ale třeba si uvědomit, že jsou v mílích za hodinu a když na něm vidíte 181 mph, jde o více jak 290 km/h...
Stařík pod svým rozlučkovým videem požehnal všem kamarádům z okolí Zeleného pekla, od srdce poděkoval za všechny nezapomenutelné chvíle okolo trati a Ducati opravdu prohnal v plném nasazení. Ani výše zmíněné problémy mu nezabránily, aby závěrečné kolo jednoznačně mistrovské jednostopé kariéry neobjel za 7 minut a 30 sekund BTG. Všichni bychom se teď měli postavit a uklonit se jeho umu.
Loučení dopadlo dobře, nepřibylo žádné zranění a usměvavý muž se rozloučil nejlepším možným způsobem. Chyběla pamětní medaile, ale ta možná přijde, až některý jeho potomek nasaje dědovy zkušenosti a předvede podobný průlet legendárními zatáčkami pod věží hradu Nürburg. My můžeme litovat, že tohoto borce už na Ringu nikdy na trati nepotkáme, je to jistě smutný konec aktivního jezdeckého života pro takového nadšence. Jeho závěrečné kolo si ale budeme pamatovat ještě dlouho...








Naposledy si 72letý muž projel svůj nejoblíbenější okruh. Čas se měřit dnes nesmí, jeho ale už nikdo nepotrestá
Zdroj: old but fast@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 minutamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 minutamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před hodinouDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva