Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu

(+ video) Všechna Porsche 928 na světě mají čtyři kola. Všechna, až na tento pick-up. Jeho majitel chtěl skutečně unikátní auto, tak si ho postavil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu

27.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Všechna Porsche 928 na světě mají čtyři kola. Všechna, až na tento pick-up. Jeho majitel chtěl skutečně unikátní auto, tak si ho postavil.

Na unikátních věcech se dnes běžně vydělávají ohromné peníze. Bugatti bylo schopno prodávat své Veyrony za desítky milionů korun za kus, pokud to byly kousky určitým způsobem jedinečné, i kdyby jen lakem a čalouněním interiéru. Pořád to ale byla auta o čtyřech poháněných kolech a většinou se stejným výkonem motoru W16.

Skutečně unikátní stroje to tedy nebyly, alespoň ne ve srovnání s tím, co tu máme dnes - s pick-upem o šesti kolech, vzniklým z Porsche 928 GTS. Byl stvořen před pár lety v Německu člověkem, který vlastní např. Lamborghini či Rolls-Royce, ale chtěl něco skutečně unikátního, něco, co nikdo jiný mít nebude, za čím se lidé budou otáčet. A povedlo se mu to dokonale.

Základem je 5,4litrové Porsche 928 GTS, které bylo za předními sedadly uříznuto a prodlouženo o nějakých 70 cm. Místo zadní části kabiny tu je korba, kterou podpírají dvě nápravy. Zda jsou obě poháněné, není známo, je ale vidět, že dílenské zpracování zadní části je velmi precizní. Stavba trvala dva roky.

Jedním z problémů údajně byla přilnavost, proto tvůrce zkoušel různé kombinace pružin a tlumičů a jejich nastavení, než se mu podařilo dosáhnout kýženého výsledku. Údajně vůz jezdí dokonce lépe, než sériová 928 GTS o čtyřech kolech, o čemž si dovolíme pochybovat, ale budiž. Sériový 5,4litrový osmiválec byl posílen, nyní má 6,1 litru a dává asi 390 koní, takže dynamika je prý stejná jako u standardní GTS.

K dalším vlastnostem patří, že korba tím, jak je mělká, je v podstatě nepoužitelná pro převážení věcí. Vůz je tak spíš pro show, což ale bylo cílem - na srazech vozů Porsche je tento stroj terčem velké pozornosti. Problém také byl při technické kontrole; na TÜV si nevěděli rady, takže vozu nechtěli dát posvěcení pro provoz. Vložilo se ale samotné Porsche, které se za tento unikát přimluvilo, takže značky nakonec dostal.

Po pravdě, jakkoliv nám přijde škoda stavět něco takového zrovna z Porsche 928 GTS, je nutno uznat, že výsledek nevypadá špatně. Z profilu dost připomíná australská ute, pick-upy stvořené z normálních aut se silnými motory vpředu a zadním náhonem. Jen si myslíme, že čtyři kola by tomuto vozu slušela více i na úkor originality.


Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 1 - porsche 928 pick-up sest kol 01Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 2 - porsche 928 pick-up sest kol 02Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 3 - porsche 928 pick-up sest kol 03Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 4 - porsche 928 pick-up sest kol 04Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 5 - porsche 928 pick-up sest kol 05Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 6 - porsche 928 pick-up sest kol 06Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 7 - porsche 928 pick-up sest kol 07Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 8 - porsche 928 pick-up sest kol 08Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 9 - porsche 928 pick-up sest kol 09Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 10 - porsche 928 pick-up sest kol 10Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 11 - porsche 928 pick-up sest kol 11Porsche 928 GTS pick-up: unikát má 390 koní, 6 kol a korbu k ničemu - 12 - porsche 928 pick-up sest kol 12
Porsche 928 GTS pick-up připomíná austalská ute, jen má jednu nápravu navíc

Zdroj: Auto Evolution

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.