Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche ve sprintu ukázalo záda takřka dvakrát silnějšímu elektromobilu, ani tady výkon není vším
20.5.2023 | Petr Prokopec
Pro výrobce prestižních elektromobilů začíná být meta 1 000 koní pomalu startovní čarou. Porsche tak se svým Taycanem působí vedle Tesel nebo Lucidů jako chudý příbuzný, jenže je tomu tak jen na papíře.
Pro Porsche nebyl vysoký výkon nikdy prioritou. Automobilka z Zuffenhausenu této tradici zůstává věrna dodnes, ostatně se jen podívejte na parametry základní verze 911 Carrera. Přeplňovaný šestiválec u tohoto modelu produkuje 385 koní, tedy o poznání méně, než kolik má na kontě třeba pětiválec v Audi RS3. Nejinak je tomu i u elektromobilů, kde základní Taycan se 408 koňmi je na poměry panující v elektrickém světě slabotou. Ostatně si uvědomte, že dnes dostanete jen o 109 koní méně i ve Škodě Enyaq s prakticky nulovými sportovními ambicemi.
S výkonem se to má ovšem prakticky stejně jako s takovým svalstvem. Řada lidí totiž sice po odchodu z fitness centra má pomalu problém projít dveřmi, ovšem pokud je třeba na souboj ve shybech vyzve vyznavač kalisteniky, pak zmizí rychleji než pára nad hrncem. Porsche se tak vlastně nepřekvapivě stalo nastavenou laťkou pro zbytek světa, jenž musí opravdu topit pod kotlem, aby se vůbec značce z Zuffenhausenu vyrovnal. Na její pokoření je pak třeba enormní množství „steroidů“.
Že nejde o ničím nepodložené úvahy, dokládá nejnovější srovnání, ke kterému přikročil Mat Watson z britského Carwow za pomoci svého kolegy Yanniho. Ten usedl za volant Taycanu ve vrcholné specifikaci, jenž se navzdory absenci přeplňování jmenuje Turbo S. Na kontě má 761 koní, což obecně vzato není málo. Vedle Lucidu Air Performance, jehož řízení se ujal Mat, ovšem hraje druhou ligu. Elektromobil od „zrádců Tesly“ totiž dostal do vínku 1 126 koní, tedy pomalu dvakrát víc.
Již při pohledu na papírová data se přitom zdá, že Air bude tahat za delší kus provazu, neboť těžší je pouze o nějakých sto kil. Automobilka pak uvádí, že na stovku má zrychlit za 2,5 sekundy, zatímco Porsche potřebuje o tři desetiny více. V praxi je to nicméně Taycan, jenž se zvládá lépe odlepit z místa a nižších desítek kilometrů v hodině dosahuje rychleji. Poté nicméně přebírá nadvládu, který je nejen výkonnější, ale také o podstatných 1,2 milionu korun dražší.
Je to nicméně Lucid, kdo by se v závěru testu měl dočkat potlesku? Tím si nejsme až tak úplně jisti, i proto, že na jeho palubní desce během jednotlivých disciplín vyskočila hláška o nutnosti navázat kontakt se zákaznickým centrem kvůli možné závadě ústrojí. Navíc stejně jako Yanni máme výhrady vůči jeho vzhledu. A když si uvědomíme, že potenciál jeho motorů není nikterak vyrovnán brzdami, žádné velké lákadlo před sebou nemáme.



Taycan Turbo S působí vedle většiny elektromobilů méně zavedených značek jako druhá liga. Jenže Němci opět dokázali, že vysoký výkon není vším. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
před hodinouExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
před hodinouLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
před 2 hodinamiToyota ve svém luxusním SUV jako první na světě umožní zákazníkům úplně se odříznout od okolního světa
před 4 hodinamiNakládání Izraelců s elektromobily během konfliktu s Íránem připomíná další z jejich přehlížených rizik
před 6 hodinamiPorsche vyrobilo a pustilo do prodeje dvě drahé „unikátní” 911 se stejným výrobním číslem. Teď říká, že to byl omyl
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva