Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche ve sprintu ukázalo záda takřka dvakrát silnějšímu elektromobilu, ani tady výkon není vším
20.5.2023 | Petr Prokopec
Pro výrobce prestižních elektromobilů začíná být meta 1 000 koní pomalu startovní čarou. Porsche tak se svým Taycanem působí vedle Tesel nebo Lucidů jako chudý příbuzný, jenže je tomu tak jen na papíře.
Pro Porsche nebyl vysoký výkon nikdy prioritou. Automobilka z Zuffenhausenu této tradici zůstává věrna dodnes, ostatně se jen podívejte na parametry základní verze 911 Carrera. Přeplňovaný šestiválec u tohoto modelu produkuje 385 koní, tedy o poznání méně, než kolik má na kontě třeba pětiválec v Audi RS3. Nejinak je tomu i u elektromobilů, kde základní Taycan se 408 koňmi je na poměry panující v elektrickém světě slabotou. Ostatně si uvědomte, že dnes dostanete jen o 109 koní méně i ve Škodě Enyaq s prakticky nulovými sportovními ambicemi.
S výkonem se to má ovšem prakticky stejně jako s takovým svalstvem. Řada lidí totiž sice po odchodu z fitness centra má pomalu problém projít dveřmi, ovšem pokud je třeba na souboj ve shybech vyzve vyznavač kalisteniky, pak zmizí rychleji než pára nad hrncem. Porsche se tak vlastně nepřekvapivě stalo nastavenou laťkou pro zbytek světa, jenž musí opravdu topit pod kotlem, aby se vůbec značce z Zuffenhausenu vyrovnal. Na její pokoření je pak třeba enormní množství „steroidů“.
Že nejde o ničím nepodložené úvahy, dokládá nejnovější srovnání, ke kterému přikročil Mat Watson z britského Carwow za pomoci svého kolegy Yanniho. Ten usedl za volant Taycanu ve vrcholné specifikaci, jenž se navzdory absenci přeplňování jmenuje Turbo S. Na kontě má 761 koní, což obecně vzato není málo. Vedle Lucidu Air Performance, jehož řízení se ujal Mat, ovšem hraje druhou ligu. Elektromobil od „zrádců Tesly“ totiž dostal do vínku 1 126 koní, tedy pomalu dvakrát víc.
Již při pohledu na papírová data se přitom zdá, že Air bude tahat za delší kus provazu, neboť těžší je pouze o nějakých sto kil. Automobilka pak uvádí, že na stovku má zrychlit za 2,5 sekundy, zatímco Porsche potřebuje o tři desetiny více. V praxi je to nicméně Taycan, jenž se zvládá lépe odlepit z místa a nižších desítek kilometrů v hodině dosahuje rychleji. Poté nicméně přebírá nadvládu, který je nejen výkonnější, ale také o podstatných 1,2 milionu korun dražší.
Je to nicméně Lucid, kdo by se v závěru testu měl dočkat potlesku? Tím si nejsme až tak úplně jisti, i proto, že na jeho palubní desce během jednotlivých disciplín vyskočila hláška o nutnosti navázat kontakt se zákaznickým centrem kvůli možné závadě ústrojí. Navíc stejně jako Yanni máme výhrady vůči jeho vzhledu. A když si uvědomíme, že potenciál jeho motorů není nikterak vyrovnán brzdami, žádné velké lákadlo před sebou nemáme.



Taycan Turbo S působí vedle většiny elektromobilů méně zavedených značek jako druhá liga. Jenže Němci opět dokázali, že vysoký výkon není vším. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 11 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejčtenější články
 Nezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI Nezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
 30.9.2025
 Největší automobilka světa prodala na svém domácím trhu za minulý měsíc 18 elektromobilů, tolik k oné revoluci Největší automobilka světa prodala na svém domácím trhu za minulý měsíc 18 elektromobilů, tolik k oné revoluci
 1.10.2025
 Už měsíc nic nevyrábějící Jaguar Land Rover musela zachránit vláda, zaručila se za něj víc jak 40 miliardami Už měsíc nic nevyrábějící Jaguar Land Rover musela zachránit vláda, zaručila se za něj víc jak 40 miliardami
 1.10.2025
 Porsche poprvé ukázalo interiér nového Cayenne a je to další zbytečný, už mnohokrát odmítnutý cirkus. Tohle přece není luxus Porsche poprvé ukázalo interiér nového Cayenne a je to další zbytečný, už mnohokrát odmítnutý cirkus. Tohle přece není luxus
 1.10.2025
 Čínský soupeř drahých SUV Audi za 320 tisíc Kč se ukázal v novém, za lidové ceny bude k mání i u nás Čínský soupeř drahých SUV Audi za 320 tisíc Kč se ukázal v novém, za lidové ceny bude k mání i u nás
 1.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter