Porsche ve sprintu ukázalo záda takřka dvakrát silnějšímu elektromobilu, ani tady výkon není vším

Pro výrobce prestižních elektromobilů začíná být meta 1 000 koní pomalu startovní čarou. Porsche tak se svým Taycanem působí vedle Tesel nebo Lucidů jako chudý příbuzný, jenže je tomu tak jen na papíře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche ve sprintu ukázalo záda takřka dvakrát silnějšímu elektromobilu, ani tady výkon není vším

20.5.2023 | Petr Prokopec

Porsche ve sprintu ukázalo záda takřka dvakrát silnějšímu elektromobilu, ani tady výkon není vším

/

Foto: Porsche

Pro výrobce prestižních elektromobilů začíná být meta 1 000 koní pomalu startovní čarou. Porsche tak se svým Taycanem působí vedle Tesel nebo Lucidů jako chudý příbuzný, jenže je tomu tak jen na papíře.

Pro Porsche nebyl vysoký výkon nikdy prioritou. Automobilka z Zuffenhausenu této tradici zůstává věrna dodnes, ostatně se jen podívejte na parametry základní verze 911 Carrera. Přeplňovaný šestiválec u tohoto modelu produkuje 385 koní, tedy o poznání méně, než kolik má na kontě třeba pětiválec v Audi RS3. Nejinak je tomu i u elektromobilů, kde základní Taycan se 408 koňmi je na poměry panující v elektrickém světě slabotou. Ostatně si uvědomte, že dnes dostanete jen o 109 koní méně i ve Škodě Enyaq s prakticky nulovými sportovními ambicemi.

S výkonem se to má ovšem prakticky stejně jako s takovým svalstvem. Řada lidí totiž sice po odchodu z fitness centra má pomalu problém projít dveřmi, ovšem pokud je třeba na souboj ve shybech vyzve vyznavač kalisteniky, pak zmizí rychleji než pára nad hrncem. Porsche se tak vlastně nepřekvapivě stalo nastavenou laťkou pro zbytek světa, jenž musí opravdu topit pod kotlem, aby se vůbec značce z Zuffenhausenu vyrovnal. Na její pokoření je pak třeba enormní množství „steroidů“.

Že nejde o ničím nepodložené úvahy, dokládá nejnovější srovnání, ke kterému přikročil Mat Watson z britského Carwow za pomoci svého kolegy Yanniho. Ten usedl za volant Taycanu ve vrcholné specifikaci, jenž se navzdory absenci přeplňování jmenuje Turbo S. Na kontě má 761 koní, což obecně vzato není málo. Vedle Lucidu Air Performance, jehož řízení se ujal Mat, ovšem hraje druhou ligu. Elektromobil od „zrádců Tesly“ totiž dostal do vínku 1 126 koní, tedy pomalu dvakrát víc.

Již při pohledu na papírová data se přitom zdá, že Air bude tahat za delší kus provazu, neboť těžší je pouze o nějakých sto kil. Automobilka pak uvádí, že na stovku má zrychlit za 2,5 sekundy, zatímco Porsche potřebuje o tři desetiny více. V praxi je to nicméně Taycan, jenž se zvládá lépe odlepit z místa a nižších desítek kilometrů v hodině dosahuje rychleji. Poté nicméně přebírá nadvládu, který je nejen výkonnější, ale také o podstatných 1,2 milionu korun dražší.

Je to nicméně Lucid, kdo by se v závěru testu měl dočkat potlesku? Tím si nejsme až tak úplně jisti, i proto, že na jeho palubní desce během jednotlivých disciplín vyskočila hláška o nutnosti navázat kontakt se zákaznickým centrem kvůli možné závadě ústrojí. Navíc stejně jako Yanni máme výhrady vůči jeho vzhledu. A když si uvědomíme, že potenciál jeho motorů není nikterak vyrovnán brzdami, žádné velké lákadlo před sebou nemáme.


Porsche ve sprintu ukázalo záda takřka dvakrát silnějšímu elektromobilu, ani tady výkon není vším - 1 - Porsche 911 Turbo S vs Taycan Turbo S 04Porsche ve sprintu ukázalo záda takřka dvakrát silnějšímu elektromobilu, ani tady výkon není vším - 2 - Porsche 911 Turbo S vs Taycan Turbo S 05Porsche ve sprintu ukázalo záda takřka dvakrát silnějšímu elektromobilu, ani tady výkon není vším - 3 - Porsche 911 Turbo S vs Taycan Turbo S 06
Taycan Turbo S působí vedle většiny elektromobilů méně zavedených značek jako druhá liga. Jenže Němci opět dokázali, že vysoký výkon není vším. Foto: Porsche

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše