Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední Ferrari s manuální převodovkou se prodalo několikanásobně dráž než stejné vozy s automatem, jejich kupci prodělali kalhoty
3.7.2024 | Petr Miler
Chcete, aby vaše auto ztrácelo na hodnotě co nejméně? Kupte si verzi s manuálním řazením, minimálně u sportovních modelů a ostrých verzí obyčejnějších aut je to zaručený recept už roky. V tomto případě dokonce pokles ceny obrátil v růst.
Včera jsme psali o prodeji bývalého Schumacherova Ferrari, které v dražbě „Garden Party In Saint-Tropez” pořádané aukční síní Arcturial mnoho zájemců překvapivě neoslovilo. Prodalo se nakonec levněji než obdobně specifikované kusy s vyšším nájezdem a méně slovutným prvním majitelem a dosavadního majitele jistě mrzí, že vůz nabídl bez rezervní ceny. Ne vše se ale Artcurialu nepodařilo, jak ukazuje prodej jiného vozu stejné značky.
Jde o mnohem obyčejnější a původně levnější osmiválcový model California bez jediného slavného majitele zapsaného v technickém průkazu. Jde dokonce o nejlevnější moderní Ferrari, které se s vyššími nájezdy prodává za cenu lepších škodovek a aktuálně vidíme v prodeji nejlevnější kus s nájezdem 44 tisíc km za 1,89 milionu Kč. Samozřejmě pořád dost peněz, ale na „férro” z minulé dekády? To prostě není moc, jde o obecně nepříliš žádaný a respektovaný vůz. Přesto se právě ten stal jedním z nejžádanějších artiklů zmíněné aukce, který se prodal za mnohonásobně vyšší cenu.
Jak je to možné, když má najeto skoro stejných 36 642 km? Může za to jediná věc, manuální převodovka v útrobách. California se stala u Ferrari vůbec posledním typem, do kterého si šlo manuální převodovku koupit. A automobilka jej ráda používá jako důkaz, že o manuály už nikdo nestál. Zrovna California má k řidičskému autu daleko a tato argumentace zavání oportunismem, nicméně i případ aktuálního prodeje tohoto modelu nakonec dokazuje, že zájemci o Ferrari s manuálem existují. A jsou ochotní si za něj připlatit stejně jako klienti automobilek Porsche nebo BMW, které právě strategii „manuální převodovka jako příplatková výbava” stále více razí.
Podle dostupných informací vzniklo Californií s ručním řazením jen pět - tři s pravostranným řízením a dvě s levostranným, z nichž jedno stojí ve firemním muzeu. Tento kus má také levostranné řízení, a má tedy být jediným na trhu dostupným Ferrari s ručním řazením určené pro země, v nichž se jezdí na pravé straně silnice. Poprvé prodáno bylo roku 2010 a je jinak naprosto nezajímavé - čtyři majitelé za 14 let a přes 36 tisíc najetých km z něj dělá všechno, jen ne mimořádně žádoucí ojetinu.
Má ale ono manuální řazení, a tak šlo do dražby a dočkalo se vskutku pozoruhodného zájmu. Prodáno bylo za 280 tisíc Eur, tedy víc jak 7 milionů Kč, což je podstatně víc, než kolik auto stálo nové. Jak už padlo, podobně ojeté kusy z počátku výroby s automatem koupíte snadno pod 2 miliony Kč, tedy za méně než třetinu této částky. Jinými slovy, za manuál tu někdo dal asi 5 milionů Kč. A přesně o tyhle peníze kupci „automatických verzí” svou volbou přišli, dnes mohly být jejich.
Pochopitelně, je tu i sběratelský aspekt, jenže kdyby Ferrari zítra nabídlo nějakou edici třeba nového 12cilindri s ručně řazenou převodovku, miliony si za ni kupci připlatí zas. Kdyby tedy Italové podobně jako Porsche nabídli takové auto s manuálem a chtěli za pár set vyrobených kusů o dva nebo tři milion víc, druhý den mají vyprodáno a stovky milionů v kapse. To by se bohatě vyplatilo i vývojově. Proč to Ferrari a další nedělají, nechápeme, možná to chce jen čas.
Po čem dnes možná malá, ale na zase tak malá a velmi oddaná část klientely tak touží, uvidíte v přiložené galerii zatím stále posledního zákazníkovi prodaného Ferrari s manuálním řazením a levostranným řízením. Je to pěkný pohled, už ta kulisa, tři pedály... A mimochodem, všimněte si schématu řazení na řadičce - neodpovídá realitě. Možná už tehdy ani Ferrari nemělo na skladě řadičku, kde by to bylo schéma vyznačeno správně, a tak pěkně po italsku vzalo, co bylo ještě na skladě.


































O Ferrari s manuálem nikdo nestojí, akorát i za „obyčejnou Californii” s ručním řazením někdo právě zaplatil několikanásobek toho, co za ty s automatem. I když na ní jinak není zajímavé vůbec nic. Foto: Artcurial, tiskové materiály
Zdroj: Artcurial
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 6 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring