Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední rodinné auto s točivým V8 a manuálem se dá hezké pořád koupit za zajímavé peníze, jiné už nebude
25.9.2022 | Petr Miler
Nabídky automobilek vychází menším skupinám zákazníků vstříc stále méně, pokud to ale někdo v poslední dekádě a půl skutečně odnesl, pak to byli nadšenci toužící po atmosféricky plněných motorech a výkonných vozech s ručním řazením. Do lepší minulosti se ovšem pořád dá vrátit.
Když někdo zatouží po rychlém každodenním autě s ručním řazením, do kterého naloží i rodinu, má v podstatě jedinou možnost - aktuální BMW M3. Jen v jeho případě dostane čtyřdvéřový vůz s výkonem přes 400 koní a manuálem, spokojit se ale musí s pohonem zadních kol, který pro dnes už 480koňové turbostádo není to pravé ořechové. Čtyřkolka k dispozici je, ale už ne s manuálem, konkurenční značky se pak s ručním řazením neobtěžují vůbec.
V minulosti bylo lépe, je to ale minulost už dost dávná. Řeč je o Audi RS4 generace B7, které se prodávalo v letech 2006 až 2008. Pokud chcete výkonný motor bez turba, čtyři dveře, manuál a pohon 4x4, je to úplně poslední možnost, která se kdy naskytla, k dispozici byl navíc jak sedan, tak kombík. Takové auto se navíc zdá být i dobrou investici, neboť tato generace RS4 byla posledním Audi, které nabídlo manuál. Té další s označením B8 zůstal alespoň motor V8, ze scény ovšem ruční řazení odkráčelo. A ta současná už přepřáhla na přeplňovanou V6 a automat s hydrodynamickým měničem namísto dvouspojky.
Ale zpátky do minulosti. Před vznikem RS4 B7 se tento model vyráběl jen ve verzi Avant, právě B7 se ale nejprve představila v lednu 2006 na detroitském autosalonu jako sedan. Až pak přišlo na řadu kombi a ještě později kabriolet. Tahle generace byla v době svého představení jediné Audi RS, které mělo atmosférický motor. Právě tento fakt její cenu šroubuje čím dál výš.
Oním motorem je 4,2litrový osmiválec s přímým vstřikováním paliva a plochou klikovou hřídelí. Maximum otáček leží na čísle 8 250 a podle toho vypadají parametry - výkonu 420 koní motor dosahuje v 7 800 otáčkách a točivého momentu 430 Nm ve stále celkem vysokých 5 500 otáčkách. 90 % je ho ale dostupné mezi 2 250 a 7 600 ot./min. Motor tedy je opravdu hodně pružný, ať už se s nim pohybujete skoro v jakýchkoli otáčkách.
Pohání všechna kola přes systém quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen, který posílá standardně 60 % výkonu dozadu a 40 % dopředu. Na obou nápravách jsou otevřené diferenciály, kterým pomáhá elektronická náhražka uzávěrky - elektronika přibrzďuje kolo s rychlejšími otáčkami. O odpružení se starají tlumiče, které Audi pro tenhle model dodávalo KW. A třebaže jsou Audi známá tuhými podvozky, zrovna ten v RS4 umí být pevný, ale zároveň poddajný, s adaptivním tlumením je to pohodlnější auto než dobové dieselové A4 s paketem S-line a velkými disky kol, vážně.
Samozřejmě, jsou tu i nevýhody. Tou největší je, že celý osmiválec je vystrčený před přední nápravu. Ne že by to byl nejtěžší motor na světě, ale na jízdních vlastnostech je to poznat, i když se to nastavení podvozku a quattra snaží maskovat. Přesto je ale tahle generace RS4 vynikajícím vozem a pokud nemáte pyžamo s trikolorou BMW M, může být zajímavou koupí, v případě RS od Audi jednou z nejlepších.
Problém je, že po více jak dekádě od konce výroby není vůbec jednoduché sehnat tuhle RS4 alespoň v pěkném stavu. Pravidelně se díváme na alespoň nějak zachovalé kousky a obvykle jich najdeme v Evropě na prodej přesně 0. A pokud už se nějaký objeví, je to nejetá „uloženka” za několik milionů, to je pro normálního člověka nesmysl. Tmavě šedý kombík na fotkách níže je ale výjimka v obou ohledech - není to garážová královna, ale mírně ježděný, velmi zachovalý vůz s pravidelnou péčí. Má za sebou 85 662 kilometrů a je bohatě vybaven. Nemá karbon-keramické brzdy, což je škoda, neboť do této RS4 už koupit šly a stojí za to. Ale pro někoho to může být i výhodou, protože ty ocelové budou levnější na servis.
Je to auto, které v posledních letech jen roste na ceně, takže tento kousek za 42 900 Eur, tedy asi 1,05 milionu Kč, je třeba považovat za zajímavou nabídku za velmi přijatelné peníze. Jasně, není to auto pro někoho, kdo vybírá pěknou ojetou Fabii, ale jinak to není zboží jen pro bohaté sběratele, však milion dnes dáte za lepší novou Octavii nebo průměrný Superb. Tohle je vůz, se kterým při jeho kilometráži můžete pořád občas jezdit, užívat si to a neprodělávat. Však co vám dnes výše popsané nabídne za jakékoli podobné peníze? To není řečnická otázka, odpovědí je: Nic. A obáváme se, že do budoucna už nikdy nic takového znovu nepřijde, proto se také cena bude držet nadále vysoko.
Velmi zachovalé Audi RS4 Avant B7 s přijatelnou kilometráží lze stále koupit za rozumné peníze, tento šedý kombík vypadá jako skvělá koupě. Foto: B und K Sportwagen Rheinland, publikováno se souhlasem
Zdroj: [https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Audi-RS4-Avant-4.2-FSI-quattro-ab-457,18-mtl./vhc:car/pg:vipcar/335597567.html Mobile.de]
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva