Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Skoro zapomenutý propadák je už po pár letech levnou cestou k autu schopnému uhánět až 305 km/h
30.8.2022 | Mirek Mazal
Možná ani nevíte, že se prodával v Evropě, ale skutečně to tak bylo. S obchodním úspěchem se nepotkal, to ale samo o sobě neznamená, že by šlo o špatné či nezajímavé auto. Naopak, zvlášť při jeho aktuálních cenách.
Dnes už nevyráběné, ale stále žádoucí BMW M3 resp. M4 generací F80 a F82 je jasnou volbou sportovně založených konzervativců vyhýbajících se experimentování s alternativami. A je to možná škoda, protože slepé upřednostňování evropské produkce znamená nevidět jiné možnosti nabízející i lepší parametry za méně peněz. Jedna pochází zpoza oceánu, kde vnikl zdatný a dokonce výkonnější model osazený také dvakrát přeplňovaným šestiválcem, čtyřmi výfuky i pohonem zadních kol se samosvorným diferenciálem.
U nás skoro neznámé auto si říká Cadillac ATS-V a většina Čechů jistě ani nebude vědět, že se oficiálně prodávalo také v Evropě. Prodávalo, úspěch to ale nebyl. Nepodařilo se nám získat oficiální čísla o prodejích tohoto konkrétního modelu, uvážíme-li ale, že celý Cadillac se všemi svými modely ve všech zemích Evropy prodal za dobu jeho nabízení nejvíce 1 003 aut za jediný rok (2018) a většinou živořil s pár sty prodanými vozy, je jasné, že byl propadák. Prodat se jej na celém kontinentu mohly všehovšudy desítky možná 100 až 200, více ani omylem. O tom, že nešlo o úspěch, nemá smysl diskutovat, žádný Cadillac nabízený v minulé dekádě v Evropě jím nebyl.
To ale ani náhodou neznamená, že by šlo o nezajímavý vůz, právě naopak. Ostře řezané dvoudvéřové kupé nebo čtyřdveřový sedan z takzvané V-Series disponuje 3,6litrovým benzínovým motorem o výkonu 346 kW (470 koní) při 5 850 ot./min a točivém momentu 603 Nm na hranici 3 500 ot./min. Osmistupňová automatická převodovka sází jednotlivé rychlosti těsně za sebou s časem zrychlení na stovku za 3,9 sekundy a hbitý rozlet konči dosažením 305 km/h.
Zmíněné BMW tak ve svém výchozím provedení ztrácí 0,6 litru objemu, 39 koní a 53 Nm, což se projeví pomalejší akcelerací na 100 km/h o 0,2 sekundy a dokonce o 55 km/h nižší maximální rychlostí (i příplatkový omezovač posune maximálku nanejvýš k 280 km/h). Mnichovská volba v sériovém provedení s nanejvýš 50 tisíci km na tachometru dnes jako ojetou koupíte v dobrém stavu okolo 1,2 milionu Kč, a to klidně půjde o vozy z roku 2014. Cadillac ATS-V se prodává o dobrou třetinu levněji s podobným nájezdem jako mladší vůz. Nakonec, v roce 2014 se ještě ani nezačal vyrábět.
Jde tedy o doslova pár let starý vůz, se kterým málokdo najel velké kilometry, přesto jej lze se zmíněnou dynamikou koupit o hodně levněji. V prodeji jich moc nebývá, pár jednotek se ale zejména v Německu vždy najde. Auto na fotkách níže není to nejlevnější, vybrali jsme pro ukázku novější kousek jen se 43 tisíci km. Přesto je v prý perfektním stavu k mání za 39 900 Eur, tedy asi 980 tisíc Kč. To je nejen zajímavý poměr k výkonu a konkurenci, ale také zlomek původní ceny 83 700 Eur (skoro 2,1 milionu Kč) v základním provedení.
Auto vypadá skutečně bezvadně. Přísně se tvářící bodykit odolal škrábancům, poškození unikly i stříbrné paprskové ráfky s vyraženým písmenem V. Za širokými koly jsou vidět velké třmeny, ale největším symbolem dynamického potenciálu jsou zmíněné čtyři výfuky nebo výrazná odtrhová hrana kufru. I uvnitř je cítit aura nejsilnějšího silničního provedení. Zřejmě nejužitečnější výbavou jsou anatomická sedadla potažená kůží a alcantarou, někoho může potěšit tlustý volant s pádly nebo karbonový dekor tmavého obložení.
Vše vypadá po zmíněné kilometráži jako nové, přesto tu máme auto za cenu lepší nové Octavie, které i nyní zavaří prakticky čemukoli ze současné cestovní produkce, novější M3 a M4 s jen o 10 koní vyšším výkonem nevyjímaje. A kdyby vám nevyhovovalo kupé, koupit se dají stejně jako v případě BMW trochu decentněji vyhlížející čtyřdvéřové sedany, pořád podobně výhodně.
Cadillac ATS-V ujede BMW M3 i M4, přitom ušetří majiteli nemalé peníze. Po mrzkých 43 tisících km vypadá jako nový, přesto stojí méně než polovinu původní ceny. Foto: Autohaus D und D, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 54 minutami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB