Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prémiové značky mají problém. Klesají jim prodeje, i když nabízí stále více modelů
5.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW kdysi nabízelo pár modelů, teď je nespočítáte ani prsty všech končetin a přibývají další. Přesto to nestačí k uchvácení dalších nových zákazníků.
Plány mluvící o budoucím růstu jsou tradiční součástí tiskových zpráv automobilek a tím i našeho zpravodajství. Není přitom důležité, zda se jedná o mainstreamovou či prémiovou značku - novými modely nás hodlají zahltit všichni od Volkswagenu přes Škodu až třeba po BMW. Právě mnichovská automobilka se rozhodně nehodlá držet u země, do konce příštího roku se od ní dočkáme hned 40 novinek. Cílem tohoto útoku je Mercedes, jehož portfolio také značně narostlo.
Tyto expanzivní plány jsou jedna věc, prodeje jiná. Ve Spojených státech v prvních třech měsících letošního roku BMW ještě zvládalo držet krok s loňskými výsledky, v dubnu a květnu prodeje nových aut výraznou měrou poklesly. Tyto měsíce navíc nebyly příznivé ani vůči Mercedesu, třícípá hvězda však alespoň od ledna do března dosáhla oproti loňsku náskoku, který ji daný pokles pomáhá kompenzovat.
Problémem ovšem je, že výhled na druhou polovinu roku není zrovna pozitivní. Dle analytiků by letos mělo být ve Státech prodáno o milion aut méně než loni. Prémiových značek jako BMW a Mercedes se tento pokles dotkne nejvíce, neboť třeba Toyota dosáhla letos v květnu v zámoří podstatného zlepšení (192 837 prodaných aut oproti 185 998), i když trh klesl o 3 %.
Je tedy zjevné, že Němci mají oproti Japoncům problém. To potvrzuje Shujaat Siddiqui, šéf dealerství Dave Walter BMW v americkém Ohiu. Dle něj bylo cílem značky „navýšení tržního podílu, nicméně nakonec jsme se dočkali jisté formy kanibalizace“. Zákazníci tak ve výsledku přeskakují mezi jednotlivými novými modely, dosud neoslovenou klientelu ale stále širší nabídka ve větší mÍře nezaujala.
Podle Williama Faye, výkonného viceprezidenta severoamerické divize Toyoty, bude navíc další boj o zákazníka ještě tužší. Připravit se na něj ostatně musí i Japonci, respektive jejich luxusní divize Lexus. Také ta začíná ve Státech ztrácet své pozice, za čímž stojí hlavně přesun zákazníků od tradičních karosářských variant ke crossoverům a SUV. „Dostáváme se do bodu, kdy na ně připadne 65 % trhu.“
Výrobci tedy musí urychleně změnit skladbu nabídky. Tu stávající je pak dle Faye třeba nabídnout se slevami, případně s výhodnějším leasingem. Acura a Infiniti tak již měly učinit, přičemž jejich červnové registrace po ohlášení firemních pobídek už narostly. Jessica Caldwell, analytička firmy Edmunds, pak rovněž dodává, že je potřeba změna strategie, s jakou se automobilky snaží zákazníky oslovit.
„Změnily se prvky, které definují luxusní značku. Dříve býval pro jakýkoliv prémiový vůz důležitý čas zrychlení z nuly na stovku. Ale když kupujete SUV s pohonem všech kol, akcelerace skoro nikoho nezajímá.“ Jsme tedy zvědavi, jak se věci v příštích měsících a letech vyvinou. Jedno je ovšem jisté - automobilový svět se razantně mění a výrobci se tomu musí přizpůsobit. A kvantita jako automatická cesta k růstu či alespoň zachování pozice na trhu zjevně přestává fungovat...







Nabídka BMW je sice aktuálně nejčlenitější v historii, registrace ale přesto začínají klesat
Zdroj: New York Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva