Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prezident Ukrajiny nakoupil nová auta pro sebe i svou družinu, při zemi se nedržel
6.12.2018 | Petr Prokopec
Celkem 22 vozů se dvěma prestižními a mimořádně bezpečnými klenoty v čele, to jsou nová auta pro Petra Porošenka a jeho družinu.
Ruskému prezidentovi Vladimíru Putinovi dlouhá léta vadilo, že musí používat zahraniční služební vozy, zejména pak ty s logem třícípé hvězdy. Odstartoval proto Projekt Kortež, na jehož konci stála nová značka Aurus a její limuzína Senat plně srovnatelná s těmi „západními“. Rusové přitom domácí technice věří natolik, že se ji dokonce rozhodli nabídnout i Bentley. Vedle toho zvažují, zda motor vyvinutý ve spolupráci s Porsche nemůže pohánět také letadla.
Je jasné, proč Rusové podnikají takové kroky. Vyvinout zcela novou rodinu aut, jež navíc odpovídá nejpřísnějším bezpečnostním či emisním požadavkům, není levné. A plýtvání si ve výsledku nemůže dovolit ani taková mocnost. Natož pak Ukrajina, která je momentálně s Ruskem na kordy a musí vynakládat finance zcela jiným směrem. Tamnímu prezidentovi Petro Porošenkovi tedy nezbylo nic jiného, než zamířit tam, kam dříve chodil Putin, se svěšenou hlavou ale pro nové vozy jistě vyrážet nemusel.
Prezidentská kancelář aktuálně oznámila, že Porošenko nechal nakoupit dva exempláře Mercedesu-Benz S600 Guard. Každý z nich měl vyjít na 750 tisíc dolarů (cca 17,1 milionu korun), tedy ne zrovna levně. Jde ovšem o vůz, který se pyšní 5 až 8 milimetrů tlustými neprůstřelnými pláty oceli instalovanými pod karoserii. V případě dveří lze počítat s keramickými panely, zatímco okna dostala polykarbonátovou vrstvu.
Pamatováno bylo rovněž na střechu, stejně jako podvozek, který díky pancéřování zvládá odolat i ručním granátům. Ochrana karoserie je certifikována na úrovni VR9, skrze ni tedy neprojdou žádné projektily z ručních zbraní. Snad nejdůležitější ale je, zejména za situace, kdy vztahy mezi Kyjevem a Moskvou jsou opravdu vyhrocené, že limuzína dokáže odolat také puškám ostřelovačů. I když ti se nesmí trefit dvakrát do téhož místa.
Aby toho nebylo málo, máme tu speciální pneumatiky Michelin PAX, jež i pro průstřelu zvládají jízdu až osmdesátikilometrovým tempem. Hliníkové komponenty podvozku pak byly nahrazeny ocelovými, vzadu navíc přibyl dodatečný stabilizátor. Hmotnost pancéřované limuzíny tak narostla na 4,3 tuny, kvůli čemuž došlo na posílení brzd. Proměnou tak neprošel jen dvanáctiválec s 530 koňmi, s nímž třícípá hvězda dá stovku za 6,2 sekundy.
Jen u pancíře ovšem nezůstalo, Porošenko tak může počítat se zásobníkem čerstvého vzduchu či venkovními varovnými světly. Stejně jako s nemalým luxusem, dovnitř kupříkladu zamířila exkluzivní černá kůže Porcelain Black. Dále tu máme chladicí box, interkom a další praktické i luxusní prvky. Povoz tak má ukrajinský prezident důstojný, třebaže nikoliv z vlastní produkce jako Putin. Jen u dvou limuzín však správce vládního parku nezůstal.
Nákup u třícípé hvězdy byl daleko rozsáhlejší, pořízeny byly rovněž dva kusy prodlouženého Mercedesu S560 4Matic. Dále Ukrajinci převzali ještě Mercedesy V250d a V250d Long, poté se přesunuli do showroomu Toyoty, kde byl nakoupeno jeden off-road Land Cruiser a patnáct exemplářů sedanu Camry. To je celkem 22 vozů, z nichž všechny vozy budou předány do konce roku.
Prezident se tedy při zemi rozhodně nedržel, přesto mohl zajít ještě dál. Státníci u třícípé hvězdy často nakupují noblesnější verzi Mercedes-Maybach S600 Guard či absolutně vrcholné provedení Pullman Guard. Nicméně v jejich případě výroba jednoho exempláře zabere zhruba rok, což se samozřejmě odráží i na ceně. K ničemu z toho Porošenko nebyl svolný.

















Ukrajinský prezident Petro Porošenko bude mít ještě letos k dispozici dva exempláře Mercedesu S600 Guard. Na dražší verze Maybach či Pullman ale vládní kabinet neměl dostatečný rozpočet
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike: Rozchod Rabata a Motoxracingu. Přijde Rinaldi? 19.5.2025
- Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice 19.5.2025
- Toprakův vítězný hattrick se nepodařil 18.5.2025
- SSP300: Vítězí KTM před Kove a Yamahou 18.5.2025
- Další turecké vítězství v Mostě; zásluhou Cana Öncua, 15. Vostatek 18.5.2025
Nejčtenější články
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
20.4.2025Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
20.4.2025Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
20.4.2025„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
21.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva