Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přímé srovnání všech generací nejostřejšího kombíku Audi odhalilo překvapivé rozdíly
18.4.2021 | Petr Miler
Pravidelně se mluví o tom, že výkony aut míří rychle vzhůru, padají dokonce slova o výkonových válkách. Bývá tomu tak, rozdíly mezi hlavně třemi posledními generacemi Audi RS6 jsou ale překvapivě malé.
Když v roce 2002 dorazilo první Audi RS6 jako sedan i kombík Avant s výkonem 450 koní, bylo to něco. A když se později objevilo provedení RS6 plus s 480 kobylami, bylo to vůbec něco. Velký, těžký, praktický, pořád dokonale každodenní a chce se říci i každopočasový vůz se stovkou za 4,6 sekundy, dvoustovkou za 17,3 sekundy a maximálkou 280 km/h bylo toho času kosmické stvoření. A když přišla jeho druhá generace označená C6, jelo se dál.
Původní motor 4,2 V8 biturbo nahradil 5,0 V10 opět s dvěma turby se základem v šířeji používaném atmosférickém provedení, který maximální výkon vyšrouboval až k 580 kobylám. Stovka už padla za 4,4 sekundy, dvoustovka za 14,4 sekundy a byť omezovač dovolující vozu jet rychleji než 250 km/h automobilka nabízela, bez něj si vůz snadno vyšlápl na třístovku. Pak ale výkonové války jako by ustaly.
Další RS6 C7 už dorazila opět s osmiválcovým biturbem a výkonem „jen” 560 koní, který verze Performance posunula k 605 koním a maximálka byla omezena na 305 km/h. Nová RS6 C8 má pak 600 koní, tedy znovu méně než vrchol předchozí generace a byť obě tyto novinky jsou papírově o něco rychlejší než jejich předchůdci, dramatický pokrok vzhledem k více jak 10 létům evoluce nepředstavují. A to nakonec potvrzuje i srovnání Mata Watsona z Carwow, který na letiště dostal všechny generace RS6 a postavil je proti sobě.
Na jednu stranu některá klání dopadnou podle očekávání, v jakémsi ideálním sprintu jsou za sebou všechny čtyři generace seřazeny v šiku s podobnými odstupy. Ale stačí, aby nová C8 odstartovala hůř a s C7 prohraje. A stačí, aby start nebyl z místa, kdy se do hry zapojí optimalizace moderních aut pro takové situace, ale byl letmý a rázem neexistuje podstatný rozdíl mezi C6, C7 a C8, protože... jsou podobně těžké, velké a 580 a 605 a 600 koní jsou též podobné výkony.
Je to překvapivé, obyčejnější auta udělala za stejnou dobu velký pokrok, Audi se ale s RS6 najednou posouvá dál spíše po malých krůčcích. A stačí změnit jednu drobnou okolnost a klidně 13 let starý model C6 může být tím nejrychlejším. Nestěžujeme si - jsou to vždy výjimečná auta, poslední generace nejlépe vypadá, je lehčí než předchůdci a svůj výkon dokáže nejlépe zužitkovat zejména při jiné jízdě než rovně. Takto na letišti ale jako jasný vítěz nevypadá, třebaže jím na body je.



Audi RS6 C5 v přímém klání s... Foto: Audi
Foto: ...ještě novější C7... Audi
...a úplně nejnovější C8 vyjevilo překvapivě malé rozdíly v dynamice zejména mezi třemi posledními iteracemi. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1