Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda

Německá značka si polepšila o 15,5 % a opanovala kompletní pódium mezi modely. Růstu se ovšem dočkala i Škoda, zvláště díky Octavii a Fabii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda

15.9.2014 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka si polepšila o 15,5 % a opanovala kompletní pódium mezi modely. Růstu se ovšem dočkala i Škoda, zvláště díky Octavii a Fabii.

O prodejích nových automobilů jsme naposledy hovořili v souvislosti se značkou Škoda. Ta se dočkala v srpnu růstu na většině stěžejních trhů včetně toho německého, který si vezmeme na paškál dneska. Je proto logické, že o mladoboleslavském výrobci se zmíníme i nyní, prim ovšem bude hrát mateřský Volkswagen, který během osmého letošního měsíce prodal ve své domovině čtyřikrát více exemplářů než česká automobilka. Nejbližšího pronásledovatele, značku Mercedes-Benz, pak předstihnul více než dvaapůlkrát, nákupní trendy našich sousedů jsou tedy zjevné.

Konkrétním značkám a modelům se ovšem budeme věnovat za malou chvíli, nejprve je třeba zmapovat trh jako takový. Referovat přitom můžeme o lehkém poklesu, neboť prodáno bylo 213 092 nových aut, tedy o 0,4 procenta méně než loni. Z této porce připadá 110 735 exemplářů na vozy poháněné benzinovým motorem, převaha vonnějších výparů nad těmi dieselovými (celkem 98 228 kusů) je tedy jasně patrná.

Růstu se ovšem dočkaly také elektromobily a hybridní modely. V prvním směru evidujeme 515 prodaných exemplářů (+18 %, ale stále jde o pár promile trhu), ve druhém pak 2 389 (+8 %). Z tohoto množství jde přitom v 620 případech o plug-in hybridy, opomenuty ovšem nebyly ani další alternativní paliva. Po vozech spalujících LPG tak sáhlo 693 kupujících, po modelech uzpůsobených metanu pak dalších 527.

Mezi značky, které se dočkaly růstu, pak kromě zmiňované Škody (+12,2 %) patří rovněž Jeep (+40,8 %), Land Rover (41,4 %), Mazda (+17,2 %), Mitsubishi (+48,3 %), Porsche (+37,3 %), Volvo (+41,5 %) a Volkswagen (+15,5 %). „Lidový vůz“ díky tomu výrazně zvýšil svůj náskok před zbytkem startovního pole, neboť propadů nedoznala pouze druhá třícípá hvězda, ale i třetí Audi a čtvrté BMW.

Zatímco v případě mnichovského výrobce jde o registrace snížené o necelých 500 exemplářů, zbývající značky evidují o poznání větší propad. Audi totiž pokleslo o 18,7 procenta, Mercedes-Benz pak o 14,6 %. Z dalších „propadlíků“ pak můžeme zmínit třeba Alfu Romeo (-15,1 %), Jaguar (-30,7 %), Lexus (-42,7 %), Peugeot (-11,6 %), Renault (-11,5 %) či končící Chevrolet (-95,5 %) a Lancii (-39,5 %).

Nejprodávanější značky v Německu, srpen 2014

1. VW - 46 095
2. Mercedes-Benz - 19 127
3. Audi - 17 579
4. BMW - 17 041
5. Opel - 14 998
6. Ford - 14 511
7. Škoda - 12 115
8. Hyundai - 7 911
9. Seat - 6 948
10. Renault - 6 801
11. Toyota - 5 326
12. Fiat - 4 591
13. Mazda - 4 314
14. Kia - 3 966
15. Nissan - 3 950
16. Dacia - 3 900
17. Peugeot - 3 510
18. Citroën - 3 472
19. Mini - 2 389
20. Mitsubishi - 2 121
21. Volvo - 1 992
22. Honda - 1 972
23. Suzuki - 1 922
24. Porsche - 1 492
25. Smart - 1 122
26. Land Rover - 909
27. Jeep - 849
28. Subaru - 414
29. Alfa Romeo - 247
30. Jaguar - 224
31. Chevrolet - 102
32. SsangYong - 92
33. Lada - 82
34. Lancia - 72
35. Maserati - 71
36. Lexus - 67
37. Infiniti - 60
38. Alpina - 51
39. Tesla - 48
40. Iveco - 38
41. Ferrari - 32
42. Chrysler - 27
43. Bentley - 25
44. Aston Martin - 21
45. Lamborghini - 19
46. Lotus - 9
47. Morgan - 9
48. Cadillac - 6
49. Rolls-Royce - 4
50. Ostatní značky - 449

Dominance Volkswagenu se projevuje rovněž rošádou na seznamu nejprodávanějších modelů. Loni jsme za prvním Golfem evidovali Audi A3 a BMW řady 3. Letos však stříbrnou příčku opanoval Passat, na bronzovou se pak prodralo Polo. Před A3 se pak zvládl prosadit ještě Opel Corsa, více klientů než BMW dokonce urval i Ford Focus. Řada 3 se tak musí spokojit až se sedmou příčkou.

Pokud hledáte české modely, pak Škodu Octavia najdete na desátém místě. Působivě si pak vedla i končící Fabia, která se propracovala na šestnácté místo, zatímco modelu Yeti patří 40. místo. Řeč je přitom o celkovém trhu, v jednotlivých segmentech je na tom automobilka ještě lépe. V takovém případě totiž můžeme mluvit o dílčím vítězství Octavie i Škody Rapid.

Abychom se ovšem nezasekli jen u české značky a mainstreamu, pak pro zpestření můžeme uvést data luxusního segmentu. Ten opanovala nová třída S, na paty jí ovšem šlape Porsche 911. Kultovního sporťáku přitom bylo v srpnu v Německu prodáno více než limuzíny Panamera, Jaguar F-Type pak zválcoval model XJ. A malé nebyly ani registrace BMW i8.

40 nejprodávanějších modelů v Německu, srpen 2014

1. VW Golf - 19 599
2. VW Passat - 5 367
3. VW Polo - 5 291
4. Opel Corsa - 4 835
5. Audi A3 - 4 442
6. Ford Focus - 4 157
7. BMW řady 3 - 4 146
8. Mercedes-Benz třídy C - 3 759
9. Audi A4 - 3 562
10. Škoda Octavia - 3 532
11. VW Tiguan - 3 394
12. BMW řady 1 - 3 199
13. Mercedes-Benz třídy A - 3 055
14. Mercedes-Benz třídy E - 2 966
15. Seat León - 2 868
16. Škoda Fabia - 2 850
17. Opel Astra - 2 761
18. Audi A6 - 2 683
19. Mercedes-Benz třídy B - 2 624
20. VW Touran - 2 531
21. BMW řady 5 - 2 450
22. Ford Fiesta - 2 163
23. Hyundai i10 - 2 156
24. Fiat 500/500L - 2 145
25. Ford Kuga - 2 145
26. BMW X1 - 2 053
27. SEAT Ibiza - 2 046
28. Audi Q3 - 1 863
29. VW up! - 1 830
30. Ford C-Max - 1 801
31. Toyota Auris - 1 783
32. Opel Adam - 1 776
33. Nissan Qashqai - 1 712
34. Renault Clio - 1 615
35. Mercedes-Benz GLA - 1 613
36. Renault Twingo - 1 595
37. Hyundai i30 - 1 583
38. Audi A1 - 1 575
39. Opel Mokka - 1 571
40. Škoda Yeti - 1 532

10 nejprodávanějších modelů v Německu, střední třída, srpen 2014

1. Škoda Octavia 3 532
2. Mercedes-Benz CLA - 951
3. Mitsubishi Lancer - 61
4. VW Jetta - 57
5. Citroën DS5 - 56
6. Toyota Prius - 45
7. Subaru Impreza - 21
8. Chevrolet Cruze - 14
9. Subaru WRX - 12
10. Opel Ampera - 11

15 nejprodávanějších modelů v Německu, luxusní segment, srpen 2014

1. Mercedes-Benz třídy S - 432
2. Porsche 911 - 411
3. Audi A8 - 255
4. Porsche Panamera - 179
5. BMW řady 7 - 151
6. VW Phaeton - 121
7. Mercedes-Benz SL - 85
8. Jaguar F-Type - 71
9. BMW i8 - 51
10. Chevrolet Corvette - 30
11. Jaguar XJ - 26
12. Bentley Continental - 24
13. Mercedes SLS AMG - 23
14. Audi R8 - 21
15. Maserati Quattroporte - 18


Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 1 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 001Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 2 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 004Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 3 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 007Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 4 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 010Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 5 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 013Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 6 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 016Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 7 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 048Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 8 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 049Prodeje aut Německo, srpen 2014: VW navyšuje náskok, silně roste i Škoda - 9 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 052
Volkswagen Golf v kombinaci s benzinovým motorem, to je, oč mají v Německu zájem

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše