Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, únor 2014: trhy se odrazily od dna, nad hladinou ale nejsou
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I přes pozitivní vývoj byl únor druhým nejhorším za 10 let. Mezi značkami si polepšila Škoda, Francouzi i Italové, dolů zamířili Korejci či Britové.
Máme tu další souhrnnou zprávu o prodejích nových automobilů na evropském kontinentu. Již šestý měsíc v řadě došlo k růstu, čímž se začínají naplňovat předpovědi analytiků. Samozřejmě, letošní rok ještě neskončil, vynášet finální verdikty by tak mohlo být předčasné. Nicméně růst o 8 procent, ke kterému v únoru došlo, momentálně mluví za vše. Na druhou stranu, i 861 058 registrací je druhým nejnižším výsledkem, jaký organizace ACEA eviduje od roku 2003, kdy došlo k rozšíření Evropské unie.
Oním nejhorším rokem je samozřejmě ten loňský, který by se dal nazvat skutečným dnem. Je tedy očividné, že Evropa se od něj již odrazila. Zároveň ovšem musíme zmínit, že ne až tak prudce, neboť lepší než letošní výsledky byly i ty v roce 2012, kdy prodáno bylo takřka 900 tisíc nových vozů. A to již raději ani nezmiňujeme rok 2008, kdy se registrace vyšplhaly na 1 150 000 automobilů.
Od statistik ale raději zamiřme ke konkrétním trhům. Tím, který nepřekvapil, byla již tradičně Velká Británie, kde opětovně došlo k růstu (+3 %). Mimo to ovšem můžeme pozitivně informovat také o Německu (+4,3 %) a kupodivu i o Itálii (+8,6 %) a Španělsku (+17,8 %), které ještě nedávno patřily mezi nejohroženější regiony Evropy.
Výrazně naopak zklamala Francie, kde nakonec nedošlo jen k poklesu o 0,4 procenta, jak jsme informovali včera, ale dokonce o 1,4 %. Po prvních dvou měsících letošního roku je tak země galského kohouta dole o půl procenta, díky čemuž je jasné, proč v úvodu zmínění analytici zemi rozhodně nevěstí pozitiva a sociální jistoty.
Přesunout se můžeme k jednotlivým značkám, kde stejně jako v případě jednotlivých zemí evidujeme jen málo „propadlíků“. K těm kupodivu patří i Volkswagen (-0,6 %), zbytek německého koncernu je ovšem nahoře. Nejlépe si přitom vedla česká Škoda, které se zvedly prodeje o 24 %. Dařilo se však i Seatu (+15,7 %) a Audi (+13,1 %).
V rámci francouzských značek na tom byl nepatrně hůře než loni pouze Citroën (-0,2 %), Peugeot si ovšem polepšil (o 6,8 procenta) stejně jako Renault (+3,9 %) nebo Dacia (+34 %). Obdobného výsledku pak dosáhli Italové, kde do minusu zamířila pouze Alfa Romeo (-3,1 %). Zbytek koncernu Fiat se ale nese ve znamení růstu.
Zajímavý je pak posun u značek, které doposud vykazovali spíše růst než pokles. Hyundai totiž v únoru zamířilo o 3,4 procenta níže, stejně jako se propadly prodeje také Jaguaru (-7,9 %). Obě automobilky se ovšem mohou spolehnout na své sesterské firmy, neboť růstu se dočkala Kia (+2,3 %) i Land Rover (+1,8 %).
Tím dnes končíme, další souhrnné výsledky z evropského kontinentu budou známé zase za měsíc. Již za nějakých 14 dní se ale dá počítat s představením registrací z některých trhů, mezi nimiž dozajista bude Velká Británie. Tak nějak ovšem tipujeme, že zrovna na ostrovním království se opět dočkáme růstu.






Evropské trhy si v únoru připsaly souhrnné zlepšení. Ve Francii, Norsku, Švýcarsku nebo na Kypru ovšem došlo k poklesu prodejů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před hodinouStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 4 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včera
Živá témata na fóru
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- IT poradna 06.17. 11:34 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch