Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou

Vývoj prodejů aut v Zemi vycházejícího slunce vykazuje podobné znaky jako ten v Evropě. Nejen celkovým poklesem, ale i růstem Land Roveru nebo Ferrari.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou

17.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vývoj prodejů aut v Zemi vycházejícího slunce vykazuje podobné znaky jako ten v Evropě. Nejen celkovým poklesem, ale i růstem Land Roveru nebo Ferrari.

Reportů o prodejích nových automobilů očividně nebylo dost. Jak jsme ale naznačili včera v článku o situaci na evropských trzích, aktuální hojnost je logická. Máme za sebou totiž první pololetí letošního roku, který rozhodně nebyl jednoduchý. Tedy na Starém kontinentu. Ve Spojených státech je odbyt o poznání lepší, a stejné výsledky zřejmě bude mít i Čína, Indie nebo Brazílie.

V Zemi vycházejícího slunce je ale situace aspoň letos obdobná jako v Evropě. Celkově zde totiž bylo prodáno 1 641 032 nových automobilů, což ve srovnání s loňskem představuje 16procentní propad. Do tohoto součtu přitom nejsou započítávány vozítka zvaná kei-car, i v jejich případě však došlo k poklesu. A to o 2,1 procenta, když registrováno bylo 1 070 616 kusů.

Zajímavé přitom je, že pokles zaznamenaly především domácí automobilky. Import totiž ve srovnání s loňským rokem narostl o 11,6 % na 133 247 vozů. Mezi značky, které zabodovaly nejvíce, patří Chrysler (+257 %) a Land Rover (+145 %) následované Ferrari (+24,3 %), Mercedesem (+23 %), Fiatem (+18,3 %), Cadillacem (+16,1 %), Fordem (+15,5 %) a Volkswagenem (+13,7 %).

Prodeje jednotlivých značek v Japonsku od ledna do června 2013


Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 1 - Prodeje Japonsko 2013 leden-cerven 01Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 2 - Prodeje Japonsko 2013 leden-cerven 02

Propadlíky z dovážených značek je Alfa Romeo (-33,7 %), Citroën (-25 %) nebo Chrysler (-19,2 %), z domácích pak utrpěla hlavně Toyota (-12,7 %). A to především ve zmiňované kategorii kei-car, ve všech ostatních segmentech naopak její vozy dominovaly. V rámci nejprodávanějších modelů je pak pozoruhodný těsný rozdíl mezi Toyotou Prius a Agua (132 462 ks versus 132 336 ks).

Nejprodávanější modely aut, leden až červen 2013, domácí značky

Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 3 - Prodeje Japonsko 2013 leden-cerven 03

Ze zmíněného dovozu je nejúspěšnější Volkswagen, který má mezi první desítkou čtyři zástupce (Golf, up!, Polo a Beetle). Za ním pak následuje Mercedes-Benz s trojicí modelů (třídy A, C, E) a BMW se dvěma (řada 1 a 3), respektive třemi vozy, pokud do toho budeme počítat Mini hatchback. Jejich počty jsou však ve srovnání s japonskými vozy jen zlomkem.

Nejprodávanější modely aut, leden až červen 2013, import

Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 4 - Prodeje Japonsko 2013 leden-cerven 04

Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 5 - Ferrari California 30 Giappone 01Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 6 - Ferrari California 30 Giappone 02Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 7 - Ferrari California 30 Giappone 03Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 8 - Ferrari California 30 Giappone 04Prodeje aut v Japonsku, leden až červen 2013: domácím se nedaří, Evropané rostou - 9 - Ferrari California 30 Giappone 05
Ferrari si v prvním letošním pololetí v Japonsku značně polepšilo. I proto vznikla limitovaná edice California 30 Giappone určená pouze pro tento trh

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.