Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodělky automobilek z prodeje elektrických aut se firmám vrátí jinak, říká studie
26.12.2019 | Petr Prokopec
Na elektrických autech dnes není možné vydělat, pokud je kdokoli chce prodávat za konkurenceschopnou cenu. Automobilky se tak obvykle smiřují se ztrátami výměnou za eliminaci pokut od EU, podle skupiny PRI přijde ale i jiný pozitivní dopad.
Svět se mění a stejně jako vždy bude mít tento proces své vítěze i poražené. Nová zpráva skupiny PRI (Principles of Responsible Investing neboli Zásady zodpovědného investování), které je podporována OSN a reprezentuje investory ovládající majetek ve výši 86 bilionů dolarů (cca 1 982,11 bilionů korun) pak definuje, kdo bude kým. Jak asi již tušíte, ti, kdo jdou elektrickým směrem, mohou podle ní skončit v plusu. Naopak lpění na fosilních palivech zavání prohrou.
Zpráva vychází z nedávného setkání světových lídrů v Madridu, kde se hojně diskutovalo o změnách klimatu a boji, který jim má zamezit. Skupina PRI naznačuje, že kvůli vládním regulacím by firmy navázané na fosilní paliva, tedy nejen automobilky, ale třeba i zemědělské společnosti, mohly do roku 2025 přijít na hodnotě o 2,3 bilionu dolarů (53,01 bil. Kč). Očekává se totiž, že již nyní přísné limity budou v příštích letech dále sníženy, aby došlo k naplnění závazků vyplývajících z Pařížské dohody.
Výkonná ředitelka PRI Fiona Reynolds uvedla, že čím více technologie redukující naši uhlíkovou stopu zlevňují, tím větší měrou budou vyžadovány. „To ovšem představuje velkou hrozbu pro mnohé firmy i pro celý systém.“ Očekává se totiž, že segment fosilních paliv přijde o rovnou třetinu své současné hodnoty. Uhelné společnosti mají tratit 44 procent, ropné a olejné pak 31, přičemž vrchol poptávky po jejich produktech má přijít v roce 2027.
Z výše zmíněného kromě propadu hodnot vyplývá jediné - tedy že minimálně po příštích osm let svět stále ještě pojede na uhlí a ropě, jež budou stěžejním způsobem přispívat k výrobě elektřiny. Mluvit tedy o elektromobilech jako o spáse bude v této době spíše pokrytecké, neboť emise se skutečně jen přesunou z jednoho místa na druhé. Tedy hypoteticky, v ovzduší budou přítomné nadále, všude a zjevně ve větší míře než dosud.
Na změnu trendu ve stavu životního prostředí tak alespoň v nejbližší budoucnosti musíme zapomenout, investice do elektrifikace se ale mají firmám vyplatit, i když na nich budou ještě dlouho prodělávat. Stejný report PRI totiž uvádí, že hodnota automobilek, které se budou chlubit bezemisními či nízkoemisními prostředky, jakkoliv jen na papíře, oproti současnosti vzroste na dvojnásobek. Potvrzeno tak vlastně je jediné - že stejně jako ve všem jde jen o peníze a tedy o souboj ropné a elektrické lobby. Která má aktuálně navrch, je asi jasné.
![Prodělky automobilek z prodeje elektrických aut se firmám vrátí jinak, říká studie - 1 - Elektrifikace ma navysit hodnotu 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Prodělky automobilek z prodeje elektrických aut se firmám vrátí jinak, říká studie - 2 - Elektrifikace ma navysit hodnotu 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Investice do elektrifikace se dle nové zprávy skupiny PRI má více než vyplatit, firmám na ni sázejícím má stoupnout hodnota oproti současnosti na dvojnásobek. A to přesto, že přírodu to k lepšímu nezmění
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva