Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodělky automobilek z prodeje elektrických aut se firmám vrátí jinak, říká studie
26.12.2019 | Petr Prokopec
Na elektrických autech dnes není možné vydělat, pokud je kdokoli chce prodávat za konkurenceschopnou cenu. Automobilky se tak obvykle smiřují se ztrátami výměnou za eliminaci pokut od EU, podle skupiny PRI přijde ale i jiný pozitivní dopad.
Svět se mění a stejně jako vždy bude mít tento proces své vítěze i poražené. Nová zpráva skupiny PRI (Principles of Responsible Investing neboli Zásady zodpovědného investování), které je podporována OSN a reprezentuje investory ovládající majetek ve výši 86 bilionů dolarů (cca 1 982,11 bilionů korun) pak definuje, kdo bude kým. Jak asi již tušíte, ti, kdo jdou elektrickým směrem, mohou podle ní skončit v plusu. Naopak lpění na fosilních palivech zavání prohrou.
Zpráva vychází z nedávného setkání světových lídrů v Madridu, kde se hojně diskutovalo o změnách klimatu a boji, který jim má zamezit. Skupina PRI naznačuje, že kvůli vládním regulacím by firmy navázané na fosilní paliva, tedy nejen automobilky, ale třeba i zemědělské společnosti, mohly do roku 2025 přijít na hodnotě o 2,3 bilionu dolarů (53,01 bil. Kč). Očekává se totiž, že již nyní přísné limity budou v příštích letech dále sníženy, aby došlo k naplnění závazků vyplývajících z Pařížské dohody.
Výkonná ředitelka PRI Fiona Reynolds uvedla, že čím více technologie redukující naši uhlíkovou stopu zlevňují, tím větší měrou budou vyžadovány. „To ovšem představuje velkou hrozbu pro mnohé firmy i pro celý systém.“ Očekává se totiž, že segment fosilních paliv přijde o rovnou třetinu své současné hodnoty. Uhelné společnosti mají tratit 44 procent, ropné a olejné pak 31, přičemž vrchol poptávky po jejich produktech má přijít v roce 2027.
Z výše zmíněného kromě propadu hodnot vyplývá jediné - tedy že minimálně po příštích osm let svět stále ještě pojede na uhlí a ropě, jež budou stěžejním způsobem přispívat k výrobě elektřiny. Mluvit tedy o elektromobilech jako o spáse bude v této době spíše pokrytecké, neboť emise se skutečně jen přesunou z jednoho místa na druhé. Tedy hypoteticky, v ovzduší budou přítomné nadále, všude a zjevně ve větší míře než dosud.
Na změnu trendu ve stavu životního prostředí tak alespoň v nejbližší budoucnosti musíme zapomenout, investice do elektrifikace se ale mají firmám vyplatit, i když na nich budou ještě dlouho prodělávat. Stejný report PRI totiž uvádí, že hodnota automobilek, které se budou chlubit bezemisními či nízkoemisními prostředky, jakkoliv jen na papíře, oproti současnosti vzroste na dvojnásobek. Potvrzeno tak vlastně je jediné - že stejně jako ve všem jde jen o peníze a tedy o souboj ropné a elektrické lobby. Která má aktuálně navrch, je asi jasné.
Investice do elektrifikace se dle nové zprávy skupiny PRI má více než vyplatit, firmám na ni sázejícím má stoupnout hodnota oproti současnosti na dvojnásobek. A to přesto, že přírodu to k lepšímu nezmění
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB