Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První elektrické Porsche se v nejlepší verzi rozjelo v běžném provozu až na 269 km/h
6.4.2020 | Petr Miler
Elektromobily už nějakou chvíli patří mezi nejlépe akcelerující auta na trhu, pokud ale jde o maximální rychlost, vzhledem k výkonu neexcelují. Porsche to zatím dotáhlo nejdál, třebaže při 761 koních výkonu neexceluje maximálkou ani to.
V posledních letech jsme si chtě nechtě museli zvyknout na jistou devalvaci dynamiky aut. Rozmach přeplňovaných motorů, které obvykle s nižším objemem, počtem válců a často ne až tak ohromujícím maximálním výkonem dynamicky jasně překonávají atmosféricky plněné předchůdce kvůli vyššímu průměrnému výkonu v klíčovém spektru otáček, dal i nejlepším hot hatchům dynamiku ne až tak starých Ferrari. A není to jediná oblast, měřítka se změnila všude - koncernová auta s turbomotorem 1,2 TSI klidně pokoří dřívější atmosférické dvoulitry, nejlepší supersporty s přeplňovanými šesti- či osmiválci ničí starší stroje s přirozeně plněnými V12.
Konzervativní příznivci zvládli zažít tento posun sotva zažít a mohou se připravovat na další. Pokud se elektrickým autům, jakkoli to tak nyní nevypadá, podaří udělat díru do světa a začít vládnout trhu, bude dynamika aut devalvována znovu. Nebylo by správné tvrdit, že je jednoduché vetknout elektrickému autu vysokou dynamiku, tím tuplem pak udržitelnou z hlediska opakovatelnosti a za přijatelného dojezdu. Budeme-li se ale soustředit na samotné zrychlení, podobné maximální výkony budou opět znamenat ještě lepší akceleraci, a to klidně za vysoké hmotnost.
Elektromotory poskytují vysoký výkon ještě konzistentněji a při jeho okamžitém nástupu jsou opravdu rychlé. Tesly to dokazují už léta, třebaže zrovna ony mají se zmíněnou udržitelností problémy, a to nejen na okruhu, ale i při rychlé jízdě po dálnici. Králem elektrické dynamiky je nyní Porsche Taycan a právě to čerstvě ve své nejlepší verzi Turbo S ukázalo v praxi, co dovede v běžném provozu na rychlostně neomezené německé dálnici.
Jeho až 761 koní rozhodně není malý výkon, při hmotnosti vozu přesahující 2 tuny ale dává vozu akceleraci nejlepších supersportů vážících třeba o třetinu méně. Navíc je třeba nezapomínat - Taycan není typický dvoudvéřový sporťák vhodný leda na víkendové vyjížďky, je to pětidvéřové auto schopné pojmout celou rodinu. Přesto zrychlí na stovku za 2,8 sekundy, na 200 km/h za 9,7 sekundy a na 250 km/h za 17,8 s.
Jeho maximálka má činit 261 km/h (a tachometrových 269 km/h tomu zřejmě bude odpovídat), což není na výkonu vozu žádná sláva, podobný elektromobil s vyšší maximální rychlostí ale dnes neexistuje. Taycan navíc už v minulosti dokázal, že takto dokáže jet déle než pár desítek sekund. Dynamika slábne až s více vybitými bateriemi, což bude u elektrických aut limit, se kterým zřejmě v dohledné době nikdo nic neudělá.
Podívejte se na to sami, tohle auto znovu posunuje vnímání dynamiky do trochu jiných sfér.









Porsche Taycan Turbo S na dálnici ukázalo, jak dnes může být rychlé pětidvéřové auto pro každý den. Dojezd a dobíjení budou o poznání méně oslavnou písní
Zdroj: Automann.tv@Youtube
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
včeraŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nejnovější články
Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
před 2 hodinamiItálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
před 3 hodinamiJinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
před 5 hodinamiHonda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
před 6 hodinamiK mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva