Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitel najel s historicky posledním Saabem přes půl milionu kilometrů, teď ho prodává za babku
22.7.2024 | Petr Miler
Tak vysoké číslo jsme na půvabné „letecké” přístrojovce tohoto auta ještě neviděli, tuplem ne z rukou jediného a původního majitele. Jiní se rozhodli toto auto „sušit” jako relikvii, tento si chtěl historicky vůbec poslední Saab užít dosyta.
Během asi dekády a půl existence tohoto magazínu jsme publikovali dost novinek, recenzí a dalších článků, které šlo označit za smutné, jen nad málokterým se ale člověku chtělo zamáčknout slzu tak moc jako nad rozlučkovým testem Saabu 9-5. Už tehdy bylo jasné, že tohle auto po pouhých 2 letech na trhu končí a velmi pravděpodobně s ním skončí i celý Saab. Obojí se nakonec stalo realitou a za existencí svého času věhlasné švédské automobilky se nakonec nadobro zavřela voda.
Saaby sice nikdy nebyly prodejními hity a nikdy to nebyla ani tak vypiplaná auta, na jaká jsme zvyklí od jiných výrobců, měla ale i po pohlcení značky koncernem GM osobitý charakter, který měl své kouzlo. Zmíněná devět-pětka ho měla též a bylo by pro ni urážkou označit ji jen za upravený Opel Insignia, kterým svým způsobem byla. Zejména s testovaným motorem 2,0 turbo to bylo auto sympatické z pohledu řidiče i zbytku posádky.
Vzniklo v pouhých 11 280 exemplářích a pro fandy značky se stalo jakýmsi posledním útočištěm. Není to žádný sporťák vhodný ke schovávání v garáži, přesto znám hned dva majitele, kteří si poslední devět pětku hýčkají, jezdí s ní spíš svátečně a s pár desítkami tisíc km na tachometru doufají, že jim po boku jiného, samozřejmě tuctovějšího auta vydrží až do důchodu. Vůz na fotkách níže je všechno možné, jen ne to.
Jde totiž o auto, které dodnes zůstává v rukou prvního majitele, který si jej vyzvedl u prodejce Saabu 30. října roku 2010. Drží jej tedy už 14. rokem, žádná garážová leštěnka to pro něj ale nikdy nebyla. Naopak k němu přistupoval jako k tomu nejlepšímu vozu, který si může na každodenní přesuny vybrat, a tak s ním postupně najezdi přes 500 tisíc km. Konkrétně jde o 509 397 km, krásně zdokumentovaných, v rukou jednoho majitele, s pravidelným servisem.
Nepřekvapí, že jde o diesel, motorem je konkrétně jednotka pojmenovaná 2,0 TTiD, která díky dvěma turbům posílala na kola 190 koní přes manuální převodovku - i to je u takového auta docela rarita. Tehdy to byl nejsilnější diesel, kdyby ale Saab neskončil, přišlo by ještě provedení s naftovým šestiválcem 2,9 o 250 koních. To byly časy...
Zbytek specifikace vozu je stejně mimořádný. Bavíme se o verzi ve vrcholném provedení Aero Exclusiv s veškerou podstatnou výbavou. Stav auta není špatný, ale odpovídá nájezdu, který je prosté na některých místech interiéru i exteriéru patrný. Přesto bychom řekli, že tenhle Saab odolává vysokým nájezdům velmi slušně, tedy při aspoň trochu slušném zacházení.
Pokud byste o něj měli zájem, může být váš. Stojí u jednoho nizozemského specialisty na švédská auta, který jej nabízí druhému majiteli jen za 8 900 Eur, tedy asi 224 tisíc Kč. Za podobné peníze takovou 9-5 nekoupíte, dieselové Aero určitě ne. Jak bude fungovat s nájezdem 510 tisíc km a vyšším ale pochopitelně nemáme tušení, asi nikdo ho nemá.




















Tenhle Saab 9-5 měl letecké sklony nejen v náznacích. První a dodnes jediný majitel s ním „nalítal” skoro 510 tisíc km. Foto: Baan Automotive, publikováno se souhlasem
Zdroj: Baan Automotive@Marktplaats
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 10 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva