Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První pořádný srovnávací test Porsche Taycan a Tesly Model S fanoušky nepotěší
11.2.2020 | Petr Prokopec
Na přímé srovnání svou nejvyspělejších elektromobilů na trhu mnozí čekali a nyní je z dílny Car and Driver konečně tady. Bude to možná překvapivé, ale zklamáním může být pro fanoušky obou značek.
Prakticky od chvíle, kdy byl vývojový prototyp Porsche Taycan nachytán ve společnosti Tesly Model S, celý svět čeká na srovnávací test těchto dvou elektromobilů. Zvláště proto, že papírově zůstával morálně osm let starý, ovšem v mezičase mnohokrát podstatně modernizovaný vůz z Fremontu stále nepřekonán. Stovku ve verzi P100D pokoří za pouhých 2,4 sekundy, zatímco novinka ze Zuffenhausenu potřebuje o dvě desetiny více. Mimo to disponuje také nižší udávanou maximálkou a co je také podstatné, americká organizace EPA přisoudila prvnímu elektrickému Porsche dojezd 309 km na jedno nabití, zatímco Model S zvládá až 560 km. Obojí je vzhledem k době a vůbec možnostem dobíjení mizérie, ale u Porsche je o dost větší.
Jenže historie nám již mnohokrát dokázala, že Porsche je ve svých odhadech vždy spíše pesimistické než optimistické. A nejinak je tomu i v tomto případě. Oba vozy se totiž dostaly do rukou amerického magazínu Car and Driver, jenž následně srovnal jak jízdní dynamiku, tak i skutečný dojezd. A jak nejspíše již v tuto chvíli očekáváte, Porsche jej absolvovalo se ctí. Dokázalo, co již od počátku tvrdí - tedy že jí v prvé řadě šlo o vývoj skutečného nového Porsche a teprve až ve druhém sledu o vývoj elektromobilu.
Ač tedy teoreticky je Tesla na výši, v reálném světě již Taycan ukazuje Modelu S záda. Stovku ve skutečnosti pokoří za 2,4 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji, než automobilka uvádí. A hlavně o desetinu rychleji než konkurence, která tak zaostává za továrními daty. Nejinak je tomu při sprintu na 160 km/h, který Porsche zvládá za 16 sekund, zatímco Tesla potřebuje 16,4 s. Při dosažení 210 km/h již rozdíl opravdu narůstá (10,5 s versus 11,9 s), v případě mety 240 km/h zůstává Model S už výrazně pozadu (15,2 s versus 18,5 s).
Nejde však pouze o to, že je Porsche v přímce rychlejší, zásadní rozdíl je v udržitelnosti popsané výkonnosti. Právě na ni Porsche od začátku kladlo důraz, a jak se během testu ukázalo, nyní může sklízet zasloužené výsledky. Čas Taycanu na stovku i na čtvrtmíli se totiž začal lehce měnit až po deseti pokusech, a to navíc došlo jen k malému zhoršení. Potvrdil se tak závěr jiného srovnání Taycanu, kde o dynamických schopnostech rozhodovala úroveň nabití. U Tesly však již pátý sprint na stovku přinesl natažení času na více než 6 sekund, během toho sedmého byl Model S dokonce na trojnásobku uváděné doby.
Tím špatné zprávy pro Elona Muska nekončí, dále je nutné počítat s tím, že Porsche dosahuje kratší brzdné vzdálenosti. Kromě toho na jeho palubě můžete zažít vyšší přetížení, stejně jako nižší hlučnost. A aby toho nebylo málo, obklopovat vás budou také mnohem kvalitnější materiály, jež byly o poznání lépe spasovány dohromady. Reálný dojezd se pak pohybuje okolo 336 km, což je více, než tvrdí EPA a ve skutečném světě téměř totéž, co ve stejném režimu dokáže Model S (357 km). Ten naopak oproti továrním tvrzením znovu výrazně ztrácí.
Je tedy Porsche Taycan novým králem elektrického světa? Poněkud alibisticky by šlo říci, že pokud je prioritou sportovnost, pak ano. Ovšem novinka ze Zuffenhausenu i kvůli svému zaměření nedokáže překonat komfort, jaký nabízí Tesla, zvláště pak na zadních sedadlech. A kromě toho je výrazně dražší, za provedení Turbo dáte o polovinu více než za Model S P100D. Navíc daleko dražší je i dobíjení, jakkoliv se majitelé mohou utěšovat kratší dobou strávenou u stojanů a tedy rčením „čas jsou peníze“.
Právě finanční stránka je podle Američanů největší slabinou Porsche a jen kvůli výrazně horšímu bodování ceny Porsche prohrálo i v celkovém bodování. Je tedy lepším, ale podstatně dražším autem. Výsledek testu tak může být zklamáním pro všechny fanoušky, ať už jejich srdce bije pro Teslu, nebo pro Porsche. V prvním případě proto, že Model S už není nejlepší a nejrychlejší elektromobil. V druhém proto, že Porsche v testu stejně prohrálo - za lepší auto žádá příliš mnoho.





Američané poprvé postavili nové Porsche Taycan po bok Tesly Model S...
...přičemž nakonec nechali na trůnu na body osm let starý domácí produkt, ovšem jen díky nižší ceně, nikoli vyšším kvalitám
Zdroj: Car and Driver
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
před 2 hodinamiVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
před 2 hodinamiZbavit se zbytečných zaměstnanců nakonec pro Mercedes nebylo tak těžké. Stačilo jim nabídnout 13 milionů a jdou sami
před 3 hodinamiAž moc nápadně ošizené BMW i5 lidé nechtějí, dealeři ho zkouší udat s až 30procentními slevami
před 5 hodinamiDealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
včeraPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.20. 10:34 - Truck Daškam
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam