Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault vyplatil Caterham, projekt Alpine dotáhne do konce sám
10.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozkol mezi značkami prý neovlivní příchod nového sporťáku v roce 2016. Své vlastní kupé pak nadále chystají i Britové, kteří zřejmě koupili Artegu.
O rozepřích mezi francouzskou a britskou automobilkou jsme v minulosti již informovali, dosud se ovšem počítalo s tím, že Renault i Caterham dotáhnou projekt Alpine společně až do výroby. Dané problémy jsou však zřejmě větší, než se původně tradovalo, a Francouzi tak nyní odkoupili britský podíl s cílem dotáhnout projekt sportovního vozu do konce sami. Obě značky sice zmiňují, že i nadále „zůstávají přáteli, kteří se možná jednou dají dohromady“, ale v tomto případě tipujeme, že si do náruče padnou spíše Václav Klaus s Josém Manuelem Barrosem, než aby spolupráce Renaultu a Caterhamu znovu odstartovala na nějakém budoucím projektu.
Daný rozkol by přitom podle francouzské automobilky neměl vést ke zpoždění vývoje, nový sporťák označovaný jako „kupé pro 21. století“ tak prý v produkční formě skutečně uvidíme v roce 2016. Renault totiž dodává, že venkovní design je již z 90 procent kompletní a do konce léta by navíc měl být hotový rovněž interiér. Pro francouzské odbory pak asi bude dobrou zprávou fakt, že továrnu v Dieppe nečeká propouštění - 300 nových pracovníků totiž bylo převeleno na linky, kde se montuje Clio RS. Mimo to se i nadále počítá, že dané zařízení bude v budoucnu ústředím značky Alpine.
O poznání méně pozitiv je však spojeno s Caterhamem. Britové sice mohou (a budou) používat techniku, kterou vyvinuli společně s Francouzi, přičemž i nadále počítají s vlastní verzí kupé. Zároveň však přiznávají, že budou muset přistoupit k propouštění zaměstnanců v technickém centru v Norfolku. O zahájení prodeje pak raději ani nehovoří, zjevně se tedy počítá se zazším termínem, než je rok 2016.
Zajímavý je pak i šepot v zákulisí. Spekuluje se totiž o tom, že Caterham v tichosti převzal německou značku Artega a pro své kupé bude využívat její platformu, která počítá se zástavbou motoru mezi nápravy. Mimo to by Britům měli připadnout i výrobní lokality. To ovšem neznamená, že by se 1 100 kg vážící kupé s výkonem okolo 300 koní mělo montovat u našich západních sousedů.


Společný francouzsko-britský projekt je minulostí, kupé Alpine i sporťák Caterhamu však světlo světa spatří
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
