Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Revoluční „diesel na benzin“ od Mazdy už má potíže, všechny musí do servisů
18.11.2019 | Petr Prokopec
Příchod každé převratné technologie na trh přináší rizika četnějších technických problémů a nové pohonné jednotce SkyActiv-X od Mazdy se nevyhýbají. Má potíže s dodávkami paliva.
Při vývoji každého nového modelu musí automobilky pečlivě zvažovat, kdy dát přednost osvědčeným, rozumějte starším řešením, která logicky málokoho ohromí svými schopnostmi, mohou ale bodovat svou spolehlivostí, trvanlivostí nebo také cenou. A kdy preferovat řešení nevyzkoušená, tedy zcela nová, která naopak mohou zákazníky chytit za srdce tím, co dovedou, mohou ale být poruchová, jejich životnost nemusí být dlouhá a rozhodně budou drahá.
Mazda se pustila trochu na tenký led, když do prodeje dostala revoluční „diesel na benzin“, tedy motor spalující benzin stlačením, což je technologie, na které si i mnohem větší automobilky vylámaly zuby. Japonci se tvářili, že specifickým přístupem s použitím klasické zapalovací svíčky v určitých fázích fungování motoru vyřešili nedostatky a zachovali přednosti, jak je ale vidno, všechny problémy nevychytali.
Důkazem budiž čerstvá svolávací akce, která se týká všech dosud prodaných SkyActivů-X, jak si nový motor říká, na evropském kontinentu. Pohonná jednotka má občasný problém s dodávkou paliva, neboť kontrolní jednotka motoru a převodovky může vypočítat špatný poměr vzduchu a pohonných hmot.
Mazda uvádí, že problematický software může způsobit snížení výkonu, v extrémním případě může motor zcela vypovědět službu. Do servisů tedy musí skoro šest tisíc aut, z toho takřka 1 500 připadá na německý trh. Nejde pouze o trojku, ale také o Mazdu CX-30, jež používá stejný motor. Vždy se jedná o vozy vyrobené do 3.9. letošního roku, což je prakticky veškerá doposavad prodaná produkce, novější kousky obvykle teprve mířící k zákazníkům by tedy už tímto neduhem trpět neměly.
Dle výrobce napravení problému zabere zhruba půl hodiny, což sice není enormně dlouhá doba, nicméně sama návštěva obtěžující být může. I proto začíná být pochopitelné, že automobilky přechází na konstantní napojení aut na internet. Pokud by online byly i Mazdy 3 a CX-30, mohli by majitelé v takovém případě zůstat v teple domova, zatímco jejich auta by byla přeprogramována po dobu stání v garáži.








Revoluční technologie Mazdy narazila na první zádrhel, motory SkyActiv-X tak musí zpět do servisů
Zdroj: KFZ Rückruf
Bleskovky
Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před hodinou„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025
Nejnovější články
Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před hodinouEvropské automobilové firmy kapitulovaly: „Cíle v oblasti emisí CO2 jsou nedosažitelné,” stojí v dopise adresovaném EU
před 3 hodinamiČlověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
včeraAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
včeraŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.27. 20:25 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.27. 20:15 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.27. 16:09 - řidičBOB
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch