Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond odhalil, jak se dostal do Top Gearu, byla u toho i Škoda
7.7.2020 | Petr Prokopec
Že je Richard Hammond jedním z tria slavných moderátorů Top Gearu a později The Grand Tour, ví snad každý. Ale jak se k této práci vůbec dostal? Právě o tom nyní podrobněji promluvil.
Asi jen málokdo neslyšel o Top Gearu či jeho nejznámějších moderátorech, jimiž jsou Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Ti jsou sice aktuálně spojeni již se show The Grand Tour, ovšem na své začátky rozhodně nezapomínají. I díky tomu si nyní můžeme dát dohromady prakticky již celý obrázek toho, co se odehrálo v prvních měsících roku 2002.
V prosinci 2001 totiž televizní stanice BBC zrušila původní formát Top Gearu, načež většina jeho moderátorů zamířila na konkurenční kanál Channel 5, kde se zrodil Fifth Gear. Z původního ansáblu vydržel u někdejšího chlebodárce pouze Clarkson spolu s producentem Andym Wilmanem, kteří za pomoci scénáristy Richarda Portera začali dávat dohromady první střípky dnes veleslavné mozaiky. Do té měl původně zapadat i May, který se mihnul v originálním Top Gearu, ovšem ten jejímu znovuzrození příliš nevěřil. A proto producenti vsadili na dnes skoro zapomenutého Jasona Daweho.
Mimo to se Clarkson, Wilman a Porter setkali rovněž s Hammondem, který se naopak domníval, že Top Gear bude neskutečná show. A právě proto chtěl být od začátku její součástí. To se mu nakonec povedlo, nicméně jak nyní uvádí, nestály za tím jeho zkušenosti, schopnosti či třeba vzhled. Místo toho nakonec rozhodly dva důvody, kdy prvním se stalo omlácené Porsche 911 SC, se kterým Richard na pohovor dorazil. Snad ještě více než to na Clarksona a spol. ale zapůsobila jeho hláška, s níž se rozloučil. Hammond totiž uvedl, že nyní se může vrátit do Namu, tedy do čtvrti proslulé hospodami.
Mimo to Richard uvedl, že u jeho začátků v Top Gearu stála i Škoda. Zatímco v upoutávce zaslané producentům zrecenzoval služební Renault Laguna, před profesionálním štábem v rámci zkušebního testu zhodnotil Superb. Po natočení tohoto klipu pak zasedl ve studiu v Jeremym, kde se začal rodit ten segment pořadu, ve kterém se trojice zaobírá novinkami. V mezičase přitom Wilman sháněl testovacího jezdce, který by dokázal mluvit na kameru, ovšem štěstí neměl ani on, ani Clarkson. A právě díky tomu se nakonec zrodila tajuplná postava jménem The Stig.
Hammond přitom naznačil, že pokud by nebyl do Top Gearu přijat, nejspíše by dělal to samé, tedy testoval automobily. Jen by se tak dělo v mnohem menším měřítku. A nejspíše by nebyl ani tak známý, i když v tomto ohledu nemusí spoléhat jen na Top Gear či The Grand Tour, ale rovněž na svůj vzhled. Mnoha lidem totiž připomíná mix Al Pacina a Roberta Dawneyho Jr. I to přitom již vedlo k mnoha kuriózním situacím, kdy kupříkladu jeho dcera musela na letišti vysvětlovat, že skutečně necestuje s Iron Manem.


Richard Hammond zavzpomínal na moment, kdy se stal součástí Top Gearu, evidentně tak učinil s úsměvem. Foto: Drive Tribe@Youtube
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 11 hodinami
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    