Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond promluvil o elektrických autech, nekoupil by si ani to nejlepší
21.10.2019 | Petr Prokopec
Britský moderátor je známým milovníkem osmiválců, a tak na první pohled jeho odměřenost vůči elektromobilům nepřekvapí. Jeho vztah ale není až tak negativní.
Do diskuzí o elektromobilech se často zapojují i lidé, jimž auta obecně moc neříkají. Rozhodně je proto příjemnou změnou vyslechnout si pro jednou člověka, který auty žije. Richard Hammond na rozdíl od kolegy Jamese Maye žádný elektromobil nevlastní, naopak se spíše vyznačuje neutuchající láskou k čemukoliv, co pohání vidlicový osmiválec. Vůbec by tedy nebylo překvapivé, kdyby vozy osazené jiným než spalovacím ústrojím odsuzoval. Nic takového se ovšem neděje.
„Jsem si jistý, že jednoho dne budu elektromobil vlastnit,“ začíná optimisticky Hammond. A dodává, že je touto formou mobility nadšený. Jeho další slova ale již tak pozitivní nejsou. Populární britský novinář a moderátor tvrdí, že momentálně na celém světě neexistuje vůz, který by jej nadchnul natolik, aby zatoužil po jeho vlastnictví. Ač tedy elektromobily v rámci své práce testuje stále častěji - a ty nejdražší dokonce likviduje - jejich stávající schopnosti jej zatím nepřesvědčily.
Za největší problém Hammond považuje omezený dojezd. Jeho dům je vzdálen 217 km od jeho kanceláře, což sice na první pohled nevypadá jako nepřekonatelná vzdálenost, neboť řada dnešních elektrických aut se chlubí dojezdem přes 500 km, nicméně ten je pouze teoretický. Stačí tedy jet trochu aktivněji, nebo aby byla větší zima a posádka nechtěla na palubě mrznout a cíl vaší cesty je najednou nedosažitelný. A na rozdíl od doplnění benzinu budete takovou situaci obtížně rychle řešit.
Co naopak dle Hammonda problém není? Kupodivu absence zvuku. I přes oblibu osmiválců britský moderátor dodává, že tak jako jsme si zvykli na libozvučné soundtracky, tak si během příštích pár let zvykneme na elektrické bzučení. Zejména proto, že vysoké výkony a sportovní jízda již nebudou spojené pouze s objemnými spalovacími pohonnými jednotkami. Zatímco tedy nyní nás mrazí až do morku kostí jekot výfuku, do budoucna bude veškeré vzrušení spojené s tichem.
Stejně jako se tedy mění samotné vozy, tak se dle Hammonda mění i náš vztah k nim. Neexistuje tedy vlastně důvod, proč by si jeden takový neměl za pár let pořídit. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť pokud se elektromobily dostanou na cenově přijatelnou úroveň, nabídnou dostačující praktičnost a zároveň skutečně přispějí k ochraně životního prostředí, pak vůči nim nelze říci ani popel. Problémem však je, že něco takového je momentálně nedosažitelné
V prvé řadě je totiž třeba poukázat na skutečnost, že velká část elektřiny vzniká spalováním fosilních paliv, emise se tak jen přesouvají z jednoho místa na druhé. Kromě toho se v případě baterií velmi spoléhá na vzácné kovy, které začínají docházet. A jejich těžba nemá s ekologií pranic společného. Hammond však zjevně má pocit, že všechny tyto nesnáze se povede vyřešit. A co více, výrobci na elektromobilech začnou i vydělávat. Tak uvidíme, jak se jeho předpovědi naplní.


Richard Hammond přiznal, že si jednou koupí elektromobil. Zatím má ale problémy s jejich nedostatečnou praktičností, bydlí totiž 217 km od své kanceláře
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.04. 13:21 - ucollabn
 - Čínská auta v ČR 11.04. 13:18 - ucollabn
 - ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.04. 13:15 - ucollabn
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 
    
    
    
  
      
      
      
    