Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond promluvil o elektrických autech, nekoupil by si ani to nejlepší
21.10.2019 | Petr Prokopec
Britský moderátor je známým milovníkem osmiválců, a tak na první pohled jeho odměřenost vůči elektromobilům nepřekvapí. Jeho vztah ale není až tak negativní.
Do diskuzí o elektromobilech se často zapojují i lidé, jimž auta obecně moc neříkají. Rozhodně je proto příjemnou změnou vyslechnout si pro jednou člověka, který auty žije. Richard Hammond na rozdíl od kolegy Jamese Maye žádný elektromobil nevlastní, naopak se spíše vyznačuje neutuchající láskou k čemukoliv, co pohání vidlicový osmiválec. Vůbec by tedy nebylo překvapivé, kdyby vozy osazené jiným než spalovacím ústrojím odsuzoval. Nic takového se ovšem neděje.
„Jsem si jistý, že jednoho dne budu elektromobil vlastnit,“ začíná optimisticky Hammond. A dodává, že je touto formou mobility nadšený. Jeho další slova ale již tak pozitivní nejsou. Populární britský novinář a moderátor tvrdí, že momentálně na celém světě neexistuje vůz, který by jej nadchnul natolik, aby zatoužil po jeho vlastnictví. Ač tedy elektromobily v rámci své práce testuje stále častěji - a ty nejdražší dokonce likviduje - jejich stávající schopnosti jej zatím nepřesvědčily.
Za největší problém Hammond považuje omezený dojezd. Jeho dům je vzdálen 217 km od jeho kanceláře, což sice na první pohled nevypadá jako nepřekonatelná vzdálenost, neboť řada dnešních elektrických aut se chlubí dojezdem přes 500 km, nicméně ten je pouze teoretický. Stačí tedy jet trochu aktivněji, nebo aby byla větší zima a posádka nechtěla na palubě mrznout a cíl vaší cesty je najednou nedosažitelný. A na rozdíl od doplnění benzinu budete takovou situaci obtížně rychle řešit.
Co naopak dle Hammonda problém není? Kupodivu absence zvuku. I přes oblibu osmiválců britský moderátor dodává, že tak jako jsme si zvykli na libozvučné soundtracky, tak si během příštích pár let zvykneme na elektrické bzučení. Zejména proto, že vysoké výkony a sportovní jízda již nebudou spojené pouze s objemnými spalovacími pohonnými jednotkami. Zatímco tedy nyní nás mrazí až do morku kostí jekot výfuku, do budoucna bude veškeré vzrušení spojené s tichem.
Stejně jako se tedy mění samotné vozy, tak se dle Hammonda mění i náš vztah k nim. Neexistuje tedy vlastně důvod, proč by si jeden takový neměl za pár let pořídit. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť pokud se elektromobily dostanou na cenově přijatelnou úroveň, nabídnou dostačující praktičnost a zároveň skutečně přispějí k ochraně životního prostředí, pak vůči nim nelze říci ani popel. Problémem však je, že něco takového je momentálně nedosažitelné
V prvé řadě je totiž třeba poukázat na skutečnost, že velká část elektřiny vzniká spalováním fosilních paliv, emise se tak jen přesouvají z jednoho místa na druhé. Kromě toho se v případě baterií velmi spoléhá na vzácné kovy, které začínají docházet. A jejich těžba nemá s ekologií pranic společného. Hammond však zjevně má pocit, že všechny tyto nesnáze se povede vyřešit. A co více, výrobci na elektromobilech začnou i vydělávat. Tak uvidíme, jak se jeho předpovědi naplní.


Richard Hammond přiznal, že si jednou koupí elektromobil. Zatím má ale problémy s jejich nedostatečnou praktičností, bydlí totiž 217 km od své kanceláře
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 11 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 9 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 10 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 11 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan