Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řidič BMW najel už 277 tisíc kilometrů bez výměny brzdových desek
2.1.2020 | Mirek Mazal
Řidiči BMW mají pověst těch, kteří jezdí stylem brzda-plyn a některým nevydrží brzdové desky ani 10 tisíc km. Ne každý ale zapadá do škatulky, jeden z majitelů trhá jiné rekordy.
Lidé sedící za volanty aut s modro-bílým logem na přídi nemají dobrou pověst. Ostatní řidiči stále hledí na šoféry mnichovských vozů s despektem a považují je za ty, kteří se po silnicích pohybují rychlostí příliš vysokou s ohledy příliš malými.
Negativní asociace bude těžké někomu vymlouvat, takto smýšlející jedince by ale mohl k zamyšlení přivést velmi spořádaný majitel BMW, který by mohl vyučovat plynulost klidného řízení. Němec Helmut Neumann z města Titz ujel 277 tisíc kilometrů a stále používá původní sadu brzdových destiček i kotoučů. To je fascinující výsledek, známe řidiče výkonných BMW, kteří mění brzdové desky každých pár tisíc km a kotouče zřídkakdy „dožijí” 20tisícové mety - pravidelně tak musí připomínat ty na hlavním obrázku.
Nesporně předvídavý německý šofér profituje z toho, že si pořídil elektrické mini i3, které brzdy obecně zase tak nenamáhá. Přesto jeho výsledek stojí za pozornost - auto si pořídil v roce 2014 a po necelých šesti letech v provozu trhl neoficiální rekord v používání originálních brzdových komponentů.
Tajemství úspěchu zde spočívá v chytrém využívání rekuperace brzdné energie, elektromotor dokáže při rozumném tempu zastat většinu decelerací. Helmut se tedy naučil vhodně zpomalovat s minimálním použitím brzd a zcela přizpůsobil svůj styl řízení technice elektromobilu. Šetření brzd u něj dosáhlo takového extrému, že původní brzdy mu vydržely více než originální akumulátor - ten už vyměnil za nový, větší, s deskami chce ale pokořit třísettisícovou hranici.
„Kromě obrovského potěšení z jízdy je BMW i3 extrémně úsporné auto. To se týká jak spotřeby energie, tak nákladů na údržbu,“ zdůraznil výhody i3 zřejmě nejslavnější propagátor tichého provedení malého BMW. Automobilka Helmutovi spočítala dvacetiprocentní úsporu výdajů na palivo oproti srovnatelnému modelu se spalovacím motorem, v případě brzd to ale bude něco jako nekonečno - Helmut zjevně původní komponenty jen tak nedá.









Model i3 se správným přístupem téměř nepotřebuje brzdy, dokazuje německý majitel. Zvlášť u řidičů BMW je to mimořádně neobvyklá věc
Zdroj: Bmw Blog
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 3 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera (3)
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (3)
Nejnovější články
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 3 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 5 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 6 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 8 hodinami
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
