Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rozmach elektromobilů provází další negativum, o kterém se dosud nemluvilo
28.7.2019 | Mirek Mazal
Když přijde řeč na nástup elektrických aut, obvykle jsou skloňována jen jejich pozitiva v podobě nulových přímých emisí. I negativa ale existují a k těm známým se nyní přidává další.
Neexistuje ožehavější téma poslední doby, než jsou elektrické automobily. V motoristické branži má na zavádění pohonu z velkokapacitních baterií každý svůj názor a není snad nikoho, kdo by nad možným koncem benzínů a dieselů a jeho následky aspoň občas nepřemýšlel.
Konzervativní jádro varuje před převažujícími negativy elektromobilů, jakými mohou být ekonomické a ekologické dopady nebo následky nedostatečné infrastruktury. Z Nizozemska, kde se elektromobily díky štědrým dotacím rozmáhají jedním z nejrychlejších temp v Evropě, nyní přichází další varování.
Tamní deník Het Belang van Limburg (HBvL) otiskl článek, který popisuje negativum v podobě nadměrného zatěžování silniční sítě. Elektromobily zvyšují opotřebení vrchní vrstvy silnic rychleji, protože mají v průměru vyšší hmotnost a rychlejší nástup akcelerace. Ani jedno z toho životnosti silnic stavěné pro lehčí a pozvolněji akcelerující konvenční auta neprospívá.
HBvL vychází ze závěrů Technické univerzity v Delftu, která dokázala měřitelné následky v podobě obroušení či zdeformování povrchu silničních komunikací. Podobně se vyjádřil belgický odborník Bruno van Zeebroeck: „Výzkumy ukazují, že elektromobily způsobují dodatečné opotřebení kvůli vlastní hmotnosti,“ konstatoval.
Povrchy cest tak mají rázem kratší životnost, což pochopitelně znamená dodatečnou ekonomickou i ekologickou zátěž, kterou poneseme všichni, ať už elektrická auta chceme, nebo ne. Pro celkovou bilanci smysluplnosti přepřáhnutí aut na elektricky pohon je to nepochybně další minus, které ale ti, co jej prosazují za každou cenu, nejspíše opět nevezmou v potaz.



















Rozmach elektromobilů vede k rychlejšímu opotřebení silnic, což nepochybně představuje další ekonomickou i ekologickou zátěž
Zdroj: Het Belang van Limburg
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 31 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
