Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rozmach elektromobilů provází další negativum, o kterém se dosud nemluvilo
28.7.2019 | Mirek Mazal
Když přijde řeč na nástup elektrických aut, obvykle jsou skloňována jen jejich pozitiva v podobě nulových přímých emisí. I negativa ale existují a k těm známým se nyní přidává další.
Neexistuje ožehavější téma poslední doby, než jsou elektrické automobily. V motoristické branži má na zavádění pohonu z velkokapacitních baterií každý svůj názor a není snad nikoho, kdo by nad možným koncem benzínů a dieselů a jeho následky aspoň občas nepřemýšlel.
Konzervativní jádro varuje před převažujícími negativy elektromobilů, jakými mohou být ekonomické a ekologické dopady nebo následky nedostatečné infrastruktury. Z Nizozemska, kde se elektromobily díky štědrým dotacím rozmáhají jedním z nejrychlejších temp v Evropě, nyní přichází další varování.
Tamní deník Het Belang van Limburg (HBvL) otiskl článek, který popisuje negativum v podobě nadměrného zatěžování silniční sítě. Elektromobily zvyšují opotřebení vrchní vrstvy silnic rychleji, protože mají v průměru vyšší hmotnost a rychlejší nástup akcelerace. Ani jedno z toho životnosti silnic stavěné pro lehčí a pozvolněji akcelerující konvenční auta neprospívá.
HBvL vychází ze závěrů Technické univerzity v Delftu, která dokázala měřitelné následky v podobě obroušení či zdeformování povrchu silničních komunikací. Podobně se vyjádřil belgický odborník Bruno van Zeebroeck: „Výzkumy ukazují, že elektromobily způsobují dodatečné opotřebení kvůli vlastní hmotnosti,“ konstatoval.
Povrchy cest tak mají rázem kratší životnost, což pochopitelně znamená dodatečnou ekonomickou i ekologickou zátěž, kterou poneseme všichni, ať už elektrická auta chceme, nebo ne. Pro celkovou bilanci smysluplnosti přepřáhnutí aut na elektricky pohon je to nepochybně další minus, které ale ti, co jej prosazují za každou cenu, nejspíše opět nevezmou v potaz.



















Rozmach elektromobilů vede k rychlejšímu opotřebení silnic, což nepochybně představuje další ekonomickou i ekologickou zátěž
Zdroj: Het Belang van Limburg
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 17.9.2025
- Honda WN7: elektrický motocykl 17.9.2025
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 8 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 11 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva