Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusko možná čeká hromadný exodus automobilek. Trh se propadá, cla klesají
29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Riziko války na Ukrajině a slábnoucí Rubl by mohly ruský automobilový průmysl srazit na kolena. Renault či Ford ale nadále věří v pravý opak.
Když jsme v polovině června referovali o prodejích nových automobilů na ruském trhu, lehce jsme naznačili problémy, kterým země musí čelit. Ty mají samozřejmě souvislost s Ukrajinou a anexí na Krymu, přičemž vést mohou ve výsledku k drastickému poklesu registrací. Zatímco dosud se pro letošek počítalo s nějakými šesti procenty, dle nových odhadů by prodeje mohly klesnout dokonce o 26 až 30 % ve srovnání s loňským rokem.
Tento pád navíc nemusí být konečnou, zvláště pokud v bývalém východním bloku nezavládne mír. Analytici naznačují, že v takovém případě by registrace nových vozů, jež podle plánů měly v roce 2018 dosáhnout 3,6 milionu kusů, spadly na pouhých 2,3 milionu exemplářů. Kvůli tomu by po roce 2017 výroba aut přímo v Rusku nemusela být pro vůbec profitabilní a problémy s odbytem na to nebudou samy.
Rusko se totiž také zavázalo Světové obchodní organizaci k postupnému snižování dovozních cel. Podle tohoto závazku by clo uvalené na import aut mělo klesnout z 25 % na 15 procent, což by množství dovážených aut mělo zvednout o 67 procent - v roce 2018 by tak do země mělo ze zahraničí zamířit 1,4 milionu vozů namísto 300 000 kusů, které byly importovány loni.
Domácí výrobci by tak oproti těm zahraničním měli jen nepatrnou výhodu, ta by ovšem měla být smazána sankcemi a devalvací rublu. Mnozí tak naznačují, že by podíl domácí výroby mohl spadnout ze stávajících 52 procent na pouhých 26, což by znamenalo velký problém především pro takový AvtoVAZ, potažmo mateřskou alianci Renault-Nissan.
Tato automobilka ovšem věří, že se veškeré problémy překoná. Mluvčí značky Oxana Nazarova proto dodala, že aliance se i nadále snaží zůstat u cílových trhů tak blízko, jak jen je to možné. U takového Fordu pak zjevně mají nasazeny růžové brýle, neboť značka v příštím roce otevře novou továrnu na motory a o rok později počítá se zvýšením lokální produkce na 60 %.
Výrobci jako PSA Peugeot Citroën, BMW, SsangYong, Opel, Audi a několik čínských automobilek jsou ovšem ostražitější. Svůj záměr zcela opustit ruský trh sice nepublikovaly, jisté pnutí v zákulisí však patrné je. Hromadný exodus tak nadále hrozí, přičemž biti na něm budou všichni zúčastnění.



Nad sídlem AvtoVAZu v Togliatti se honí mračna, hrozba války a devalvující Rubl totiž táhnou prodeje automobilů ke dnu
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Dnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
před 9 hodinamiZkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
před 11 hodinamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včeraK mání je auto, které osobně zdevastoval „Mr. Bean”. Pak ho nechal opravit, přesto jej prodává s dírou
včeraNa nových Hummerech si dealeři chtěli mastit kapsy, teď je nedokážou prodat ani se slevami 900 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 00:32 - vlachjir
- Policejní kontroly a měření 10.20. 23:34 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.20. 16:41 - pavproch
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom