Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Schumacher už zase září ve Formuli 1, jeho přístup k věci dokáže dojmout
3.4.2019 | Petr Prokopec
Odchod Michaela Schumachera ze světa Formule 1 po jeho dekády trvající zářné kariéře nechal prázdné místo v srdcích spousty příznivců motoristického sportu. Jeho syn Mick se jej teď pokouší zaplnit, zatím se ctí.
O víkendu se jela Velká cena Bahrajnu, kterou nakonec překvapivě vyhrál Lewis Hamilton. Po celý víkend dominantního Charlese Leclerca zradila technika jen pár kol před cílem. Nakonec měl ale štěstí v neštěstí, neboť závod byl dojet za safety carem a Monačan alespoň získal třetí příčku. Po vyhlášení vítězů a tiskové konferenci ovšem týmy nezačaly horečnatě balit, v Bahrajnu zůstaly kvůli testům. Ty odstartovaly již včera a dnes budou pokračovat, přičemž pozornost celého světa se soustředí na jediného jezdce.
Jak asi již tušíte, není jím ani Hamilton, ani Leclerc. Řeč je o Micku Schumacherovi, který se vůbec poprvé posadil za volant Formule 1. I když ono „poprvé“ není až tak přesné, syn závodní legendy měl monoposty královské motoristické disciplíny k dispozici i doma. Ovšem v původních specifikacích. Benneton B194 z roku 1994, se kterým jeho otec získal první mistrovský titul, pak před dvěma lety dokonce vyzkoušel i přímo na belgické trati Spa. S moderní F1 se do včerejška nesvezl.
První den testů bohužel narušil déšť. První přeháňka dorazila na okruh Sakhir již dopoledne, nebyla však dlouhá a intenzivní na rozdíl od té následující, která jízdy přerušila na čtyři hodiny. Přesto však Schumacher stihl ujet 56 kol. A co je možná nejpodstatnější, jako jeden z pouhých dvou závodníků dosáhl času pod 1 minutu a 30 sekund. Navíc ještě krátce před ukončením prvního dne testů byl nejrychlejší, poté jej o pár desetin překonal Max Verstappen.
Zrovna srovnání s tímto pilotem je více než na místě, oba jsou velmi blízcí přátelé, neboť Maxův otec Jos byl v mistrovském roce 1994 Michaelovým parťákem v Bennetonu. Oba pak zůstali v kontaktu i nadále, stejně jako jejich synové. Zatímco Max si byl již od začátku jist, že závodit chce profesionálně, Mick začal motorsport brát vážně až ve 12 letech. Do té doby jej považoval za kratochvíli. I proto se Max do Formule 1 přesunul již v sedmnácti.
Mickovi je nyní dvacet a dle svých slov je konečně na královnu motorsportu připraven. Zároveň však dodává, že přijít chce jako kompletní jezdec a stále si není jist tím, zda to bude již příští rok nebo až o sezónu později. Rok 2021 možná bude vhodnější, dojde k mnoha změnám včetně přepřáhnutí na 18palcová kola a nízkoprofilové pneumatiky. S těmi bude v podstatě začínat naprosto každý, což bude hrát ve prospěch mladého Schumiho.
Budoucnost ale nyní nechme stranou, místo toho se zabývejme aktuálními testy. Ty si Mick nadmíru užil, a to i proto, že se po příchodu do garáží Ferrari cítil jako doma. Řadu lidí zná od malička, ještě z dob, kdy za tým závodil jeho otec. „Když jsem tedy odjel první kola a viděl všechny ty kluky, kteří pracují na autě a pracují se mnou, bylo to opravdu pěkné. Myslím, že vidíte, že se hodně usmívám, hodně jsem si to totiž užíval. Zvláště poslední kola.“
„Cítil jsem se dobře. Vůz je neskutečný díky obrovskému výkonu, zároveň je ale také velmi jemný na řízení. Je v něm neskutečný potenciál, co se týče rychlosti či trakce v zatáčkách. Je opravdu těžké to vše popsat,“ uvedl emocemi nabitý Mick. Stejně jako řada lidí byl přitom i on nejvíce nadšený z brzd. „Připadá mi, že můžete brzdit později a později a vůz je stále schopný zatočit. Bylo to opravdu šílené. Ale přišel jsem, abych se pobavil, a to se stalo.“
Kromě zábavy Schumacher samozřejmě i zapůsobil na zbytek světa, ač byl jeho čas o 2,11 sekundy pomalejší než Leclercův ze sobotní kvalifikace. Za Verstappenem pak, jak již bylo zmíněno, lehce zaostal v rámci testů. A navíc měl měkčí pneumatiky. Na druhou stranu však nebylo řečeno, v jakém režimu byl motor a kolik bylo v nádrži paliva a je třeba mít pořád na paměti - v tak rychlém autě seděl poprvé v životě.
Každopádně, jisté je, že jméno Schumacher se zakrátko do F1 vrátí natrvalo. Otázkou tak vlastně je, kdy se tak stane a jaký tým u toho bude. Zatímco včera Mick vyzkoušel monopost Ferrari, dnes se sveze v Alfě Romeo. Zájem o něj projevil i Mercedes. Na rozdíl od mnoha závodníků si tak německý mladík bude moci vybírat, za což vděčí především svému příjmení, i když schopnosti mu zjevně také nechybí.
Co je ovšem na jedné straně výhoda, může být na druhé také nevýhodou. Jméno Schumacher zkrátka zavazuje, toho si je však Mick evidentně vědom. Během víkendové tiskové konference uvedl, že „je to součást mě samého. Jsem synem svého otce a jsem za to šťastný. On byl nejlepší ve Formuli 1. Je to někdo, ke komu vzhlížím a jsem šťastný, že ho mám za svého otce. Hádám, že bych nebyl člověkem, jakým nyní jsem, nebýt jeho.“ Enormní tlak kladený na jeho ramena jej tedy rozházet nedokáže. Jsou to až dojemná slova, Mick je na F1 evidentně připraven.






Mick Schumacher včera vyzkoušel monopost Ferrari F1. Testy si dle svých slov nadmíru užil, ohromen byl hlavně brzděním vozu
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom